Prilozi Auto moto

CORVETTE C8 STINGRAY

Ikona dobila stražnji pogon: srce osme generacije je V8 atmosferski benzinac obujma 6,2 litre

CORVETTE C8 STINGRAY

Jedan od najiščekivanijih automobila ove godine, osma generacija Chevrolet Corvette Stingray, predstavljen je nedavno u Kaliforniji, a svakako najveća novost je napuštanje šest i pol desetljeća duge tradicije premještanjem motora u stražnji dio vozila. 

Jednostavno, Corvette s motorom sprijeda dosegnula je granice svoga potencijala i došlo je vrijeme za njezinu novu “arhitekturu”. Konfiguracija s motorom postavljenim središnje-straga jamči bolju raspodjelu mase i dinamičke osobine, ali i pomicanjem vozačke pozicije prema naprijed, kao u pravim sportskim automobilima.

Kao i kod prethodnih generacija, Corvette je u startu projektirana kao spyder, kojem je otpornost na uvijanje porasla za 10 posto. Središnji dio krova, osim što se lako skida, još lakše se odlaže u stražnji dio prtljažnika. Dva prtljažnika imaju ukupno 371 litru zapremine, a u onaj stražnji, ujedno i veći, može se smjestiti torba za golf ili krovni element kada se poželi sjesti u otvoreni dvosjed. Osma generacija Corvette dobila je i nove proporcije te temeljitu izmjenu stila.

Veliki bočni otvori, skrivene kvake na vratima, spliter, difuzori, stražnji spojler i otvori za odvod zraka ispod stražnjih svjetala dovoljno govore o aerodinamici na kojoj se radilo u zračnom tunelu. Dizajneri su inspiraciju pronašli u vojnim borbenim avionima, ali i uklopili neke od tradicionalnih detalja. Na primjer, Corvette C8, poput svojih prethodnika, u samo nekoliko sekundi pretvara se iz coupea u spydera, a pomični krov može se spremiti u stražnji prtljažnik.

Srce nove Corvette C8 je V8 atmosferski benzinac obujma 6,2 litre smješten iza putničkog prostora, ali ispred stražnje osovine. Nastavši kao evolucija dosadašnjeg LT1 motora, dobio je oznaku LT2 i ugrađen je poprečno. “Atmosferac” s osam cilindara razvija 490 “konja” pri 6450 okretaja u minuti uz okretni moment od 637 Nm pri 5150 “điri”.

Trenutačno je jedini V8 atmosferski motor u svojoj kategoriji koji dolazi u kombinaciji s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i dvostrukom spojkom. Pogon je uvijek na stražnje kotače, dok je ručni mjenjač otišao u ropotarnicu povijesti. Uz paket Z51 Performance snaga raste na 495 KS, a Corvette od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od tri sekunde i predstavlja najbrže izdanje ikad napravljeno za cestu.

Osim što je osnažen za 30 KS u osnovnom izdanju, motor je promijenio i gabarite kako bi bio postavljen što niže. Uz četiri već definirana programa vožnje, predviđena su i dva dodatna u kojima vozač može birati između pojedinih parametara.

Kokpit nove Corvette je u stilu high-techa. Ploču s instrumentima zamijenio je 12-inčni displej s bezbroj opcija prikaza, a uz multimedijalni sustav stalna je veza s internetom i bežično punjenje telefona. Posebna pažnja posvećena je ergonomiji unutrašnjosti kako bi vozač s lakoćom imao sve pod rukom. Za dodatnu prilagodbu ponuđena su i tri tipa sjedala različitog stupnja profiliranosti.

Prvi primjerci s proizvodne trake kreću krajem godine u Kentuckyju, a najavljena je cijena od 60.000 dolara. Nakon osnovne verzije Stingray stižu inačice s V8 4.2 twin-turbo sa 650 KS, te V8 5.5 twin-turbo s 850 KS. Neslužbeno, u pripremi je i hibridna verzija s V8 5.5 benzinskim i dva električna motora s okruglih tisuću “konja”.

Naslovnica Auto moto