Prilozi Auto moto

U prvih sedam mjeseci

Tržište novih automobila je u plusu u odnosu na isto razdoblje lani, a ovo su najtraženije marke i modeli u Hrvata

U prvih sedam mjeseci

Nakon sedam mjeseci 2019. godine tržište novih automobila ostalo je na razini prošlogodišnjih rezultata, točnije od siječnja do kraja srpnja prodano je jedan posto više novih vozila u odnosu na isto razdoblje lani (izvor Promocija plus). 

Tijekom ovogodišnjeg srpnja registrirano je 6212 novih automobila, čime je broj prodanih vozila u sedam mjeseci 2019. godini dosegao brojku od 44.368 primjeraka. U istom razdoblju lani prodano je 43.967 novih vozila, čime je zabilježen ovogodišnji plus od 401 novi automobil ili neznatnih jedan posto.

Možda ovo povećanje od samo jedan posto izgleda malo, ali u svakom slučaju to nije loš rezultat jer nismo zabilježili tržišni minus. Naravno, u ovom rezultatu najveći udio ponovno imaju pravne osobe, najviše rent-a-car tvrtke kojima je srpanj bio zadnji vlak za popunjavanje flota za potrebe turističke sezone.

Očekivati je da će u kolovozu, a naročito u rujnu doći do značajnog pada broja novoregistriranih vozila, ali treba vjerovati da će se godina ponovno završiti brojkom od oko 60.000 prodanih novih automobila. Inače, kad uspoređujemo isključivo sami srpanj ove godine s onim lanjskim, onda je ovogodišnji sa 6212 novih registracija bio bolji od lanjskog za 8,2 posto. Jer u srpnju lani registrirano je 5738 novih automobila, tako da je ovogodišnji u plusu za 474 primjerka.

Ako analiziramo pojedinačno podatke, a počet ćemo s najprodavanijim markama u prvih sedam mjeseci ove godine, Volkswagen je i dalje neprikosnoveni gospodar na našem tržištu. S 5440 novih registracija u sedam mjeseci uvjerljivo je najuspješniji uz tržišni udio od 12,26 posto.

Na drugome mjestu je Opel koji je u lipnju preskočio Renault, a na svom kontu ima 4519 novih registracija, čime drži 10,19 posto tržišta. Treći je Renault sa 4309 novih registracija ili 9,71 posto tržišnog udjela, dok je četvrta Škoda sa 4014 prodanih novih vozila (9,05 posto). S velikim zaostatkom, na petome mjestu je Dacia koja je pronašla put do 2789 novih kupaca ili 6,29 posto tržišnog udjela.

Među deset najuspješnijih tijekom prvih sedam mjeseci na šestome mjestu je Peugeot s 2766 novih registracija (6,23 posto), dok je Suzuki sedmi s 2570 prodanih novih automobila (5,79 posto). Preostala tri mjesta među deset veličanstvenih drže Hyundai s 2082, Citroen s 1951 i Toyota s 1833 prodana nova automobila.

U samom srpnju Vokswagen je ponovno prodao najviše automobila – 836, što je 13,46 posto tržišnog udjela, dok je na drugome mjestu Škoda koja je zabilježila 788 novih registracija (12,69 posto). Na trećemu mjestu je Opel sa 706 primjeraka (11,37 posto), četvrti je Suzuki s 428 prodanih novih vozila (6,89 posto), dok je peti Renault s točno 200 prodanih novih primjeraka (6,44 posto). Od šestog do desetog mjesta u srpnju poredali su se Dacia (361), Hyundai (338), Peugeot (301), Seat (235) i Fiat (225 primjeraka).

Kad su u pitanju modeli pojedinih marki, onda je Škoda Octavia pravi bestseler koja je u prvih sedam mjeseci prodana u 2300 primjeraka, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 5,18 posto. Iza nje je Renault Clio koji je zabilježio 1924 nove registracija ili 4,34 posto tržišnog udjela, dok je treći Volkswagen Golf s 1399 prodanih novih primjeraka (3,15 posto). Preostala dva mjesta među prvih pet drže Opel Corsa (1273) i Suzuki Vitara (1267), koju i dalje najviše traže privatni kupci.

Među deset najuspješnijih modela u prvih sedam mjeseci ove godine još ulaze Dacia Duster na šestome mjestu s 1266 prodanih novih primjeraka, dok je sedma Opel Astra (1250 primjeraka). Na osmome mjestu je Citroen C3 s 1178 registriranih novih vozila, a na devetome Renault Captur (1158). Deseto mjesto trenutačno drži Fiat 500 koji je prodao 1087 novih automobila.

