Scena Mozaik

paklena kuhinja 2

Čovjek s iskustvom otkrio najpodlije trikove ugostitelja: Nude vam specijalitet dana? Dobro promislite! Posebno pazite s ribom, a na piću vas stalno potkradaju

paklena kuhinja 2

Ugostitelji imaju svoje tajne i trikove uz pomoć kojih smanjuju troškove poslovanja; neki od tih postupaka imaju smisla, a neki su odvratni, kaže Amerikanac koji je, s obzirom da je “pisac i glumac”, više godina proveo radeći upravo u restoranima.

Nagledao se svega i svačega, otkrivajući internetskom čitateljstvu neke od ugostiteljskih tajni koje su, kaže, tajne samo gostima, nikako i onima koji se bave ovim poslom.

Može se početi od kruha - mnogi restorani poslužuju ga tek na zahtjev. No ako konobar nikako da dođe s naručenim kruhom, to ne mora biti zato što je prezaposlen, nego zato što ima naputak ne žuriti.

Kruh gosta zasiti; bez kruha naručuje i pojede više druge hrane. Uz to, nepojedeni kruh ulazi u “reciklažu”, odnosno često završi nekome drugom na stolu, bez obzira što je u međuvremenu možda bio diran.

U jednom meksičkom restoranu “izdajica ugostiteljskih tajni” uočio je da se umak donosi u posudama u obliku ćupa, tako da se kruh ili tortilla čips ne može “utoćati”, iako to ljudi vole raditi.

Nije to bilo zato što vlasnik baš želi da se umak lijepo izlije na tanjur pa da gost onda "umače" koliko hoće, nego zato što je ostatke umaka ulijevao i skupljao u velikoj posudi iz koje je umak onda vadio i posluživai i drugi - treći, četvrti… - dan.

Piće je također zgodno za uštedjeti na količini - uz naplatu pune cijene, naravno. Na primjer, točeno pivo uvijek ima velike količine pjene. Tako se uštedi i po dvadeset krigli na bačvu piva!

Posebno je lukav način posluživanja miješanih pića - koristi se alkohol naručene vrste ali slabije kvalitete, no u slamku se ulije malo “pravoga” pića, da zavara na prvi gutljaj. I to pali.

Cijene hrane rastu, ali poskupljenje jela u restoranima tjera goste. Rješenje? Manje količine hrane, u kombinaciji s manjim tanjurima, tako da sve izgleda jednako, u istom omjeru. I nitko ništa ne primjećuje!

Treba, zatim, biti oprezan ako restoran nudi svoje specijalitete dana: moguće je, doduše, da je kuhar izabrao visokokvalitetnu namirnicu za posebnu ponudu dana, što je bolja varijanta.

Lošija varijanta je da je restoran naručio previše nečega što se onda našlo u opasnosti od kvarenja. Rješenje - ponuditi to kao “specijalitet dana” i tako se na brzinu riješiti zaliha!

Riba je posebno “pogodna” za manipulaciju - jeftiniju “podmetnuti” za skuplju, na primjer, ili prodavati kao “organski uzgojenu”, iako nema tog nepca koje će razaznati iz kakvog je točno uzgoja neka riba. Slično je i s mesom - tko će sa sigurnošću znati čime je životinja hranjena?

A ima toga još - korištenje margarina umjesto masla, jela s tartufima mogu biti samo začinjena jeftinim uljem s okusom tartufa, a kremasti kolač od nekog voća zapravo je puding "s okusom".

Ali što ljudi mogu napraviti? Imati povjerenja, i više se ne vratiti u neki restoran bude li im to povjerenje izigrano.

Naslovnica Mozaik