Prilozi Auto moto

PORSCHE 718 SPYDER & 718 CAYMAN GT4

Predstavljamo: sportašima atmosferski benzinac od 420 'konja'

PORSCHE 718 SPYDER & 718 CAYMAN GT4

Obitelj Porscheovih modela 718 dobila je pojačanje u vidu nove inačice 718 Spydera s otvorenim krovom i 718 Caymana s fiksnim krovom, a zajednički im je novi atmosferski benzinski motor. 

Radi se o novorazvijenom 4,0-litrenom atmosferskom motoru sa šest cilindara u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Ovaj bokser motor kod oba modela istiskuje 420 KS. Dok model GT4 predstavlja ulazak među GT cestovne modele Porschea, Spyder je spreman za zavoje svih vrsta. Oba modela oslanjaju se na visokoučinkovitu aerodinamiku, punopravno GT vozno postolje i snažne kočnice.

Zajedničko srce obaju modela je 4,0-litreni bokser motor sa šest cilindara. Ovaj atmosferski motor temelji se na istoj porodici motora kao i turbomotori aktualne serije modela 911 Carrera. Novi visokookretajni motor istiskuje 420 KS, 35 “konja” više nego u prethodnome modelu GT4. Treća generacija Spydera ima čak 45 KS više ispod haube.

Maksimalni okretni moment od 240 Nm na raspolaganju je između 5000 i 6800 “điri”. Oba sportska vozila s ručnim mjenjačem probijaju čarobnu granicu od 300 km/h. Spyderova maksimalna brzina je 301 km/h, dok 718 Cayman GT4 postiže maksimalnih 304 km/h. Oba modela postižu ubrzanje s mjesta do 100 km/h za 4,4 sekunde.

Korelirana potrošnja goriva sportaša sa središnje postavljenim motorom sukladno NEDC-u iznosi 10,9 l/100 km. Fascinantni karakter ovog atmosferskog motora objedinjuje moderni sustav za pročišćavanje ispušnih plinova s benzinskim filtrom čestica s linearnim ispuštanjem snage i neposrednim odzivom GT motora.

Maksimum broja okretaja postignut je na 8000 “điri”. Neponovljivi zvuk bokser motora ostao je netaknut. Pridružili su se tehnički noviteti kao što je adaptivno upravljanje cilindrima. U radu s djelomičnim opterećenjem privremeno prekida postupak ubrizgavanja na jednoj od dvaju cilindarskih klupa te time snižava potrebu za gorivom.

Među važnije značajke modela 718 Cayman GT4 spada sveobuhvatno poboljšani aerodinamički koncept. Njime se proizvodi do 50 posto veći negativni uzgon, a da se pritom ne odražava nepovoljno na otpor zraka. Pritom aerodinamika obaju modela iznimno profitira od novokonstruiranog jednokomornog sedlastog stražnjeg prigušivača zvuka.

On u stražnjem dijelu stvara mjesto za funkcionalni difuzor, na koji kod 718 Cayman GT4 otpada dobrih 30 posto stražnjeg pogona. Veći stupanj učinkovitosti odlikuje i fiksno stražnje krilo. Naspram prethodnom modelu, proizvodi 20 posto veći negativni uzgon. To odgovara dodatnom aerodinamičkom potisku od 12 kilograma na 200 km/h.

Novi 718 Spyder je puristički stroj za zabavnu vožnju s krovom lake konstrukcije koji je prikladan za velike brzine. Njime se nastavlja povijest tako poznatih roadstera kao što su Porsche 550 Spyder i 718 RS 60 Spyder. Kako u otvorenom, tako i u zatvorenom obliku izaziva oduševljenje svojom fascinantnom siluetom.

Krov je prikladan za svakodnevicu te se uz samo nekoliko pokreta ruku može spremiti ispod stražnjeg poklopca. Model 718 Spyder za razliku od GT4 posjeduje stražnji spojler koji se pri brzini od 120 km/h automatski izvlači.

Naslovnica Auto moto