Prilozi Auto moto

VOLKSWAGEN PASSAT

Prvi kilometri: puno promjena ima, ali najviše ispod lima

VOLKSWAGEN PASSAT

U osam generacijskih izdanja Volkswagen Passat prodan je u više od 30 milijuna primjeraka, što ga čini najprodavanijim automobilom iz srednje klase. 

Istodobno taj ga rezultat svrstava među najprodavanije automobile svih vremena na svijetu. Osma generacija Passata predstavljena je 2014., a usprkos odličnim prodajnim rezultatima uslijedio je redizajn koji nije toliko vidljiv izvana koliko je promjena napravljeno u unutrašnjosti.

Njemački div iz Wolfsburga ostao je vjeran svojoj logici prema kojoj se, izraženo sportskim žargonom, momčad koja pobjeđuje ne mijenja. Passat je uvijek privlačio svojim diskretnim i pomalo konzervativnim izgledom, a to je bio slučaj i s ovom generacijom. Potvrda toga je i činjenica da će se Passat i dalje nuditi kao limuzina i karavan (Variant), te kao model Alltrack.

U pogledu vanjskog izgleda promjena zaista nema puno. Nova je maska hladnjaka koja ima izraženiju rešetkastu strukturu, branici su drugačiji sprijeda i straga, a Volkswagenova uzdanica u segmentu automobila srednje klase dobila je i nova prednja svjetla. Puno više pažnje posvećeno je tehnologiji, a Passat prvi u Volkswagenu donosi razinu autonomne vožnje razine 2,5 uz pomoć sustava Travel Assist.

To znači da automobil u mnogim situacijama, posebno na autocesti, može voziti potpuno samostalno do brzine od 0 do 210 km/h (kod ručnog mjenjača to je između 30 i 210 km/h). Vozač mora držati ruke na volanu, no upravljanje, davanje gasa i kočenje automobil će obavljati sam.

Automobil sam pri brzinama do 210 km/h prepoznaje ograničenje brzine, približavanje zavoju ili skretanje te tada sam prilagođava brzinu. Sustav smo isprobali na probnim vožnjama i radi zaista izvrsno te je pravo olakšanje pri vožnji u gužvama ili kolonama. Passat i njegovi sustavi potpore tako odražavaju trenutačno najveći stupanj nadogradnje sustava IQ. Drive.

Osim toga, najveća novost je kapacitivno kolo upravljača, što u prijevodu znači da je volan osjetljiv na dodir i da reagira na osnovi tog „podražaja“. Vođenje po voznom traku sustava Lane Assist usavršeno je višenamjenskom kamerom. Dodatnu sigurnost i udobnost nude nova „IQ. Light – LED Matrix glavna svjetla koja su u novom Passatu dio serijski opreme.

Poboljšavaju vidljivost tijekom noći i automatski se prilagođavaju ostalom prometu da bi se izbjeglo zasljepljivanje drugih vozača. Unutrašnjost donosi mnogo novosti. Digitalni instrumenti su potpuno novi, nude više mogućnosti, donose jednostavnije sučelje i mnogo više funkcija. Novi Passat je čitavo vrijeme spojen na internet i tako donosi niz novih i praktičnih funkcija.

Volkswagenova obnovljena limuzina dobila je nove motore koje smo među prvima u Europi isprobali na međunarodnoj dinamičkoj prezentaciji u okolici Frankfurta. Što se tiče dizelskih agregata s turbopunjačem, svoj debi u Passatu ima novorazvijeni 4-cilindarski 2,0-litreni TDI Evo snage 150 KS. Ima dva katalizatora, troši manje goriva i emitira manje štetnih plinova.

Ovaj motor zbog svojih karakteristika smatra se predvodnikom nove generacije dizelaša. Tri preostala dizelaša koja čine Passatovu ponudu su snage 120, 190 i 240 KS. Benzinski motori zastupljeni su s tri TSI turbobenzinca sa snagom od 150, 190 i 272 KS.

Svi turbodizelaši, kao i turbobenzinci, u skladu su s normom za ispušne plinove Euro 6d-TEMP. Obnovljena je i plug-in hibridna verzija Passata poznata kao GTE koja sada razvija 218 KS i ima veći „električni“ doseg koji sada iznosi 56 kilometara po WLTP ciklusu, odnosno 70 km po starom ciklusu. Modifikacijama ovjesa osjetno su smanjene vibracije u vožnji, što direktno utječe na manji umor na dužim putovanjima. Poboljšana su i sjedala, a nudi se adaptivni ovjes.

S obnovljenim Passatom dolazi i nova struktura opreme. Tako osnovna verzija neće imati oznaku, nego će se jednostavno zvati Passat. Nakon nje slijedi srednja razina opreme „Business“, dok vrhunsku opremu krasi naziv „Elegance“. Razine opreme „Business“ i „Elegane“ mogu se naručiti i oplemeniti sportskim R-Line dodacima.

Za početak prodaje Volkswagen će ponuditi i specijalnu seriju R-Line Edition u samo 2000 primjeraka, od kojih nekoliko dolazi i na naše tržište. Imat će ekskluzivnu boju „Mondstein sivu“, dok će serijski biti opremljen s dvije vrhunske varijante motora (TDI od 240 KS i TSI od 272 KS), te pogonom na sve kotače (4Motion).

Paralelno s ovim verzijama novi Passat će biti dostupan i u varijanti Alltrack (vozilo s pogonom na sve kotačei offroad funkcijom).
Prodaja počinje tijekom rujna, a cijene još nisu poznate.

Naslovnica Auto moto