Prilozi Auto moto

PEUGEOT 508 GT 1.6 PureTech 225

Testirali smo: 'puca' na premium segment s obzirom da je napravljen ogroman iskorak u kvaliteti, a motori su potpuno novi

PEUGEOT 508 GT 1.6 PureTech 225

Zahvaljujući coupeovskom izgledu, gdje se linija krova na stražnjem dijelu vozila naglo spušta prema kraju automobila, druga generacija Peugeota 508 djeluje vrlo atraktivno, elegantno i zavodljivo. 

Nakon nekoliko sati provedenih u ovoj limuzini čovjek se zapita što ljudi vide u nezgrapnim SUV-ovima i crossoverima. Nova interpretacija trovolumenske limuzine razlog je zbog kojeg prethodnik izgleda, najblaže rečeno, umorno i zastarjelo, ali se isto to može kazati i za većinu današnjih konkurenata.

S niskom i kompaktnom konstrukcijom karoserije, atraktivnim dizajnom oštrih i snažnih linija, te unutrašnjošću izrađenom od vrlo kvalitetnih materijala, 508-ica donosi dašak svježine u segment D limuzina. S njom Peugeot puca na premium segment s obzirom da je napravljen ogroman iskorak u kvaliteti, motori su potpuno novi, snage između 130 i 225 KS, tehnološki je maksimalno opremljen, a tu je i poznati Peugeotov i-Cockpit najnovije generacije.

Nova 508-ica duljine 4,75 metara izgledom je sličan Audiju A5 Sportback, a od Arteona kojem je glavni konkurent, kraća je 11 centimetara. Niska linija krova automobila, čija visina doseže tek 140 centimetara, što je 6 centimetara manje nego kod prethodnika, otkriva njegovu coupeovsku narav. Osim toga prozori su bez okvira, što je još jedna karakteristika coupea. Pritom stražnji dio otkriva jednu Peugeotovu originalnost.

Radi se o vješto skrivenom prtljažniku koji omogućava spajanje stila i funkcionalnosti zbog lakšeg pristupa prtljažnom prostoru ukupnog obujma od 487 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala taj se kapacitet povećava na 1537 litara. Osim toga stražnji dio, barem kada su u pitanju svjetla, pomalo podsjeća na Ford Mustanga, što mu daje laganu sportsku notu.

Još snažniji vizualni dojam dizajneri su podarili unutrašnjosti, koja je prostrana bez obzira što je međuosovinski razmak nove 508-ice skraćen za 2,5 centimetra i sada iznosi 2793 milimetra. Na stražnjoj klupi ipak nedostaje malo mjesta za glavu i otežan je ulazak na stražnja sjedala.

Stražnja klupa je spuštena, ali ne previše, zbog spremnika goriva koji se nalazi ispod nje. Peugeotov i-Cockpit sastoji se od kompaktnog upravljača manjih dimenzija, 10-inčnog zaslona osjetljivog na dodir formata 8/3, dok je 12,3-inčna instrumentna ploča u visini očiju. Spomenuta ploča se može u potpunosti podesiti i personalizirati (šest različitih načina).

Smještena je iznad ruba upravljača te prikazuje sve informacije korisne za vožnju, uključujući i novu noćnu verziju. Uz 10-inčni zaslon nalazi se sedam prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke, a omogućavaju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost (radio, klima-uređaj, navigacija, postavke vozila, telefon, aplikacije. Na središnjoj konzoli je ručica automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa, koja ima impulsne električne komande.

Nova 508-ica opremljena je sustavom i-Cockpit Amplify koji, između ostalog, utječe na dinamičke funkcije automobila preko komande za odabir načina vožnje (Eco, Sport, Comfort i Normal)) te se pomoću njega može upravljati ovjesom ako je francuska limuzina opremljena podesivim, odnosno aktivnim ovjesom.

Testna 508-ica bila je opremljena 1,6-litrenim PureTech turbobenzincem od 225 KS nastalim iz suradnje s BMW-om. U novom izdanju uz 225 „konja“ ovaj 4-cilindarski benzinac raspolaže okretnim momentom od 300 Nm već pri 2500 „điri“, te djeluje ujednačeno i bez zastajkivanja do 6000 okretaja. Malenog turbobenzinca krase izvanredne performanse tako da od 0 do 100 km/h sprinta za 7,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Motor je živahan, uglađen i ako bi malo zanovijetali, nedostaje mu još malo okretaja i zvuka, što bi se odlično uklopilo u oznaku GT. Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa čini sve da zadovolji prohtjeve vozača i motora. Izmjene stupnjeva u automatskom modu su mekane i precizne, a „šaltati“ se može i uz pomoć polugica na stupu upravljača.

Peugeot 508 GT, koji smo imali na testu, košta 41.245 eura, ali budući da je imao dosta dodatne opreme (sustavi za vožnju noću, aktivni tempomat, el. otvaranje petih vrata, metalik boja, 19-colni naplatci, pomoć pri parkiranju Visiopark 2...) u konačnici stoji 46.410 eura. Cijena je u svakom slučaju fer bez obzira na visinu krajnjeg iznosa.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 225 KS pri 5500/min

Okretni moment: 300 Nm pri 2500/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4750 x 1910 x 1400 mm

Međuosovinski razmak: 2790 mm

Prtljažnik: 487/1537 l

Ubrzanje: 7,3 s

Najveća brzina: 250 km/h

Potrošnja: 4,6/5,7/7,5 l/100 km

Cijena: testni model 41.245 eura, s doplatama 46.410 eura

Naslovnica Auto moto