Prilozi Auto moto

nissan qashqai 1.3 DIG-T DCT TEKNA

Testirali smo: snaga, uglađenost, komfor i lakoća upravljanja

nissan qashqai 1.3 DIG-T  DCT TEKNA

Druga generacija Nissan Qashqaija doživjela je redizajn 2017. koji je donio niz poboljšanja, od manjeg upravljača s podrezanim donjim dijelom, kvalitetnijih materijala na pokrovima vrata, otvorima ventilacije i naslonima za ruke, do atraktivnog loga Nissana ugraviranog u prednju masku.

Iza nje se sada nalazi unaprijeđeni radar, koji se prije nalazio sa strane, iza plastične rešetke, a ključni je dio sustava za automatsko kočenje, koje osim automobila prepoznaje i pješake. Qashqai je prije 12 godina bio Nissanov pun pogodak kada je u pitanju jedno SUV vozilo, spojivši stil, prostranost i praktičnost s cijenom i dimenzijama koje nisu odudarale od klasičnog hatchbacka. Uslijedila je apsolutna dominacija u Europi koja je izražena s 2,3 milijuna prodanih primjeraka.

Izduženom linijom i gotovo sportskom siluetom s naglašenim blatobranima i svjetlima Qashqai se izgledom približio velikom Muranu, pritom zadržavši odmjerene vanjske dimenzije (4394 mm). Bilo je to dovoljno da odoli korejskoj konkurenciji i zadrži mjesto u samom vrhu kompakntog segmenta SUV-ova. Naravno, tome su pridonijela i sva poboljšanja nabrojana na početku teksta. Nova stepenica u stalnom usponu stigla je prošle godine u vidu novih motora.

Unatoč najavljenom napuštanju motora s dizelskim gorivom, u Nissanu su dotjerali 1,5-litreni dCi agregat od 115 KS, a uskoro se očekuje u potpuno novi 1,7-litreni od 150 KS. Bez obzira što Nissan još uvijek nije spreman zatvoriti poglavlje s dizelskim motorima, istodobno benzinsko poglavlje postaje sve zanimljivije zahvaljujući 1,3-litrenom motoru s dvije izvedbe od 140 i 160 KS, opremljenom turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva, s čijim odlaskom u mirovinu odlaze dosadašnji 1.2 i 1.6-litreni motori.

Nova pogonska jedinica razvijena je u suradnji Renaulta i Mercedesa, koju smo upoznali u Mercedesu A klase, a potom u Renaultovim modelima Scenic i Kadjar, a najavljena je kao učinkovitija i ekološki prihvatljivija od oba motora koja zamjenjuje te lakša za održavanje zahvaljujući dužim servisnim intervalima. Na testu smo imali 1,3-litreni DIG-T verziju sa 160 „konja“ u kombinaciji s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na prednje kotače.

Broj „konja“ zavidan je s obzirom na obujam od 1332 ccm, kao i karakter motora koji se pozitivno održava na zadovoljstvo u vožnji. Promptno reagira od najnižih okretaja i brzo prihvaća gas uz solidan i ustaljen pritisak sve do 4500 „điri“, kada počinje gubiti većinu od 270 Nm okretnog momenta.

Živahan je, snažan, ali istodobno tih i miran, pokazuje i dobru dozu elastičnosti osobito na nižem i srednjem režimu okretaja, kada ujedno pruža i najbolje od sebe. S ovim agregatom Qashqai ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 198 km/h.

Održavanje okretaja u idealnoj zoni nije nikakav problem zahvaljujući automatskom mjenjaču s dvostrukom spojkom i sedam dobro raspoređenih stupnjeva prijenosa. Stupnjevi se mogu birati i ručno uz pomoć ručice (nema poluga na upravljaču), ali automatika je dovoljno brza i precizna, a uz to smanjuje potrošnju. Automatski mjenjače s dvostrukom spojkom dramatično jer bolji od CVT mjenjača.

Ubrzanje je neznatno sporije u odnosu na ručni mjenjač, ali i sve vrline 1,3-litrenog motora uz njega dodatno dolaze do izražaja. Prosječna potrošnja na testu kreće se oko 7,5 l/100 km, što je s obzirom na tip vozila sasvim prihvatljiv podatak. Performanse su ponovno ostale u drugom planu, a aspekti kojima Qashqai pogonjen novim motorom najviše privlači su komfor, udobnost i lakoća upravljanja.

U opremi Tekna atraktivni 19-colni dvobojni naplatci serijski su dio opreme i ne utječu značajno na udobnost koja je jedan od glavnih aduta, a zauzvrat ne briljira pri naglim promjenama pravca. Pored automatskog aktiviranja dugog snopa, prednja LED svjetla opremljena su i sustavom zakretanja kojima prate putanju kroz zavoje.

Cijena Qashqaija s 1,3-litrenim DIG-T turbobenzincem, automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, prednjim pogonom i paketom opreme Tekna košta 30.690 eura. Uz malo dodatne opreme (metalik boja i paket Safety Shield), cijena mu je 32.020 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1332 ccm

Snaga: 160 KS pri 5500/min

Okretni moment: 270 Nm pri 2000/min

Mjenjač: automatski, 7 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4394 x 1806 x 1590 mm

Međuosovinski razmak: 2646 mm

Prtljažnik: 430/860/1598 l

Ubrzanje: 9,6 s

Najveća brzina: 198 km/h

Potrošnja: 7,5 l/100 km

Cijena: testni model 30.690 eura, s doplatama 32.020 eura

Naslovnica Auto moto