Prilozi Auto moto

OPEL ZAFIRA LIFE

Vozili smo: putnička verzija višenamjenskog vozila dolazi s tri različite dužine karoserije

OPEL ZAFIRA LIFE

Dva desetljeća od predstavljanja Opel Zafire koja je bila privlačan, svestran i praktičan monovolumen, stiže njezina zamjena u vidu višenamjenskog vozila (MPV) s čak tri različite dužine. 

Osim što je dobila dodatak Life koji označava putničku verziju ovog MPV vozila, četvrta generacija Zafire dolazi u maloj (S) veličini od 4,60 metara, srednjoj (M) od 4,95 metara i velikoj (L) dužine 5,30 metara, pri čemu svaka od njih može imati maksimalno do devet sjedala.

Verzija Zafire Life S 10 je centimetara kraća od aktualnog monovolumena, dok je L verzija oko 65 centimetara duža i time gotovo jednako velika kao Vivaro Combi. Time Zafira Life pokriva tri segmenta vozila i predstavlja novi standard među višenamjenskim vozilima s većim brojem sjedala.

U Opelu su shvatili da monovolumeni izumiru poput dinosaura pa su se okrenuli višenamjenskoj verziji vozila (MPV) koja bi trebala biti puno učinkovitija, ali istodobno i tržišno primamljivija. O tome govori i cijena Zafire Life srednje veličine (4,90 m) s 1,5-litrenim CDTi turbodizelašem od 120 KS koja u paketu opreme Business košta 204.600 kuna, s devet sjedala i dvostrukim klima-uređajem.

Osnovna oprema sastoji se od zračnih jastuka za vozača i suvozača, bočnih zračnih jastuka sprijeda, električnog podešavanja retrovizore, senzora za kišu, podiznih vrata prtljažnika, LED dnevnih svjetala, radija s bluetoothom, električnog paketa...

Glavna karakteristika nove Zafire Life su tri dužine karoserije između 4,60 i 5,30 metara, ugradnja do devet sjedala, te maksimalni kapacitet prtljažnika od nevjerojatnih 4900 litara. Ipak, ono što je najvažnije je njezina visina koja iznosi točno 190 centimetara, što novoj Zafiri omogućava ulazak u podzemne garaže, natkrivena parkirališta, a s tom visinom ne ulazi u kategoriju kombija za plaćanje cestarine, koja bi u protivnom, na relaciji Split-Zagreb, bila skuplja 100 kuna u odnosu na osobne automobile.

Stoga se može koristiti kao hotelski shutlle, gradski taksi, ali i kao obiteljsko vozilo koje nudi puno prostora u varijabilnoj unutrašnjosti za veće obitelji, pa i malonogometnu momčad. Najkraća Zafira Life konkurira kompaktnim monovolumenima, ali nudi znatno više prostora za do devet putnika zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2930 mm, što je nenadmašno u toj klasi. Krasi je i mali krug okreta (11,3 m), dobro upravljanje i dvoja električna bočna klizna vrata kojima upravlja senzor, a otvaraju se pokretom noge, što je jedinstveno u segmentu.

Srednja Zafira Life, kao i Zafira Life “Large” ima međuosovinski razmak od 3,28 metra (duži 35 cm od osnovnog modela), a time i više prostora za noge stražnjih putnika, što je čini konkurentom srednje velikim jednovolumenima iz D segmenta tržišta. U usporedbi s konkurencijom, Opel nudi i veći otvor prtljažnika, što znači lakši pristup pri utovaru i istovaru, kao i veću nosivost od više od jedne tone. Zafira Life “Large” konkurira još većim jednovolumenima.

Zafira Life zadovoljava sve zahtjeve, od svestranog interijera, velike udobnosti i profinjenih sustava pomoći namijenjenih vozaču, do revolucionarnog informacijsko-multimedijskog sustava, head-up displeja i aktivnog tempomata utemeljenog na kameri/radaru. Taj je sigurnosni koncept dobio maksimalnih pet zvjezdica od Euro NCAP-a. Vozač i suvozač mogu uživati u dvodijelnom panoramskom krovu i prozoru koji se može otvarati na poklopcu prtljažnika.

Ponudu motora čine isključivo turbodizelski agregat CDTi snage između 102 i 177 KS, te obujma 1,5 i 2,0 litre. Slabiji 1,5-litreni CDTi agregat raspolaže s dvije izlazne snage od 102 i 120 KS, a uparen je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. I 2,0-litreni CDTi agregat ima dvije izlazne snage od 150 i 177 KS, s time da slabiji dolazi u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Snažniji je uparen s novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem kod kojeg je klasična ručica mjenjača zamijenjena kružnim prekidačem s oznakam P, R, D i N. Za 2021. godinu najavljena je i potpuno električna verzija Zafire Life BEV.

Prodaja Zafire Life započinje u rujnu kada se očekuju i prve isporuke.


Pogon na sve kotače

Novo višenamjensko vozilo ima Hill Start Assist kao pomoć pri kretanju na uzbrdici, a kao opcija je i pogon 4x4 koji se kod Opela zove IntelliGrip i koji omogućava kretanje na različitim skliskim, blatnim, snježnim i ostalim površinama.

U spomenuti sustav pogona na sve kotače mogli smo se uvjeriti na ADAC-ovu off-rad poligonu u okolici Frankfurta na kojem se inače voze motokros utrke. Uključivši sustav pogona 4x4 na usponima, po blatu, kroz vodu do koljena i slične zamke prolazili smo bez problema, kao da se radi o pravom SUV-u ili nekom klasičnom terencu.

Naslovnica Auto moto