Prilozi Auto moto

38.156 novih registracija

Prodaja ostala na prošlogodišnjoj razini: benzinci popularniji od dizelaša, donosimo najprodavanije marke i modele

38.156 novih registracija

Na tržištu novih automobila u Hrvatskoj ništa novo, barem u prvih šest ovogodišnjih mjeseci.

Naime, od siječnja pa do kraja lipnja ove godine u Hrvatskoj je registrirano 38.156 novih automobila, dok je u istom razdoblju prošle godine bilo 38.229 registracija. Ako bi željeli biti super precizni, ovogodišnje polugodište slabije je u odnosu na lanjsko razdoblje za 73 nove registracije, odnosno za neznatnih 0,2 posto.

Naravno, na ovaj rezultat u velikoj mjeri utječe kupovina novih vozila za rent-a-car flote, te je očito da su vlasnici rent-a-car kuća točno procijenili da im za turističku sezonu neće trebati više novih automobila nego lani. Kad se gleda samo ovogodišnji lipanj, u kojem je prodano 8235 novih vozila, proizlazi da je prošlogodišnji bio bolji za 351 novu registraciju.

Naime, lani u lipnju je registrirano 8586 novih automobila, što je u odnosu na ovogodišnji lipanj 4,1 posto više. To je lagani lipanjski pad, ali na razini prvog polugodišta rezultat je isti jer manjak od 0,2 posto je doista minoran i zanemariv.

Najprodavanija marka u prvih šest mjeseci ove godine na našem tržištu je i dalje Volkswagen koji je zabilježio 4604 nove registracije, što predstavlja 12,07 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Renault s 3909 prodanih novih vozila, čime je uzeo 10,24 posto tržišnog udjela, dok je na trećem mjestu Opel koji je još u svibnju preskočio Škodu koja je četvrta.

Uglavnom, Opel na svom kontu ima 3813 prodanih novih automobila ili 9,99 posto tržišnog udjela, dok Škoda ima 3226 novih registracija (8,45 posto). Peta marka na našem tržištu je Peugeot s 2465 prodanih novih automobila ili 6,46 posto tržišnog udjela.

U prvih deset još su Dacia koja je prodala 2428 novih vozila (6,36 posto), dok je sedmi Suzuki s 2142 nove registracije ili 5,61 posto tržišnog udjela, uz napomenu da je ova marka još uvijek najpopularnija među privatnim kupcima, odnosno fizičkim osobama. Citroën je osmi s 1766 novih registracija (4,63 posto), a preostala dva mjesta među deset najboljih drže Hyundai i Toyota s 1744, odnosno 1609 novih registracija, što je 4,57 posto, odnosno 4,22 posto tržišnog udjela.

Samo u lipnju briljirao je nekad najprodavaniji brend u Hrvatskoj Opel koji je zabilježio 930 novih registracija, što predstavlja 11,29 posto tržišnog udjela. Odmah do Opela je Volkswagen koji je prodao 866 novih primjeraka svojih vozila, što je tržišni udio od 10,52 posto.

Na trećem mjestu je Škoda s 595 prodanih novih primjeraka ili 7,23 posto tržišnog udjela, dok su na četvrtom i petom mjestu Peugeot i Hyundai koji su prodali 586, odnosno 549 primjeraka novih vozila. To u tržišnom udjelu predstavlja 7,12, odnosno 6,67 posto. Od šestog do desetog mjesta poredali su se Dacia (511), Citroën (499), Renault (491), Fiat (477) i Ford s 471 novim prodanim vozilom.

Kada se analizira prodaja novih vozila po modelima u prvih šest mjeseci, najbolje prodajne rezultate ima Škoda Octavia koja je pronašla put do 1840 novih kupaca, što je 4,82 posto tržišnog udjela. Škodin model preskočio je vodeći Renault Clio, koji je skliznuo na drugo mjesto s 1806 novih registracija ili 4,73 posto tržišnog udjela zbog loše prodaje u lipnju (139 primjeraka).

Na trećem mjestu je Volkswagen Golf s 1173 prodana primjerka (3,07 posto), a četvrti Citroën C3 s 1130 zabilježenih novih registracija (2,96 posto). Peta je Dacia Duster s 1092 nove registracije (2,6 posto). Drugi dio ljestvice među deset prvoplasiranih predvodi Opel Astra s 1091 novim primjerkom (2,62 posto), a potom slijede Renault Captur (1063 primjerka), Suzuki Vitara (1054), Opel Corsa (1033) i Fiat 500 s 925 prodanih novih automobila.

