Prilozi Auto moto

MERCEDES-BENZ GLC & GLC COUPE

Hrvatska premijera: redizajn za još bolji dojam

MERCEDES-BENZ GLC & GLC COUPE

Redizajnirani modeli Mercedes-Benz GLC i GLC Coupe stigli su na domaće tržište, pri čemu osnovni SUV iz obitelji C-klase s benzinskim agregatom GLC 200, snage 197 KS, u kombinaciji s automatskim 9-stupanjskim 9G-Tronic mjenjačem, košta 388.290 kuna. 

Promjene koje su uslijedile nakon debija u jesen 2015. godine donose napredne pionirske tehnologije, prepoznatljiv dizajn, povezivost i tehnološki napredne informacijske i zabavne sustave. Pritom ovaj SUV C-klase kombinira izvanredne cestovne i terenske vozne karakteristike s prostranošću, praktičnošću i udobnošću.

Dizajnerski gledano, redizajnirani GLC dolazi s novim prednjim branikom, kao i mogućnošću biranja prednje maske, a novim se izgledom mogu pohvaliti i prednja te stražnja svjetla.

Kupci mogu birati i off-road pakete, iako dobro znamo da kupci ovakvih vozila ipak ne odabiru vožnju izvan asfaltiranih prometnica, tek možda zimi, kad se upute u neku od skijaških destinacija. Tu je od pomoći i blokada stražnjeg diferencijala koja sada u seriji dolazi s elektroničkom kontrolom.

Sustavi pomoći u vožnji značajno su prošireni i nadopunjeni funkcijom upozorenja prigodom izlaska, funkcijom koridora za slučaj nužde i funkcijom detektiranja kraja kolone u prometnoj gužvi. Novo u ponudi je i funkcija Trailer Manoeuvring Assist, koja pruža pomoć prigodom manevriranja prikolicom unatrag.

Active Distance Assist Distronic i Active Steer Assist pružaju još veću podršku kako bi vozač održao sigurnu udaljenost i upravljanje. Brzina se namješta automatski ispred zavoja ili križanja. Active Steer Assist pomaže u formiranju koridora za slučaj nužde i kod promjene voznoga traka.

Rizik od potencijalnih sudara može se smanjiti funkcijom isključivanja Active Brake Assist sustava, autonomnim kočenjem ako vozač ne detektira promet iz suprotnog smjera. Novije izdanje multimedijskog sustava MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oduševljava intuitivnim i raznovrsnim operativnim opcijama, kao što su dodir, kontrola gestama i optimizirani sustav glasovnih naredbi.

Ponudu pogonskih agregata na početku prodaje čini pet 4-cilindarskih motora, od čega su dva benzinska te tri dizelska. Novost je svakako 2,0-litreni benzinac koji iz četiri cilindra crpi snagu od 258 KS i 370 Nm maksimalnog okretnog momenta. Nadopuna ovom benzincu je 48-voltni remenom pokretan starter generator, koji osigurava boost funkciju od 10 kW (14 KS) te dodatni okretni moment od 150 Nm.

Time se došlo do znatnog smanjenja potrošnje goriva, koja u mješovitom režimu iznosi između 7,1 i 7,4 l/100 km. Kada nema potrebe za dodatnom snagom, moguće je i gašenje klasičnog motora te krstarenje pomoću generatora. Kupcima je na raspolaganju i 4-cilindarski benzinac GLC 200 snage 197 KS.

U SUV verziji trenutačno isporučivi motori su 200d i 220d s pogonom na sve kotače ili bez njega, te 300d s pogonom 4x4. Najslabiji dizelaš ima 163 “konja”, srednji je sa 194 KS, a najjači raspolaže s 245 konjskih snaga. Trenutačna ponuda motora u GLC Coupe verziji je vrlo slična, gotovo ista.

Jedina razlika je što Coupe 220d dolazi jedino s pogonom na sve kotače. Svi motori upareni su s automatskim 9G-Tronic automatskim mjenjačem. Zanimljivo je da redizajnirani model GLC-a u ponudi ima i pakete Off-road i Off-road+ koji dolaze kao opcija u svakom slučaju.

Osnovni model GLC-a u SUV verziji s 200d dizelskim agregatom od 163 KS košta 402.664 kune, dok je GLC 200 s benzinskim motorom nešto jeftiniji i cijena mu je 388.290 kuna.

 

‘Babaroga’ od milijun kuna

Svakako najupečatljiviji agregat je Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+, koji raspolaže V8 biturbo benzincem snage 510 KS i okretnog momenta (ogromnih) 700 Nm, raspoloživih između 1750 i 4500 “điri”. GLC u AMG verziji s ovim 4,0-litrenim V8 biturbom ubrzava do “stotke” za samo 3,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 280 km/h.

Zahvaljujući Race start sustavu, ovaj SUV iz mjesta se katapultira za 3,8 sekundi, pri čemu treba držati istodobno jednu nogu na kočnici, a drugu na gasu, te naglo dignuti nogu s kočnice. Uistinu prava “bararoga” s 510 “konja”, koja ostavlja konkurenciju iza sebe.

Uz AMG Ride Control i zračni ovjes, električni diferencijal dolazi kao dio standardne opreme. Slabiji Mercedes-AMG GLC 63 4Matic raspolaže s 476 KS i 650 Nm okretnog momenta, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su mu četiri sekunde. Cijena ova dva modela je 923.881 kunu, odnosno 953.326 kuna u SUV verziji.

GLC u coupe verziji s ovim agregatima košta više od milijun kuna, točnije 1.012.390 kuna sa slabijim, odnosno 1.041.843 kune sa snažnijim biturbom od 510 KS.

Naslovnica Auto moto