Scena Mozaik

ŠTO NAS OČEKUJE U 2019.

Vatromet noviteta, novih tehnologija i 'alternativnih' pogona

ŠTO NAS OČEKUJE U 2019.

Nova, 2019. godina donosi nam obilje noviteta u automobilskoj industriji, od novih modela, alternativnih pogona do suvremenih sigurnosnih tehnologija.

Uz automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem stiže i veliki broj vozila čije smo pogone prijašnjih godina definirali alternativnima. Kako je krenulo, možda će u 2019. izgubiti pridjev alternativni i postati uobičajeni. Ako je prošla, 2018. protekla u dominaciji SUV-ova i crossovera, ova 2019. trebala bi biti godina hibrida i u cijelosti električnih automobila.

Primjerice, dolazi potpuno električni Porsche Taycan, pa MINI na struju, a tu je i Mercedes EQC. Jedna od “najčudnijih” hibridnih prinova trebao bi biti Ford Mustang, koji je poznat kao razuzdani muški automobil koji je svih godina svoga postojanja razvaljivao brzinom i snagom. Sada bi trebao dobiti hibridnu inačicu! Neobično, ali istinito...

Hibridi definitivno istiskuju dizelske agregate, a najbolji primjer za to su japanski proizvođači automobila. Kad su se nakon common rail revolucije dizelaši na velika vrata počeli pojavljivati u svim, pa i najmanjim automobilima, japanski su proizvođači nudili – hibride. No, u tom trenutku oni su na neki način postali egzotika.

Dizel je bio masovniji nego ikad, tako da su i japanski proizvođači s odgodom počeli uvoditi takve motore. Danas, sa zabranom dizela, “japanci” nude ili klasične benzince manje zapremnine, a veće iskoristivosti, dinamične i štedljive, a umjesto dizelaša – hibride. Tako će upravo Honda CR-V s hibridnim pogonom biti jedan od prvih noviteta 2019. godine.

Slijedi već u siječnju Toyota, koja predstavlja novi RAV, također s 2,0-litrenim benzincem, ali i s 2,5-litrenom hibridnom izvedbom. S nestrpljenjem se očekuje i nova generacija Toyotina kompakta poznatog kao Corolla (Auris je otišao u povijest), koji će imati dva benzinca, ali i dva hibridna motora. U travnju dolazi novi Camry, i to samo kao 2,5-litreni Hybrid, a on je i ujedno zamjena za Avensis, čija je proizvodnja obustavljena.

Možda će u 2019. Mercedes-Benz postati lider po broju novih modela i tehnologija. Od manjih modela, B-klasa je već predstavljena, a uskoro ćemo upoznati i CLA, trovolumensku limuzinu na bazi nove A-klase. Tu je još jedna izvedenica A-klase u obliku novog SUV-a - GLA.

Vrlo će zanimljiv biti i GLB model, koji bi se, a tako mu i naziv govori, trebao po mnogim parametrima naslanjati na B-klasu. Ali tu bi ipak trebala biti riječ o jednom izvornijem SUV-u s naglašenijim terenskim sposobnostima. Ulazak u novo doba pak najavljuje moćni Mercedesov SUV EQC, u potpunosti električni automobil koji će do “stotke” stizati za samo pet sekundi, dok će mu doseg, po najstrožim WLTP mjerilima, biti iznad 400 kilometara.

Što se tiče BMW-a, i bavarski proizvođač također najavljuje raskošnu 2019. godinu. On zajedno s Minijem planira tržištu ponuditi više od deset noviteta. Najzanimljiviji je svakako model Serije 3, klasična limuzina koja je u jednom velikom smislu i tradicionalni simbol BMW-a.

Već je predstavljena u Parizu, vrlo je naglašene muskulature i donosi obilje tehnoloških noviteta koji ga svrstavaju u krug najsigurnijih automobila današnjice. Jasno se naziru i obrisi nove generacije modela X6, automobila koji je u velikoj mjeri i pokrenuo crossover revoluciju. Svakako, i redizajnirani nastup ulaznog, baznog modela Serije 1 privući će veliku pažnju kupaca.

