Prilozi Auto moto

JAGUAR I-PACE

'Divlja mačka' na struju s početnom cijenom od 615.000 kuna

JAGUAR I-PACE

Na hrvatsko tržište stigao je Jaguarov električni SUV I-PACE s početnom cijenom od 615.000 kuna.

„Divlja mačka“ na struju nudi robustan i aerodinamički učinkovit dizajn i unutrašnjost za pet odraslih osoba i prtljagu. Zelen, pametan i siguran, I-PACE donosi održive performanse sportskog vozila, umjetnu inteligenciju (AI) sljedeće generacije i praktičnost SUV-a s pet sjedala koji Jaguar čini predvodnikom električne (EV) revolucije.

Električne performanse pogona na sva četiri kotača za različite podloge dvaju motora dizajnirao je Jaguar s ukupnih 400 „konja“ i 696 Nm okretnog momenta koji ubrzavaju „divlju mačku“ od 0 do 100 km/h za samo 4,8 sekundi. S najmodernijom litij-ionskom baterijom od 90 kWh koja ima 432 ćelije, I-PACE ostvaruje autonomiju od 470 kilometara po WLTP ciklusu.

Zahvaljujući brzom DC punjenju (100 kW), vlasnici mogu za samo 40 minuta napuniti bateriju od 0 do 80 posto. Samo 15 minuta punjenja osigurava autonomiju od 100 kilometara. Punjenjem kod kuće na AC kućnoj utičnici (7 kW) postići će se ista razina napunjenosti u tek nešto više od 10 sati - idealno za punjenje preko noći.

Niz pametnih tehnologija za poboljšanje autonomije uključuje sustav prethodnog podešavanja baterije: kada je uključen u električnu utičnicu, I-PACE će automatski povećati (ili smanjiti) temperaturu svoje baterije kako bi maksimalno povećao autonomiju prije puta.

Baterija je postavljena u sredinu između dvije osovine i što je niže moguće, s brtvom između kućišta i podvozja. Ova lokacija omogućuje savršenu raspodjelu težine 50:50 i nisko težište: zajedno s naprednim prednjim dvostrukim oscilirajućim remenom i stražnjom osovinom Integral Link s (opcionalno) zračnim ovjesom i prilagodljivim sustavom Adaptive Dynamics omogućuje precizno upravljanje i iznimnu udobnost u vožnji.

Osjetljivost na visoki okretni moment i energetska učinkovitost motora osiguravaju performanse sportskog automobila, a I-PACE postiže brzinu od 100 km/h za samo 4,8 sekundi. Uz takve performanse, odlikuje se i iznimnom udobnošću i dinamičnošću vožnje. Posebna aluminijska struktura za EV upotrebljava naprednu tehnologiju zakivanja i lijepljenja za laganu, krutu strukturu karoserije. Zajedno s baterijom koja je dio strukture vozila, postiže torzijsku krutost od 36 kNm/stupanj – najveću u Jaguar gami.

Njegova uglađena silueta nalik coupéu Jaguar C-X75 inspirirana je tim superautomobilom s kratkim, niskim poklopcem motora, krovom s poboljšanom aerodinamičnošću i zaobljenim stražnjim staklom. Ovaj dizajn kabine sprijeda u kontrastu je s njegovim kockastim stražnjim dijelom koji pridonosi smanjenju koeficijenta otpora zraka na samo 0,29 Cd.

Za optimiziranje ravnoteže između hlađenja i aerodinamike, lopatice Active Vanes u maski otvaraju se kada je potrebno hlađenje, a zatvaraju kada je zrak potrebno preusmjeriti kroz integrirani otvor na poklopcu motora, čime se optimizira protok zraka.

Iako se radi o SUV-u srednje veličine, dizajn prednjeg dijela kabine I-PACE-a i električni pogonski sklop omogućuju dimenzije kabine usporedive s onima na velikim SUV-ovima.

Straga, prostor za noge iznosi 890 mm, a zahvaljujući slobodnom prostoru dobivenom uklanjanjem tunela za smještaj kardanskog vratila, dostupan je središnji pretinac zapremnine 10,5 litara. Ispod stražnjih sjedala nalaze se pretinci za tablet i prijenosno računalo, dok prtljažnik nudi zapremninu od 656 litara do 1453 litre kada su sjedala spuštena.

S niskim troškovima održavanja i konkurentnim ostacima vrijednosti, I-PACE će biti popularan među privatnim i poslovnim kupcima, kao i poduzećima koja žele smanjiti svoj ugljični otisak i troškove flote. I-PACE će biti dostupan u verzijama S, SE i HSE uz baznu verziju, a koje su sve inspirirane dizajnom originalnog koncepta. Sve ovo će buduće vlasnike poprilično koštati, za početak 615.000 kuna.

Naslovnica Auto moto