Prilozi Auto moto

TOYOTA COROLLA SEDAN 1.8 HYBRID EXECUTIVE

Testirali smo: hibridna limuzina troši na kapaljku

TOYOTA COROLLA SEDAN 1.8 HYBRID EXECUTIVE

Corolla je definitivno Toyotin bestseler koji je u pola stoljeća prisustva na tržištu prodan u više od 46 milijuna primjeraka. 

S dolaskom nove, 12. generacije Corolle koja je postavljena na potpuno novu TNGA Toyotinu platformu, prodaje se u tri karoserijska oblika, kao peterovratna verzija, limuzina i karavan, a u ponudi motora su isključivo benzinski agregati i hibridni pogonski sklopovi snage 122, odnosno 180 KS. Dakle, što se tiče Toyote dizelaši su prošlost.

Međutim, kada su u pitanju karoserijske inačice, treba odmah istaknuti kako su japanski stručnjaci vještom arhitekturom od jednog automobila uspjeli napraviti tri atraktivne verzije koja svaka po sebi zaslužuje posebnu pažnju. Možda bi se sve moglo sažeti u jednu rečenicu: „jedna duša, a tri tijela“ i pri tom ne bismo nimalo pogriješili.

Nova platforma TNGA GA-C po svemu nadmašuje postojeće konkurente, a osim što osigurava vrhunsku upravljivost, omogućila je dizajnerima i konstruktorima da od jednog naprave nekoliko automobila.

Zbog toga su sve tri karoserijske izvedbe dobile vizualni odmak i individualnost. Nakon hatchbacke verzije i karavana u sedmodnevni posjed nam je došla limuzinska verzija Corolle s četvorim vratima koja raspolaže s dvije motorizacije, 1,6-litrenim benzincem od 132 KS i 1,8-litrenim hibridnim sustavom ukupne izlazne snage od 122 „konja“.

Ispod prednjeg poklopca nove limuzine smješten je 1,8-litreni hibridni Toyotin sklop izlazne snage 122 KS i okretnog momenta od 163 Nm. Toyotin hibridni pogon čine 1,8-litreni benzinac od 98 KS s okretnim momentom od 142 Nm i sinkroni elektromotor snage 53 kW u kombinaciji s bezstupanjskim e-CVT mjenjačem.

Ukupna izlazna snaga ovoga pogonskog sklopa je 122 KS pri 5200 „điri“. Hibrid se odlično nosi s karoserijom dužine 4,63 metara i težine 1,4 tone. S hibridnim pogonom, doduše slabijim, jer je u ponudi i 2,0-litreni Hybrid od 180 KS koji se ne nudi u ovoj limuzini, sedan ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,0 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Što se tiče ulazaka u zavoje, čak i većom brzinom, limuzina je vrlo stabilna i sigurna, te bez problema zadržava zadanu putanju. Pri tom mu je prosječna potrošnja, barem prema tvorničkim podacima 3,8 l/100 km, premda se u realnim uvjetima penje i do 6,0 l/100 km, naročito na autocesti. U gradskoj vožnji potrošnja je još niža pa bi mogli kazati da hibridna limuzina troši na kapaljku.

Karoseriju nove Corolle Sedan karakteriziraju profinjene, izdužene linije, dok aerodinamična silueta zrači snagom tako da bi ovaj model mogao uvjetno rečeno biti zamjena za umirovljeni Avensis. Dugački niz suvremenih vanjskih detalja nadopunjavaju istaknuti dizajn, uključujući LED svjetla, masku u crnoj boji, kromirane ukrase i dvobojne 17-colne alu naplatke.

U odnosu na hatchback verziju Sedan je duži 26 centimetara, te ima šest centimetara veći međuosovinski razmak (270 cm). Limuzina raspolaže prtljažnikom kapaciteta 471 litre što je puno više u odnosu na 313 litara iz hatchbacka. Corolla je standardno opremljena sofisticiranim funkcijama i sustavima najnovije tehnologije Toyota Safety Sense.

Novi aktivni sigurnosni paket već u osnovnom paketu opreme Terra uključuje sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (PCS) druge generacije s detekcijom pješaka tijekom dana i noći, te biciklista samo pri dnevnom svjetlu, adaptivni tempomat (ACC) koji uz pomoć radara radi iznad brzine od 40 km/h, sustav upozorenja na napuštanje prometne trake (LDA), sustav prepoznavanja prometnih znakova (RSA) i automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala (AHB). Osim toga uveden je i LTA sustav napredne podrške u vožnji (Lane Trace Assist), ali samo u kombinaciji s automatskim mjenjačem.

S najbogatijim paketom opreme Executive Corolla sedan sa 1,8-litrenim hibridnim pogonom i e-CVT mjenjačem košta 28.225 eura. Od dodatne opreme imala je metalik boju i navigaciju pa joj je na kraj cijena 29.855 eura. Inače, ako je nekome ovo previše novaca osnovni model hibridne Corolle košta 23.320 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski + elektromotor

Obujam: 1798 ccm

Snaga: 98 KS pri 5200/min

Okretni moment: 142 Nm pri 3600/min

Elektromotor: 53 kW; Okretni moment: 163 Nm

Ukupna snaga: 122 KS pri 5200/min

Mjenjač: automatski, e-CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 4630 x 1780 x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2700 mm

Prtljažnik: 471 l

Ubrzanje: 11,0 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,6/3,8/3,9 l/100 km

Cijena: testni model 28.255 eura, s doplatama 29.855 eura

Naslovnica Auto moto