Prilozi Auto moto

SUZUKI GSX-S 1000 KATANA

Reinkarnacija legendarnog i karizmatičnog motocikla, i na našim prostorima imao je kultni status

SUZUKI GSX-S 1000 KATANA

Suzukijeva tvornica moto-snova iz Hamamatsua predstavila je ovaj put nešto zaista posebno, reinkarnaciju legendarnog i najkarizmatičnijeg modela u povijesti, novu Katanu. 

Prva Katana je predstavljena još daleke 1981. godine, a nastala je pod budnim okom njemačkog dizajnera Hansa Mutha. Bezvremenski dizajn, hrabre, oštro sječene linije motocikla bile su prava šaka u oko ljubiteljima motociklizma u to vrijeme. Mnogi su sumnjali u uspjeh toga modela, koji nisu mogli svrstati ni u jedan “kalup”, ali uspjeh nije izostao.

Katana se proizvodila s raznim izvedbama agregata, ali dizajn je taj koji ju je oduvijek izdvajao iz gomile drugih motocikala. Uz tada već prepoznatu Suzuki kvalitetu i za to vrijeme odlična vozna svojstva, bila je san mnogih. I na našim prostorima imala je kultni status. Mnogi će se sa sjetom prisjetiti tih prekrasnih srebrnih strojeva koji su, uz još nekoliko konkurentskih japanskih modela, zauvijek ostavili trag u njihovim srcima.

Tridesetak godina nakon prve verzije Katane, koja se temeljila na modelu GS 1100, povijest se ponavlja. Za bazu novog modela poslužio je dobro znani model GSX-S1000 kojeg pogoni neuništivi K5 agregat. Za nezahvalan posao reinkarnacije legende bio je zadužen poznati talijanski dizajner Rodolfo Frascoli, iza kojeg je nekoliko prekrasnih modela koje je dizajnirao za Moto Guzzi i Triumph.

Vodio se zadanim formama oštro sječenog dizajna, koji kao da je nastao pod rukom samuraja i njegove vjerne katane. Godinu i dva mjeseca rada bilo je potrebno da se dotjera svaka sitnica i novi motocikl predstavi javnosti na Intermot salonu u Koelnu, a nešto kasnije i na EICMA salonu u Milanu. Nova Katana pobrala je redom pozitivne kritike struke, a, što je najvažnije, i potencijalnih kupaca.

Četvrtasti prednji far

Prednji far je, usprkos svim današnjim dizajnerskim pravcima, ostao četvrtast. Povrh njega nalazi se omanji plastični vjetrobran, a moramo primijetiti da čak i sjedalo podsjeća na stari model. Linije motocikla su oštre i kompaktne, a svi dosjedi plastika i metala su izvedeni vrlo kvalitetno.

Naravno, prema današnjim standardima, LED tehnologiju nalazimo u prednjem faru, pokazivačima smjera i u stop-svjetlima. Kada se okrene ključ u bravi, na digitalnom displeju se ukaže poznati Katana logo, a prigodom paljenja agregata počinje igra zgodno izvedenog digitalnog prikaza brojača okretaja i prikaza brzine. Na displeju su prikazani još i količina goriva, temperatura motora, kontrole ABS-a i TC kontrole trakcije, signalne lampice za ulje, servisni interval, a tu je i pokazivač trenutačno odabranog stupnja prijenosa.

Agregat je već provjeren i poznat iz modela GSX-S1000. Redni 4-cilindarski agregat isporučuje 148 “konja” uz okretni moment od 108 Nm pri 9500 “điri”, dok se 6-stupanjskom mjenjaču nema što prigovoriti. Nevjerojatno je tih i precizan, a mijenjanje brzina je prava zabava.

Kontrola trakcije u tri stupnja omogućava da se motocikl prilagodi uvjetima na cesti i vozačevim afinitetima. Tako se može odabrati mod za sport, grad i kišu. A najodvažnijima je omogućeno i potpuno isključivanje kontrole trakcije. To je, naravno, popraćeno s velikom navalom snage na stražnji kotač, a ujedno i bočnim proklizavanjem koje mnoge veseli.

Na postavkama za grad motocikl se ponaša “prijateljski” i oprašta male nesigurnosti i nepažnje pri naglom dodavanju gasa, a to radi vrlo nenametljivo, čineći vožnju pravim užitkom. Ne treba govoriti kako ovom agregatu ni u jednom trenutku ne fali snage, kako u gradu, tako i pri većim brzinama. Okvir Katane, za razliku od čeličnog cjevastog koji je krasio stari model, sada je aluminijski, a aluminijska je i masivna stražnja vilica. ABS sustav je također nenametljiv i odlično obavlja svoj posao.

Položaj vozača je, rekli bismo, “u motoru”. Vozač svojim tijelom čini jedno s ovim motociklom i ne “visi” s njega, kao što je to čest slučaj sa sportskim motociklima. Ruke su ispružene, a torzo u blago nagnutom položaju. Suvozačko sjedalo je dosta široko i komforno, tako da se ovaj motocikl može s pravom svrstati u sport tourere.

Ovjes je nešto krući, a kao takav odgovara snazi koju isporučuje agregat od 148 KS. Tako sprijeda nalazimo USD Kayabinu vilicu promjera 43 mm, kojoj se može podešavati čvrstoća, baš kao i zadnjem mono amortizeru.

Za zaustavljanje se brine sprijeda par diskova od 310 mm s radijalnim prihvatom Brembo kočionih čeljusti i četiri klipa, a straga jedan disk promjera 220 mm, kojeg grize Nissin kočiona čeljust. Tvornički pneumatici na ovom motociklu su Dunlop Sportmax Roadsport 2, sprijeda u dimenziji 120/70 ZR17, a straga 190/50 ZR17.

Prekrasan dizajn

Nova Katana je dobro osmišljen proizvod do najsitnijih detalja i namijenjena je prvenstveno uživanju u vožnji. Ničim se ne razmeće osim prekrasnim dizajnom. Suzuki se ovim draguljom obraća širokoj publici. Podvlači se pod kožu nostalgičarima koji su nekad imali staru verziju ovog motocikla i žele ponovo doživjeti isto uzbuđenje.

Cilja i na nešto mlađu generaciju motociklista koja je s čežnjom gledala Katane koje su jurile našim ulicama još osamdesetih godina, a tada nisu mogli ni sanjati da bi je jednog dana mogli imati. I na kraju, Suzuki se obraća mlađim vozačima koje bi trebao privući klasično-agresivi bezvremenski dizajn koji će bez sumnje u svakom pokloniku japanskih motocikala probuditi pažnju i učiniti da mu srce zaigra u ritmu rednog četverocilindraša.

Cijena nove Katane starta od 98.490 kuna, a dostupna je u srebrnoj i crnoj boji.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-taktni, 4-cilindarski, vodom hlađen

Obujam: 999 ccm

Snaga: 148 KS pri 10.000/min

Okretni moment: 108 Nm pri 9500/min

Mjenjač: 6-stupanjski mehanički

Dimenzije: 2130 x 835 x 1110 mm

Međuosovinski razmak: 1460 mm

Udaljenost od podloge: 140 mm

Visina sjedala: 825 mm

Spremnik goriva: 12 l

Potrošnja: 5,3 l/100 km

Kočnice: Sprijeda dvostruki disk, straga disk

Gume: 120/70 ZR17 (sprijeda), 190/50 ZR17 (straga)

Cijena: 98.490 kn

Naslovnica Auto moto