U samom srpnju najprodavaniji model bila je Škoda Octavia s 460 novih registracija ili 7,41 posto tržišnog udjela. Daleko iza nje je Opel Corsa s 240 prodanih novih vozila ili 3,86 posto tržišta, a treći je Volkswagen Golf koji je našao put do 226 novih kupaca (3,64 posto).

Na četvrtome mjestu je Suzuki Vitara s 213 prodanih primjeraka (3,43 posto), a peti je Opel Crossland X s 201 novom registracijom (3,24 posto). Među deset najboljih u srpnju smjestili su se Dacia Duster (174), Fiat 500 (162), Opel Astra (159), Dacia Sandero (144) i i Suzuki SX4 S-Cross sa 131 primjerkom.

Prodaja po regijama i županijama još jednom je potvrdila snagu i potencijal Zagrebačke regije jer su u prvih sedam mjeseci ove godine na tom području prodana 16.123 nova vozila, što je tržišni udio od čak 36,34 posto. Dakle, svako treće vozilo koje je registrirano na hrvatskom tržištu ponovno kao i u prethodnome mjesecu otpada upravo na Zagrebačku regiju.

Na drugome mjestu je zahvaljujući flotnim registracijama Požeško-slavonska županija s 3750 prodanih novih automobila (8,45 posto), dok je treća Istarska županija s 3476 komada (7,83 posto). Splitsko-dalmatinska županija je na četvrtome mjestu s 3154 nove registracije ili 7,11 posto tržišnog udjela.

Primorsko-goranska županija skliznula je na šesto mjesto s 2874 nove registracije jer ju je pretekla Bjelovarsko-bilogorska županija koja je zabilježila prodaju od 3066 primjeraka. Na začelju su kao i obično Ličko-senjska i Virovitičko-podravska županija, gdje su u sedam mjeseci ove godine prodana 173, odnosno 157 novih vozila. Ličko-senjska županija ima tržišni udio od 0,39 posto, a Virovitičko-podravska još manji, tek 0,35 posto.

 

Povećava se udio benzinaca

U prvih sedam mjeseci 2019. godine registrirano je ukupno 27.045 novih vozila s benzinskim motorima, dok broj dizelaša iz mjeseca u mjesec lagano pada. Novih automobila s dizelskim agregatima prodano je 15.575 primjeraka, što je tržišni udio od 35,5 posto, čime su se opasno približili činjenici da bi uskoro mogli činiti tek jednu trećinu hrvatskog tržišta novih automobila.

Vozila s hibridnim pogonom registrirano je 1056 komada, što je 2,4 posto tržišnog udjela, i to ponajviše zahvaljujući Toyoti. Samo jedan posto tržišta čine novi automobili s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom (423 primjerka), dok su električni totalno zanemarivi s tek 0,2 posto tržišta ili 87 primjeraka. Čini se da bi naši vozači prije sjeli na električnu stolicu nego u električni automobil.

Od njih 15, sedam ima negativan skor

U prvih sedam mjeseci 2019. od 15 najuspješnijih brendova, čak njih sedam ima negativan skor u odnosu na isto razdoblje lani. Trenutačno najveći minus bilježi Volkswagen, kojemu nedostaje ravno 1100 prodanih vozila u odnosu na isto razdoblje lani.

Odmah do njega je Ford, koji ima minus od 390 automobila, a potom Audi, kojemu nedostaju 262 nova automobila da bi ostvario prošlogodišnji rezultat. Suzuki je kraći za 151 novi primjerak, Hyundai i Fiat su u minusu za 91, odnosno 90 novih vozila. Listu zaključuje Renault s minusom od 60 primjerka. Za razliku od prošlog mjeseca, iz minusa se izvukla Škoda koja je negativni skor anulirala i pretvorila u pozitivu od 115 novih vozila.

BMW-u premium segment u srpnju

U premium segmentu među ‘njemačkim svetim trojstvom’ u srpnju najuspješniji brend bio je BMW koji je registrirao 175 novih vozila. Iza BMW-a s jednim automobilom zaostatka (174) je Audi, dok je Mercedes kraj mjeseca dočekao sa 115 prodanih novih primjeraka.

Na ukupnoj ljestvici Audi je na 14. mjestu s 1130 novih registracija (2,55 posto), BMW je na 17. mjestu s 987 prodanih novih vozila (2,22 posto), dok je najlošiji Mercedes na 18. mjestu s ukupno prodana 863 nova automobila (1,95 posto). 

 

Naslovnica Auto moto