Prilozi Auto moto

MAZDA 3 SEDAN 2.0 SKYACTIV-G122 AT6 PLUS

Testirali smo: dva ispuha, visoki bokovi i fino zategnute linije stražnjeg dijela čine 'trojku' jednom od najljepših limuzina u klasi

MAZDA 3 SEDAN 2.0 SKYACTIV-G122 AT6 PLUS

Treća generacija Mazde 3 u limuzinskoj verziji produžila se na 466 centimetara, što je 20 centimetara više od hatchback verzije. 
U usporedbi s Mazdom 6 “trojka” je kraća 21 centimetar, uža 4,5 centimetra, dok je međuosovinski razmak manji 10,5 centimetara, tako da trovolumenska limuzina izgledom podsjeća na smanjeno izdanje “šestice”.

Nabrijan dizajn “trojke” u sedan verziji s nešto nižom karoserijom (-15 milimetara), masivnija, izvučena armatura i deblje obloge zadržavaju prostranost Mazde 3 u solidnim kompaktnim okvirima. Interijer je jednak verziji s pet vrata, ali zato je prtljažnik veći za dobre 92 litre i ima ukupno 450 litara obujma.

S druge strane, klasična trovolumenska forma limitira veličinu otvora prtljažnika pa, tipično za limuzinu, donekle ograničava unos gabaritnih stvari ili smještaj prtljage u dubinu prostora. Nosači poklopca, kao u većini japanskih auta, ulaze u prtljažnik, iako je Mazda to izvela nešto bolje, s putanjom nosača blizu bočnih stranica prtljažnog prostora.

Unutrašnjost i harmonija njezinih linija djeluju umirujuće, a oprema Plus (skuplja 10 tisuća kuna od ionako bogate osnovne) udahnjuje dodatnu dozu bogatstva i funkcionalnosti, pa je teško oteti se dojmu da se sjedi u jednom od najboljih primjeraka u klasi. Pritom je čitav arsenal sigurnosne, multimedijske i svake druge opreme dizajnerski i funkcionalno decentno upakiran.

Sliku kvalitetnog automobila zaokružuju brižno izvedena zvučna izolacija i ugodno tiha vožnja. Mali minus je preglednost unatrag, a voljeli bismo kada bi zvuk zaključavanja centralne brave bio tiši. Senzori i kamera na parkiralištu odlično su rješenje za parkiranje trovolumenske limuzine.

Limuzinu pokreće 2,0-litreni atmosferski 4-cilindarski benzinac koji je čista egzotika u svijetu downsizinga, ali je opremljen 48-voltnom mildhibrid tehnologijom s litij-ionskom baterijom u koju se akumulira energija nastala kočenjem i preko konvertera i pomoćnog generatora (1,7 kW) koristi se za lakše kretanje i ubrzanje, te deaktivaciju dva cilindra u fazi defenzivne vožnje. Bez posebne pažnje ne može se zamijetiti prelazak na rad motora s dva cilindra s obzirom na to da su vibracije potpuno prigušene.

Ovaj se motor već u hatchback verziji profilirao kao ugodno snažan i ekonomičan, a i ovdje u kombinaciji s klasičnim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem (skuplji 19 tisuća kuna od ručnog mjenjača) – gdje smo očekivali malo više harmonije i čitanja rada motora prilikom prebačaja – potvrđuje svoj rafinirani karakter. U standardnom programu rada mjenjača nema eksplozivnosti kakvu isporučuju turbomotori.

U prvom su planu izbalansiran i miran rad s fokusom na uglađenost vožnje i glatko i dovoljno razvijanje brzine uz ugodan zvuk pogonskog sklopa uz umjerenu potrošnju. S ovim agregatom Mazda 3 u limuzinskoj verziji sporija je nekoliko desetinki u startu u odnosu na ručni mjenjač, ali ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi je sasvim pristojno uz najveću brzinu od 201 km/h. Doza energičnosti osjetno raste korištenjem sportskog programa s kasnijim prijenosima.

Dva ispuha, visoki bokovi i fino zategnute linije stražnjeg dijela čine “trojku” jednom od najljepših limuzina te klase. S niskoprofilnim gumama dimenzija 215/45 na tamnim 18-colnim naplatcima iz paketa Plus “trojka” djeluje još skuplje i profinjenije. Ležanje “trojke” za svaku je pohvalu, a limuzina se, isto kao i kompakt, ne da lako izbaciti iz takta.

Podvozje s G-Vectoring Control Plus sustavom, koji sustavno po svakom kotaču raspoređuje isporuku okretnog momenta i kočenja, besprijekorno je koordinirano s finim radom volana.

Limuzina ima isti nastup kao i kompakt, a to znači veću početnu cijenu, ali i više opreme od konkurencije. Cijena testne limuzine s benzincem od 122 KS i automatskim mjenjačem je 25.590 eura, a kako je “trojka” imala nešto doplatnih elemenata, cijena joj je u konačnici 26.255 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski atmosferski i mild hibrid tehnologija (48V), 16V

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 122 KS pri 6000/min

Okretni moment: 213 Nm pri 4000/min

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4660 mm x 1795 mm x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2725 mm

Prtljažnik: 450 l

Ubrzanje: 10,9 s

Najveća brzina: 201 km/h

Potrošnja: 7,3 l/100 km

Cijena: testni model 25.590 eura, s doplatama 26.255 eura

 

Naslovnica Auto moto