Druga generacija Evoquea doživjela je razvojnu evoluciju pri čemu najmanji Range Rover nije izgubio ništa od svojih karakterističnih linija, a istodobno je uspio biti nov. Englezi su ostali vjerni izvornom konceptu, ali su svemu pridodali moderniji duh.
Vidljiv je utjecaj glamuroznog Velara, osobito na prednjim i stražnjim svjetlima, na izglađenim bočnim površinama, ali i na ručkama koja izranjaju iz vrata. Jedan krug nije dovoljan kako bi se uočili svi stilski detalji i gotovo da nema kuta iz kojeg Evoque ne izgleda dobro. Pogled unatrag ograničen je malim stražnjim staklom. Rješenje je prilično skupo (3225 kn), no vrlo učinkovito.
Malena kamera skrivena u krovnoj anteni koja projicira sliku na unutarnji retrovizor pruža jasnu sliku i u noćnoj vožnji bez zasljepljivanja. Pozicija za upravljačem nije se značajno promijenila, kao i osnovne forme prednje armature, ali s digitalnim zaslonima nestao je popriličan broj klasičnih komandi sa središnjega grebena.
Digitalni instrumenti čitljivi su i pružaju mnoštvo informacija, predviđeni su i različiti grafički prikazi, ali postupak izmjene prilično je kompleksan. Za podešavanje prikaza na zaslonu, bilo da se želi uvećati karta ili kružni instrumenti, potrebno je ući u izbornik i uvijek iznova prolaziti proceduru.
Ovjes koji odlično upija neravnine prvo je što se zapaža u vožnji. Napredak u odnosu na prethodnika je ogroman, gotovo kao da je u pitanju zračni ovjes i Evoque je u tom smislu postao pravi Range. Ugodnoj vožnji značajno pridonose motor i mjenjač. Testni model bio je opremljen 2,0-litrenim turbodizelašem od 150 KS koji predstavlja početak ponude, a u kombinaciji je s 9-stupanjskim automatskim mjenjačem koji je uveden u ponudu Evoquea s prethodnom serijom.
Ingenium motor je tiši, uglađeniji i manje žedan u odnosu na 2,2-litreni agregat koji je zamijenio. Ipak, ispod prednjeg poklopca ima novosti. Uz napon električnog sustava podignut na 48 V klasični alternator zamijenjen je generatorom povezanim remenom.
Masa od dvije tone
Sustav koji bi u teoriji trebao s dodatnih 140 Nm okretnog momenta pružati podršku termičkom motoru i pritom smanjiti potrošnju i poboljšati međuubrzanja. Ali izuzmemo li gašenje motora čim brzina padne ispod 17 km/h, te uglađen rad Start&stop sustava, sve ostalo je prilično neprimjetno.
S ovim agregatom novi Evoque ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 186 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima 5,6 l/100 km. Posljedica veće potrošnje u gradu je prije svega zbog velike mase koja u slučaju testnog automobila premašuje dvije tone, stalnog pogona na sve kotače, ali i forme karoserije koja u prednjem dijelu ima površinu od gotovo tri četvorna metra.
Inače, međuosovinski razmak novog Evoquea je povećan za dva centimetra i uz diskretan prostor za noge putnici straga imaju dva centimetra više u visinu, ali unutarnje dimenzije u osnovi su ostale iste.
Prtljažnik je barem formalno narastao za dvadesetak litara, ali mjerenja pokazuju da je u stvarnosti manji za više od 100 litara u odnosu na deklariranu 591 litru, što obzirom na ukupnu veličinu vozila predstavlja minimum. Trodijelna podjela stražnje klupe dodatna je praktičnost.
Testni model s paketom opreme R-Dynamic SE košta 66.875 eura, a uz dosta doplatnih elemenata (21-colni kotači, Drive paket, prednje maglenke, metalik boja, kontrastni krov, otvaranje prtljažnika pokretom, kamera 360 stupnjeva...) cijena u konačnici skače na visokih 78.000 eura.
Tehničke karakteristike
Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16 V
Obujam: 1999 ccm
Snaga: 150 KS pri 2400/min
Okretni moment: 380 Nm pri 1750-2500/min
Mjenjač: automatski, 9 stupnjeva
Pogon: na sva četiri kotača
Dimenzije: 4370 mm x 1900 x 1650 mm
Međuosovinski razmak: 2680 mm
Prtljažnik: 591/1383 l
Ubrzanje: 11,2 s
Najveća brzina: 196 km/h
Potrošnja: 5,6 l/100 km
Cijena: testni model 66.875 eura, s doplatama 78.000 eura