Puno se očekuje i od Volkswagenova koncerna koji u portfelju ima, između ostalog, Audi, Volkswagen, Škodu, Seat, Porsche... U ovom slučaju sam Volkswagen ima apsolutno najveći novitet jer u lipnju na svijet dolazi ni manje ni više nego osma generacija Golfa!

Naravno, nema revolucije, samo evolucija izgleda, ali svakako uvijek golfovski privlačno. Njegovi kreatori najavljuju još veću autonomnost vožnje, koja će biti moguća zahvaljujući brojnim digitalnim postavkama, kao i njegovoj povezivosti, a najavljuje se i u hibridnoj verziji – s autonomnim generatorima, ali i kao opcija s punjenjem na struju iz mreže.

Ono što se ne najavljuje to je da neće više biti električnog Golfa. Tu ulogu preuzima I.D. linija te tvrtke iz Wolfsburga, tako da je više nego sigurno kako nam i ona donosi obilje noviteta. Svijet će ugledati i jedan od najvećih karavana ikad proizvedenih s Volkswagenovim logom, Arteon Shoting Brake, a dolazi, naravno, i T-Cross, kao i R verzija T-Roca.

Potom slijedi, vjerovali ili ne, Škoda. Sve značajniji model unutar Volkswagenove grupacije, koji k tome najavljuje još veću svoju ulogu. Razlog tome je prvenstveno Scala, inačica koja se kvalitetom i ostalim elementima približila Golfu. Iako su neki očekivali novu opciju Rapida, riječ je o vrlo ozbiljnom kompaktu koji će stvoriti puno problema najznačajnijim primjercima ove klase.

Škoda u 2019. dolazi i s redizajniranim Superbom, kao i s Kodiaqom u RS opciji, baš kao što bi se do kraja godine morao pojaviti njezin crossover u B-segmentu, no Scala je onaj model koji će, kao svojedobno Octavia ili Fabia, donijeti novu revoluciju iz Češke.

Kad je u pitanju Audi, naravno, najveći adut proizvođača s logom četiri prstena je potpuno električni Audi e-tron. Možda je najzanimljivije to što nam ovaj u cijelosti električni automobil donosi gabarite vrlo prihvaćenih SUV automobila i njihovu cijenu.

Drugim riječima, s tim se Audijevim automobilom jako smanjila udaljenost između cijena klasičnih i električnih automobila, što dodatno trend elektrifikacije približava standardnom poimanju dosega s jednim “spremnikom”, baš kao i cijene koje su uvriježene za pojedine klase i marke. Audi donosi i vrlo privlačni Q4, kao i RS7 koji je sa 680 KS dosad najbrži serijski automobil s Audijevim znakom.

Seat je pak mnogo umjereniji. Mada, i oni dolaze s novom generacijom kompaktnog Leona, koji je uvijek znao poprilično uzbuditi tržišne duhove. Kako se najavljuje, bit će veći, posebno u domeni međuosovinskog razmaka, što bi moglo značiti da više neće imati opciju s jednim parom vrata. I što je vrlo bitno, i Škoda i Seat i u svojim novim modelima najavljuju nastavak ponude s dizelskim motorima.

I na kraju Porsche. Za razliku od VW-a, on donosi – revoluciju. I to kakvu! Na tragu tržišnog segmenta koji pokriva Panamera dolazi u cijelosti električna limuzina Taycan. Fantastičan sportaš imat će tri elektromotora, pogon na sve kotače, a imat će i 600 KS. Do brzine od 100 km/h dolazit će za 3,5 sekundi, do 200 km/h za svega 12 sekundi! Ono što se pak doima još smjelije u dizajnerskom smislu je coupe verzija Cayenna. Ne samo hrabro, nego i – avangardno.

Kad je Mini u pitanju, redizajnirani Countryman svakako je značajna novost, ali ni približno kao EV model, istina, još uvijek nedefiniranog konačnog naziva. Avangardnijeg izgleda i apsolutno električni, mogao bi opet biti začetnikom nekog novog trenda u automobilskom svijetu, ovaj put s električnom dušom.