U samom lipnju najbolje se prodavala također Škoda Octavia za koju se odlučilo 388 kupaca (4,71 posto), dok je iznenađujuće drugi Fiat 500 s 342 nove registracije (4,15 posto). Citroën C3 je na trećem mjestu s 334 nove registracije (4,06 posto), dok je četvrta Suzuki Vitara s 287 novoprodanih primjeraka (3,49 posto).

Peti je Volkswagen Golf koji je imao 283 nove registracije (3,44 posto). Od šestog do desetog mjesta poredali su se Opel Astra (281), Hyundai i20 (264), Opel Crossland X (227), Ford Fiesta (221) i Opel Corsa (204 primjerka).

Prodaja po regijama i županijama još jednom je potvrdila snagu i potencijal Zagrebačke regije jer je u prvih šest mjeseci ove godine na tom području prodano 13.825 novih vozila, što je tržišni udio od čak 36,23 posto. Dakle, svako treće vozilo registrirano na hrvatskom tržištu je upravo u Zagrebačkoj regiji.

Na drugom mjestu je Požeško-slavonska županija s 3624 nove registracije, što je tržišni udio od 9,50 posto koji može najviše zahvaliti flotnoj prodaji, odnosno rent-a-carovima koji najveći dio svojih vozila registriraju upravo u toj županiji. Na četvrtom mjestu je Istarska županija s 3160 prodanih novih vozila (8,28 posto), dok je Splitsko-dalmatinska županija skliznula na četvrtu poziciju s 2693 nove registracije (7,06 posto).

Peta je Bjelovarsko-bilogorska županija (2639 primjeraka), opet zahvaljujući rent-a-carovima. Na začelju su kao i obično Ličko-senjska i Virovitičko-podravska županija, gdje je u šest mjeseci ove godine prodano 147, odnosno 127 novih vozila. Ličko-senjska županija ima tržišni udio od 0,39 posto, a Virovitičko-podravska još manji, tek 0,33 posto.

 

Benzinci u prednosti pred dizelašima

U prvih šest mjeseci ove godine nastavljen je trend prema kojem su benzinci popularniji od dizelaša, te se ta razlika malo-pomalo sve više povećava. Tako su prodana 23.232 nova vozila s benzinskim motorom, što je udio od 60,9 posto.

Novih automobila s dizelskim agregatima registrirano je 13.588 komada ili 35,6 posto. Vozila s hibridnim pogonom čine 2,4 posto tržišnog udjela (923 komada), a s još manjim postotkom od 0,9 posto sudjeluju automobili s tvornički ugrađenim plinom (357 primjeraka). Na dnu su naravno električni automobili s 56 novih registracija ili tek 0,1 posto tržišnog udjela.

Od 15 osam ima negativan skor

U prvih šest mjeseci 2019. od 15 najuspješnijih brendova čak njih osam ima negativan skor u odnosu na isto razdoblje lani. Najveći minus trenutno ima Volkswagen kojem nedostaje 810 prodanih vozila u odnosu na isto razdoblje lani.

Odmah do njega je Ford koji ima minus od 388 automobila, a potom Audi kojem nedostaje 250 novih automobila da bi ostvarili prošlogodišnji rezultat. Renault je kraći za 180 novih primjeraka, Škoda je u minusu za 170 novih vozila. Listu zaključuju Suzuki i Opel s minusom od 153 primjerka, dok Hyundaiju nedostaje 60 komada da dostigne prošlogodišnji rezultat.

Audiju premium segment u lipnju

U premium segmentu među “njemačkim svetim trojstvom” u lipnju je najuspješniji brend bio Audi, koji je registrirao 258 novih vozila. Iza Audija su BMW i Mercedes koji su kraj mjeseca dočekali s 222, odnosno 120 prodanih primjeraka.

Na ukupnoj ljestvici Audi je na 15. mjestu s 956 novih registracija (2,51 posto), BMW je na 17. mjestu s 812 prodanih novih vozila (2,13 posto), dok je najlošiji Mercedes koji je na 18. mjestu s ukupno 748 prodanih novih automobila (1,96 posto).

Naslovnica Auto moto