Prilozi Auto moto

MERCEDES-BENZ GLE

Četvrta generacija premium SUV-a s početnom cijenom od 625.950 kuna

MERCEDES-BENZ GLE

Od jeseni 2015. Mercedes-Benz M-klase nosi naziv GLE kao izravan nasljednik prethodnika, a sada je na hrvatsko tržište stigla nova, četvrta generacija premium SUV-a s početnom cijenom od 625.950 kuna.

Riječ je o modelu GLE 300d 4Matic koji pokreće 2,0-litreni 4-cilindarski turbodizelaš od 245 KS uparen s automatskim 9-stupanjskim 9G-Tronicom. Oznaka GLE ističe pripadnost ovog premium SUV-a obitelji E-klase, koji je postao najprodavaniji Mercedesov terenac, a istodobno je spreman za odlazak u kazalište te u off-road avanturu.

Novi GLE ima puno veći međuosovinski razmak od prethodnika 2995 mm (+80 mm) uz odgovarajuću prostranu unutrašnjost. Udobnost je posebno unaprijeđena s opcijskim, potpuno električki podesivim drugim redom sjedala, a kao opcija dostupan je treći red sjedala za osobe visine do 180 centimetara.

Kapacitet prtljažnika starta s osnovnih 520 litara, a s podignutim stražnjim sjedalima ide na 825 litara. Kada se ona preklope, kapacitet raste do 2055 litara, s time da je 130 litara ispod podnice prtljažnika. Povećanje širine otvora u stražnjem sjedalu za 72 mm omogućuje lakši prijevoz glomaznijih tereta.

Zračni Airmatic sustav omogućava do 100 mm podizanja tijekom off-road vožnje, ali isto tako i do 70 mm spuštanja za lakše odlaganje stvari u prtljažnik. U slučaju da zapnete na off-road vožnji, visina ovjesa se automatski spušta i podiže nekoliko puta, što omogućava različite sile pritiska gume o tlo, a time i bolje prianjanje, odnosno lakše izvlačenje iz pijeska ili blata.

E-Active Body Control u novom Mercedesu GLE potpuno je umrežen hidro-pneumatski, aktivni ovjes s 48-voltnim napajanjem, prvi put u kombinaciji s jednako novo razvijenim zračnim ovjesom. Ovo je jedini sustav na tržištu koji omogućuje individualnu kontrolu tvrdoće ovjesa svakog kotača.

To znači da ne samo da smanjuje naginjanje karoserije, nego i naginjanje prema naprijed i natrag prilikom kretanja i kočenja. Na prednjem dijelu vozila su dvije 3D kamere koje skeniraju cestu ispred vozila te ovisno o tome što „vide“ prilagođavaju ovjes kako bi od „loših napravili dobre ceste“. Aktivni sustav ovjesa E-Active Body Control s 48-voltnim napajanjem prvi je na svijetu.

Uz E-Active Body Control novi GLE model ima još četiri inovacije koje mu podižu rejting: Active Tailback Assist, Turn-off funkcija, 4MATIC pogon dostupan za modele sa 6 i 8-cilinadrskim motorima i udobnost sjedenja. Active Tailback Assist je sustav pomoći u vožnji koji omogućuje Mercedesovu SUV-u da ranije prepozna kolonu koja stoji i aktivno pruži podršku vozaču u stani-kreni prometu do 60 km/h i čak pomaže formirati trak za hitnu pomoć.

Turn-off funkcija sustava Active Brake Assist u slučaju da postoji opasnost od sudara s vozilom iz suprotnog smjera prilikom skretanja s ceste preko linije vozne trake, GLE može kočiti pri brzinama koje su tipične za ovakve manevre. Pogon na sve kotače - 4MATIC prvi put je dostupan za modele sa šest i osam cilindara i plug-in hibride.

Ovaj potpuno promjenjivi pogon na sve kotače kontrolira raspodjelu momenta između prednje i stražnje osovine od 0 do 100 posto u odabranom režimu vožnje. Uz opcijski off-road paket i kao prvi na svijetu dostupan je na jednak način potpuno promjenjiv pogon na sve kotače s niskim i visokim prijenosnim odnosom.

Novi Mercedes-Benz GLE na početku prodaje nudit će se, među ostalim, i s novim rednim 6-cilindarskim benzinskim motorom, a uz njega će se naći još tri dizelaša GLE 300d, GLE 350D, te GLE 400d. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC, kao prvi benzinski model, pokretan je 6-cilindarskim motorom koji je sustavno elektrificiran s 48-voltnom tehnologijom.

Benzinac obujma 3,0 litre kombinira potrošnju između 8,3 i 9,6l/100 km s emisijom CO2 od 190 do 220 g/km. Raspolaže s 367 KS i 500 Nm okretnog momenta, s time da je dodatnih 250 Nm i 22 KS u kratkom vremenu dostupno preko EQ Boost funkcije. Integrirani starter/alternator (ISG) odgovoran je za hibridne funkcije kao što su EQBoost ili rekuperacija energije, uz potrošnju goriva koja je prethodno bila rezervirana za visokonaponsku hibridnu tehnologiju.

Samo početni model u ponudi, GLE 300d dolazi s 4-cilindarskim motorom, a riječ je o 2,0-litrenom agregatu od 245 KS, koji je kao i ostali modeli uparen s 9G-Tronic automatskim mjenjačem. Svi modeli dolaze uz 4Matic pogon na sve kotače. Novost su dva 3,0-litrena 6-cilindarska turbodizelaša GLE 350d i GLE 400d modeli snage 272, odnosno 330 KS. AMG modeli stižu iduće godine.

 

Cijena od 625.950 kn

Najjeftiniji model GLE 300d 4Matic uparen s automatskim 9-stupanjskim 9G-Tonicom i 245 „konja“ košta 625.950 kuna. Cijenom iznad ovog modela je GLE 350d 4Matic s istim mjenjačem i 272 KS koji košta 655.645 kuna. Trenutačno najskuplja inačica modela GLE je 400d 4Matic uz 9G-Tronic, čija je cijena 741.821 kunu. Zasad jedini benzinac u ponudi je GLE 450 4Matic koji stoji 681.766 kuna.

Napredniji MBUX

MBUX je još napredniji negoli je to kod GLC modela. Opcijska funkcija Interior Assist također omogućava intuitivnu, prirodnu uporabu različitih MBUX i funkcija udobnosti prepoznavanjem pokreta. Kamera u stropnoj konzoli registrira pokrete ruku i šaka vozača i suvozača.

Kada se ruka približi dodirnom zaslonu ili dodirnoj površini na središnjoj konzoli, medijski zaslon se mijenja i ističu se individualni elementi. Sustav je u mogućnosti prepoznati ruku vozača od ruke suvozača i tako zna za čije sjedalo, na primjer, treba uključiti funkciju masiranja.

Osim toga, tu su funkcije koje se mogu kontrolirati jednostavnim gestama ruku: na primjer, svjetlo za čitanje može se uključiti ili isključiti istezanjem ruke prema osvrtnom zrcalu. Vozač i suvozač mogu programirati njima omiljene funkcije.

Naslovnica Auto moto