Prilozi Auto moto

RENAULT CLIO

Prvi kilometri: peta generacija sada je još modernija i sportskija

RENAULT CLIO

Novi Clio nikad bolji nije bio! U toj jednoj rečenici može se sažeti čitava prezentacija pete generacije Renault Clija u Portugalu, koji je od lansiranja 1990. prodan u više od 15 milijuna primjeraka.

Novi Clio je još moderniji i sportskiji, ali je ipak zadržao DNK koji mu je donio planetarni uspjeh, ne samo u Francuskoj nego i čitavom svijetu. Najnovija generacija Clija dizajnirana je po načelu evolucije i revolucije sa zrelijim dizajnom karoserije i s potpuno preuređenom unutrašnjošću.

Prednji kraj Clija daje mu nov i suvremen izgled, ali istovremeno zadržava prepoznatljivost sastavljenu od potpuno novih elemenata. Redizajnirana unutrašnjost nadahnuta je višom klasom u smislu kvalitete, ali i dostupnih tehnologija.

Peta generacija Renault Clija kraća je 12 milimetara od prethodnika i sada mu je dužina 4050 mm, dok mu je širina 1798 mm, uz međuosovinski razmak od 2583 mm, te mu je unutrašnjost prostranija. Prtljažnik je narastao na 391 litru što je 61 litru bolje od prethodnika, čime je postao najbolji u klasi. Isto tako, u kabini novi Clio sada raspolaže sa 26 litara korisnog prostora za odlaganje sitnica, dok je raniji rezultat bio 22 litre.

Karoserija visine 1440 mm spuštena je s osam na 48 mm na rubu spojlera, kako bi se postigla bolja aerodinamika i naglasio sportski duh. Krovna antena u obliku peraje morskog psa, LED glavna svjetla, poklopac prtljažnika u ravnini s karoserijom te kromirani okviri bočnih prozora čine izgled karoserije modernijom i poboljšavaju dojam kvalitete.

Prednja svjetla novog Clija su sada u osnovnoj razini opreme stoposto u LED tehnologiji sa svjetlosnim potpisom u obliku slova C karakterističnim za Renaultove modele. Baš kao i prednja i stražnja svjetla imaju svjetlosni potpis u obliku slova C uz snažan efekt dubine. Mališan ima i deflektore zraka na prednjim blatobranima, koji ograničuju trenje i potiču aerodinamična svojstva te tako smanjuju potrošnju goriva.

Unutrašnjost francuskog mališana poprimila je sasvim novu dimenziju, dizajn je kompaktniji kako bi se osiguralo više prostora i uključilo više tehnologije. U unutrašnjosti je sada 25 posto više površine s mekim materijalima. Sjedala u novom Cliju obično se mogu vidjeti u luksuznijim modelima, te pružaju bolju potporu zahvaljujući duljoj sjedećoj površini i obujmljujućem obliku.

Uz to novi, profinjeni upravljač kompaktnijeg je dizajna, dok je ručica mjenjača kraća, ali nam se čini da je malo preveć podignuta tako da ruka nema prirodan položaj. U sve te detalje mogli smo se uvjeriti na testnim vožnjama od lisabonskog aerodroma do gradića Evore, te idućeg dana sličnom rutom nazad.

Multimedijska platforma Easy Link u novom Cliju dostupna je u tri inačice, pri čemu su sve kompatibilne sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay: sa 7-inčnim zaslonom, potom sa 7-inčnim zaslonom s ugrađenom navigacijom i 9.3-inčnim zaslonom i navigacijom.

Clio se može pohvaliti i najzaokruženijom ponudom sustava pomoći u vožnji u svom segmentu, kojima je cilj pojednostaviti vožnju, povećati sigurnost i vozače učiniti bezbrižnijima. Nova oprema koja se ugrađuje u Clio uključuje kameru 360 stupnjeva i aktivno kočenje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka.

Oba su sustava prvi put ugrađena u neko vozilo marke Renault. Vrhunac ponude je sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama, jedinstven u svestranom segmentu gradskih automobila, a predstavlja prvi korak prema autonomnoj vožnji.

