Prilozi Auto moto

SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET 6/AT PREMIUM 2WD

Testirali smo: kombinacija snažnijeg turbobenzinca i automatskog mjenjača dobro je pogođena

SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET 6/AT PREMIUM 2WD

Nova Suzuki Vitara, na tržištu od 2018. godine, uz lagani redizajn koji je najprimjetniji na prednjoj rešetki, a uz to je iz ponude izbačen jedini dizelski agregat od 120 KS, dok je osnovni benzinac zamijenjen modernijim, ovaj japanski crossover i dalje jako dobro kotira na tržištu. 

Zahvaljujući novom dizajnu naročito je popularan kod privatnih kupaca kojima je vrlo bitan odnos između uloženog i dobivenog, a tu je Vitara „svjetski prvak“.

Ovog puta testirali smo inačicu sa 1,4-litrenim turbobenzincem poznatijim kao Suzukijev BoosterJet od 140 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. Riječ je o klasičnom automatskom mjenjaču koji osim automatskog mijenjanja brzina može se i ručno šaltati zahvaljujući polugicama smještenim ispod kola upravljača.

S novim BoosterJet turbobenzincem koji raspolaže okretnim momentom od 220 Nm u rasponu između 1500 i 4000 „điri“ Vitara ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Pri tom mu je prosječna potrošnja, barem prema tvorničkim podacima, 5,9 l/100 km.

Benzinac obujma 1373 ccm sa četiri cilindra iznenađujuće je dobar, vrlo potentan i živahan, bilo da se radi o vožnji u gradu ili na otvorenoj cesti. U prilog mu ide i odličan automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Na autocesti, u lijevoj traci, bez problema hvata maksimalnih 200 km/h tako da s te strane nema prigovora.

U zavojima se crossover odlično drži i nema nekoga pretjeranog naginjanja automobila visokog 161 centimetar. Inače, dimenzije Vitare se nisu mijenjale, zadržavši postojeće gabarite (4175 x 1775 x 1610 mm) uz međuosovinski razmak od 2500 milimetara. Obujam prtljažnika je ostao isti tako da mu je osnovni kapacitet 375 litara, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala povećava se na 710 litara.

Testirani Premium (GL+) paket donosi priličnu količinu opreme. Tako u njoj dolazi već i tempomat (nije adaptivni osim kod modela s pogonom na sve kotače Allgrip) i limitator brzine, zatim daljinsko centralno zaključavanje, grijanje (tekstilnih) sjedala podesivih i po visini, Infotainment sustav sa 7-inčnim touch ekranom, kamera za vožnju unatrag, automatski klima-uređaj, sustav za nadzor tlaka u gumama, pomoć pri naglom kočenju, električno spuštanje prozora, električno podesivi grijani retrovizor, 12-voltna utičnica u prtljažniku, aluminijski naplatci…

Iako Premium paket ne uključuje navigaciju, treba spomenuti da on ustvari sadrži pripremu za navigaciju. Samo treba dokupiti originalnu Suzukijevu SD karticu s kartama, čija se cijena kod distributera u maloprodaji kreće oko 2000 kn.

Ugodno iznenađenje je i u unutrašnjosti koja je puno kvalitetnija jer je tvrda plastika, koja je bila česta meta kritika, otišla u povijesti. Vitara je konačno dobila mekanu plastiku armature i u sklopu s novim izgledom i bogatiji sadržaj instrumentne ploče. Osim novog dizajna instrumentne ploče sličnog onoj u Balenu novost je i središnji informacijski zaslon u boji koji pruža puno više informacija nego prije.

Cijena testnog modela je 20.105 eura, a s obzirom na to da je imao od dodatne opreme metalik boju, cijena mu je u konačnici 20.495 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1373 ccm

Snaga: 140 KS pri 5500/min

Okretni moment: 220 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: automatski, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4175 x 1775 x 1610 mm

Međuosovinski razmak: 2500 mm

Prtljažnik: 375/710/1120 l

Ubrzanje: 9,5 s

Najveća brzina: 200 km/h

Potrošnja: 5,1/5,9/7,1 l/100 km

Cijena: testni model 20.105 eura, s doplatom 20.495 eura

Naslovnica Auto moto