Prilozi Auto moto

PEUGEOT 2008

Atraktivna nova generacija urbanog SUV-a dobila je električni pogon, a može se pohvaliti naprednim sigurnosnim sustavima

PEUGEOT 2008

Ako je suditi prema prvim fotografijama i informacijama, Peugeot je izbacio novi prodajni hit. Riječ je o drugoj generaciji urbanog SUV-a Peugeota 2008 koji plijeni atraktivnošću, pa čak pomalo i futurističkim izgledom. Bez razmišljanja možemo konstatirati kako je nadmašio sjajno dizajniranog brata nove generacije – 208-icu.

Ali, bez pretjerivanja nova 2008-ica izgleda poput umanjenje verzije starijeg i većeg brata Peugeota 3008, koji je jedan od ljepših SUV-ova u kompaktnom segmentu. Novi Peugeotov urbani crossover zaslužuje sve komplimente što se tiče dizajna, ali i ostalih tehnoloških dostignuća i sustava.

Nova 2008-ica se temelji na PSA-ovoj modularnoj CMP platformi, tako da je duža u odnosu na prethodnika za 14 centimetara, a narastao mu je i međuosovinski razmak, što će se pozitivno odraziti na ponudu prostora u unutrašnjosti. Širina nove 2008-ice sada iznosi 170 centimetara, dok mu je visina 154 centimetra. Sve izvedbe dolaze s prtljažnikom zapremine 434 litre.

Uvijek prepoznatljiv potpis u obliku triju linija LED svjetala na 2008-ici dobio je novu verziju. Svijetle i danju i noću, a nalaze se na stražnjem dijelu na svim verzijama te na prednjim svjetlima na luksuznim izvedbama. Ovisno o tržištu, sve inačice mogu koristiti svjetla izvedena u LED tehnologiji. Skladne linije i opće proporcije karakteristične su za SUV. A to znači uvučeno vjetrobransko staklo zbog kojeg je poklopac motora vodoravan te snažan pogonski sklop.

Vozilo je dobro postavljeno na kotačima i ostavlja dojam čvrstoće, snage i sigurnosti. Robustan stil dodatno je naglašen kotačima velikog promjera koji savršeno ispunjavaju prostor ispod blatobrana. Naplatci od 18 inča dolaze s umecima kojima donose višestruke prednosti: jednostavnija personalizacija i značajno smanjenje mase od ukupno četiri kilograma na svim kotačima.

Kao što je i slučaj kod modela 208, novu 2008-icu će pokretati nekoliko benzinskih i dizelskih motora, a u ponudi će biti i električna verzija. Električno pokretana e-2008-ica dolazi s litij-ionskom baterijom kapaciteta 50 kWh i električnim motorom snage 137 KS te najvećeg okretnog momenta od 260 Nm.

Ovaj pogonski sklop podržava brzo punjenje snage do 100 kW, što znači da je bateriju moguće napuniti do 80 posto kapaciteta za 30-ak minuta. Baterije se nalaze u podnici vozila, pa je ponuda prostora unutar putničke kabine i prtljažnika identična onima u konvencionalno pokretanim modelima. Autonomija modela e-2008 će se kretati oko 300 kilometara.

Ponudu benzinskih motora čine 3-cilindarski 1,2-litreni PureTech motori izlazne snage 100, 130 i 155 KS. Za razliku od benzinaca, kod dizelaša se ponuda motora svodi na 4-cilindarski 1,5-litreni BlueHDI agregat s dvije izlazne snage od 100 i 130 KS. U ponudi će se nalaziti ručni 5-stupanjski i 6-stupanjski mjenjač, te automatski 8-stupanjski mjenjač.

Nadalje, novi Peugeot 2008 će se moći pohvaliti bogatom sigurnosnom i infotainment opremom. Između ostalog vrijedi izdvojiti sustav Drive Assist s održavanjem vozila u voznoj traci i upozorenjem na nenamjeran prelazak u drugu voznu traku te prilagodljivi tempomat sa Stop&Go funkcijom, kao i automatsko podešavanje prednjih svjetala.

Tu je i Full Park Assist, sustav automatskog kočenja u nuždi, sustav prepoznavanja prometnih znakova, nadzora tzv. mrtvog kuta... Osnovu interijera će činiti Peugeotov 3D i-Cocpit s manjim upravljačem i head-up zaslonom.

Inače trebala bi biti dostupna četiri paketa opreme Active, Allure, GT Line i GT. 

Naslovnica Auto moto