Renault ima također jedan hit novitet. Riječ je o novoj generaciji Captura koja je nakon sjajnog uspjeha s prvom generacijom – riječ je, naime, o najprodavanijem malom crossoveru u Europi – odlučila značajnije dodati gas. Kako se najavljuje, Captur II mogao bi biti naglašeno dizajnirani automobil koji će dodatno privući pažnju, a u cijelosti je spreman i za električna vremena, koja u njegovu slučaju dolaze 2020. godine.

Redizajnirat će se i Twingo, dok o ostalim novitetima koji bi se mogli pojaviti na prijelazu 2019. na 2020. godinu još nema točnijih informacija. Kad je pak riječ o Nissanu, on donosi novi Juke. Automobil suveren u svojoj posebnosti i dalje nastavlja tim putem. Štoviše, linija mu je čak i malo smirena, sličnija Micri, a značajna je novost da dolazi i s hibridnim pogonom.

Hyundai i KIA 2019. godinu definiraju kao jednu od mirnijih u njihovoj novijoj povijesti. Hyundai će se posebno posvetiti dokazivanju sa sportskim N modelima, KIA donosi Proceed, kao i električnu verziju Soula. Očigledno, njihova nova revolucija slijedi 2020. godine. Mazda je također sve značajniji proizvođač, kako u volumenskom, još više u modelskom smislu.

Dolazi nam Mazda3, i to vrlo rano ove godine. Range Rover dovodi na tržište drugu generaciju Evoqa, koji je također stvorio okvir za sasvim novi pogled na tu klasu, posebno u dizajnerskom smislu. Druga će generacija u svemu biti još naglašenija.

Tesla također s modelom 3 najavljuje žestoku bitku među luksuznim primjercima kompaktne klase. U opciji Performance ide na doseg od 500 kilometra, i to uz ubojitu dinamiku – do 100 km/h trebala bi stizati za svega 3,5 sekundi. Nažalost, s cijenom će se u tom slučaju ići iznad pola milijuna kuna, što je za automobil takvih gabarita mnogo. To više što, primjerice, Audi s e-Tronom za to daje kudikamo veći i sadržajniji automobil.

Kod Volva nema neke pretjerane gužve, ali ako je suditi po prvim fotografijama modela S60, ta bi limuzina mogla prouzročiti velike “tektonske” poremećaje unutar premium segmenta. Uz klasični pogon, dolazi i s onim na sve kotače, a tu je i plug-in hibrid opcija. Neke od jako značajnih proizvođača, poput Forda, Fiata ili Alfa Romea, nisu spomenuti, što ne znači da se tijekom godine i oni neće pojaviti s nekim vrućim novitetom.

 

PSA grupacija s nizom novih modela

S Citroenom dolazimo u sve moćniju PSA grupaciju. Najveći Citroenov novitet je C5 Aircross, koji je sličan C3 Aircrossu, a opet moćniji, drugačiji i svakako ozbiljniji.

Noviteti se pojavljuju i kod DS-a: DS3 Crossback i DS7 Crossback su atraktivni crossoveri koji će svoju tržišnu sreću prije svega potražiti na kineskom tržištu. Jedan od najvažnijih noviteta PSA koncerna ima znak lava.

Riječ je o Peugeotu 208, koji dolazi s estetikom za klasu većeg modela, a u potpunosti je pripremljen i za električnu revoluciju koja počinje 2020. godine. Opel je prelaskom u PSA sustav dobio potrebnu dozu dinamike.

Najvažnije je to da će redizajnirati Astru, čija se nova generacija očekuje 2022. godine, a do sredine 2019. imat ćemo prilike upoznati novu generaciju Corse. Za sada je poznato da dolazi na novoj PSA platformi predviđenoj i razvijenoj za Peugeot 208, dok detalji izgleda još uvijek nisu publicirani.

Ono što bi se moglo pokazati najtočnijim – nova Corsa mogla bi izgledati kao smanjeni Crossland X. Električna se Corsa pak pojavljuje svega godinu nakon klasičnog modela.

Naslovnica Mozaik