Scena Mozaik

MAZDA 3

Nova 'trojka' ostaje vjerna Skyactiv tehnologiji s novim dizelašem i usavršenim benzincima

MAZDA 3

Mazda je na međunarodnom salonu automobila u Los Angelesu predstavila četvrtu generaciju svoje “trojke”, kompakta koji je od 2003. godine i prvog modela prodan u više od šest milijuna primjeraka.

Prema viđenom, bit će to jedan od najekstravagantnijih modela u segmentu, vjerna kopija prošlogodišnjega koncepta Kai, koji dolazi u serijskom obliku. Bit će to zanimljiva bitka u prenapučenom kompaktnom segmentu gdje su nedavno lansirani novi Ford Focus i Kia Ceed, iduće godine dolazi i nova generacija Toyote Corolle, a pojavit će se i Volkswagen Golf osme generacije.

Unatoč tome što dijele isto ime – Mazda3, modeli hatchback i sedan imaju sasvim različite osobnosti. Dizajn hatchbacka je dinamičan, dok je sedan naglašeno elegantan. Aktualna “trojka” iz 2013. godine pokazala se vrlo uspješnom, pa je po istoj ideji nastavljen razvoj novog modela na novoj platformi međuosovinskog razmaka od čak 273 centimetra.

To je najveći međuosovinski razmak u klasi. Novi dizajn donio je i djelomice promijenjen odnos dimenzija i proporcija. Model s pet vrata sada je kraći za centimetar i niži za dva i pol centimetra, dok je limuzina s četvera vrata duža osam centimetara i niža pola centimetra.

Širina u odnosu na trenutačnu treću generaciju nije se mijenjala, a za nove proporcije najviše je zapravo zaslužna potpuno nova platforma, međuosovinskog razmaka većeg dva i pol centimetra i nešto šireg traga kotača. Dužina popularnijeg peterovratnog modela je 445 centimetara.

Hatchback model krasi iznimno veliki stražnji krovni nosač i relativno mali stražnji bočni prozori koji nagovještavaju mogućnost razmišljanja o preglednosti unatrag. Za razliku od modela s pet vrata, limuzina sliči na broj manju “šesticu”.

Naime, inspiracija se crpi iz većeg modela, što je posebno vidljivo sprijeda. Narasla je u dužinu osam centimetara (466 cm), a i niža je pola centimetra (144,5 cm). Inženjeri najavljuju još čvršću šasiju i dotjeran ovjes, prednji McPherson i stražnji polukruti.

Pogonska grupa obuhvaća najnovije motore Skyactiv-X, Skyactiv-G i Skyactiv-D, od kojih svaki omogućava uglađenost i linearnu kontrolu snage u svim uvjetima vožnje. Svakako najzanimljivija je primjena dugo najavljivanog revolucionarnog atmosferskog benzinca 2,0-litrenog Skyactive-X s mehaničkim kompresorom snage 190 KS.

Osnovna karakteristika mu je što uz svjećice za paljenje i rad dobrim dijelom koristi i kompresiju, kao dizelski agregati. Uz novitete u području ubrizgavanja, ali i niza drugih, posebnih rješenja, rezultat u vožnji je fin rad benzinca uz potrošnju manju do 30 posto, što je na razini dizelskog motora.

U ponudi će biti i dosadašnji standardni atmosferski Skyactive-G benzinci, 1,5-litreni od 100 KS i 2,0-litreni od 121 i 150 KS (s mild hybridnom tehnologijom). Tu je i novi 1,8-litreni dizelski agregat Skyactive-D (115 KS) predstavljen u redizajniranom modelu CX-3. Ručni i automatski mjenjači ostaju sa šest stupnjeva prijenosa, dok se cijela pogonska filozofija i dalje oslanja na Skyactive princip primjene lakih i čvrstih materijala.

Na europsko tržište nova Mazda3 stiže u ožujku sljedeće godine, na salonu automobila u Ženevi, nakon čega počinje njezina distribucija.

Naslovnica Mozaik