Sustav za pomoć u vožnji autocestom i prometnim gužvama objedinjuje prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop&Go i sustav pomoći zadržavanja vozila u prometnom traku. Aktivan je pri brzini od 0 do 160 km/h, a dostupan je na vozilima opremljenim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom.

Kontrolira brzinu vozila i održava sigurnosni razmak od vozila ispred, zadržavajući pritom sredinu voznog traka. Posebno je koristan u gustom prometu, gdje zaustavlja i automatski pokreće vozilo unutar tri sekunde, u slučaju da izostane reakcija vozača.

Novi Renault Clio dobiva i sportsku inačicu R.S. koja će u potpunosti zamijeniti prethodnu liniju GT-line. R.S. line donosi sportskiji dizajn u skladu s očekivanjima kupaca, a mi smo u Portugalu isprobali inačicu s TCe turbobenzincem od 130 KS, koji je bio uparen s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Naravno vozili smo i kombinaciju 1,0-litrenog TCe turbobenzinca od 100 KS s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Inače, iz Renaulta Hrvatska najavljuju da će se prodaja sadašnje četvrte generacije Clija nastaviti kako bi kupci što lakše “preboljeli” cijenu novog francuskog mališana, koji će biti u prosjeku skuplji od sadašnjeg modela za oko 10.000 kuna.

Prodaja novog Renault Clija u Hrvatskoj započinje u rujnu.

 

Bogata ponuda motora

Clio pete generacije dostupan je s bogatom ponudom novih benzinskih i dizelskih motora snage između 65 i 130 KS. Ponuda starta sa3-cilindarskim 1,0-litrenim SCe atmosferskim benzincima od 65 i 75 KS koji dolaze u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Sa svojih 75 KS i okretnim momentom od 95 Nm osigurava ugodnu vožnju gradom.

Premijeru u Renaultovoj ponudi ima 3-cilindarski 1,0-litreni TCe benzinac s turbopunjačem, a ovaj motor razvijen je suradnji članova Alijanse. Sa 100 KS i 160 Nm okretnog momenta ima 10 “konja” više i 20 Nm u odnosu na TCe 90 koji mijenja, a istovremeno ostvaruje manju potrošnju goriva i emisije CO2.

U početku će biti uparen isključivo s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Benzinac 1.3 TCe FAP prvi put se ugrađuje u novi Clio nakon što se dokazao u Capturu, Meganeu, Scenicu i Kadjaru.

Razvija 130 KS i 240 Nm okretnog momenta u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom, i nasljednik je motora Tce 120 kao najsnažniji motor u ponudi novog Clija.

U ponudi su i dva dizelska agregata s turbopunjačem koji omogućuju još veću uštedu goriva. Ponudu dizelaša čini 1,5-litreni Blue dCi agregat dostupan u dvije inačice. Slabija ima 85 “konja” i 220 Nm okretnog momenta za veću uštedu, a snažnija 115 KS uz 260 Nm okretnog momenta za dinamičnije performanse.

U kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji smanjuje broj okretaja motora pri višim brzinama od 110 km/h i zahvaljujući najboljim aerodinamičnim osobinama u klasi, novi Clio Blue dCi iznimno je učinkovit na otvorenoj cesti i autocesti.

Uz ove motore Clio će od 2020. biti dostupan s prvim hibridnim motorom grupe Renault naziva E-Tech.

Nova platforma

Clio pete generacije konstruiran je na novoj platformi CMF-B, a u usporedbi s prethodnikom nova šasija upotrebljava 85 posto novih dijelova. Novi Clio je lakši 50 kilograma od sadašnjeg modela ponajviše zahvaljujući uštedama na karoseriji, osovini i poklopcu motora.

Aerodinamička podnica smanjuje otpor zraka, a ta dva poboljšanja smanjuju potrošnju goriva i emisiju CO2. Nova električna i elektronička arhitektura platforme CFM-B novom Cliju omogućuje ugradnju najbogatije opreme i naprednih sustava pomoći u vožnji autocestom, od prednje kamere i radara dostupnih u svim inačicama.

 

Naslovnica Auto moto