Prilozi Auto moto

FORD PUMA

Staro ime, ali s potpuno novom filozofijom: glavni aduti su atraktivan dizajn i praktičnost

FORD PUMA

Ford nakon dužeg vremena ponovno vraća naziv Puma u gamu svojih automobila. Nekad davno, tamo krajem devedesetih godina prošlog stoljeća, to je bio mali i dinamično dizajnirani coupe, a sada se pod utjecajem novih trendova vraća sa starim imenom, ali s potpuno novom filozofijom kao moderni crossover. 

Puma se tako pridružuje Fordovim modelima kao što su EcoSport i Fiesta Active, ali i nešto većem Focusu Active i Kugi. Upotpunit će rupu između EcoSporta i Ford Kuge, te s obzirom na to da se više od 20 posto prodaje u Europi odnosi na SUV modele ovo je bio sasvim logičan potez čelnih ljudi kompanije. Istodobno dolaskom Pume krajem godine Seat Arona, VW T-Cross, Peugeot 2008 i ostali dobivaju jakog konkurenta u segmentu.

Dizajneri su krenuli od nule, nisu bili ograničeni niti izgledom prethodnika jer ga nova Puma zapravo i nema. Glavni adut nove Pume je atraktivan dizajn i praktičnost. LED svjetla napravljena po uzoru na Ford GT i masivna prednja maska daju automobilu atletski izgled.

Puma je klasični crossover te su očite njezine veze s posljednjom generacijom Fieste. Oba vozila dijele istu platformu, no Puma dolazi s nešto višom podnicom. Kod dizajna vanjštine primjetni su Fiestini detalji, a Puma je nešto zaobljenijeg i gotovo pa sretnijeg lica.

Puma se može pohvaliti najvećim prtljažnikom u klasi kapaciteta 456 litara pri čemu nije žrtvovan prostor na stražnjoj klupi, na koju se bez problema može smjestiti osoba visine do 187 centimetara. Zahvaljujući dubokoj podnici prtljažnika, moguće je prevoziti i visoke predmete. A rješenje za pohranu nudi i posebni odjeljak od 80 litara u koji se mogu smjestiti nestabilni predmeti do 115 cm visine.

Riječ je o svojevrsnom sanduku koji ima i otvor za puštanje vode radi lakšeg čišćenja. Materijali u unutrašnjosti podsjećaju na kombinaciju Focusa i Kuge, te su na zavidnoj razini. Središnji opcionalni 12,3-inčni digitalni kokpit nudi različite prikaze ovisno o načinu vožnje. Središnjim zaslonom SYNC3 infotaiment sustava upravlja se putem dodira.

Ponuda motora kreće s 1,0-litrenim EcoBoost benzincem od 95 KS, a slijedi ga verzija sa 125 KS. Budući da će svaki novi Ford od ove godine biti elektrificiran, u ponudi su i mild-hibrid verzije s 48-voltnim sustavom i to u verzijama snage 125, odnosno 155 KS.

Prednosti mild-hibride tehnologije su višestruke, od 10 posto bolje ekonomičnosti u gradu, preko manje razine CO2 pa do 50 posto boljeg okretnog momenta. Spomenuta tehnologija funkcionira tako da integrirani generator omogućuje povrat i skladištenje energije koja se obično gubi tijekom kočenja i zaustavljanja, kako bi se napunila 48-voltna litij-ionska akumulatorska baterija.

Puma s benzinskim motorima dolazi na naše tržište krajem godine i to s benzinskim motorima. Za razliku od benzinaca 1,5-litreni dizelaš od 120 KS dolazi u svibnju iduće godine, kada stiže i benzinac od 125 KS uparen sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke.

Puma može biti opremljena sa čak 12 senzora, tri radara i dvije kamere koji pomažu vozaču u vožnji i pridonose sigurnosti. Mlađim kupcima posebno će biti interesantan FordPass Connect sustav koji služi kao Wi-Fi pristupna točka s kojom se mogu povezati vozač i putnici.

Naslovnica Auto moto