Prilozi Auto moto

MAZDA 3 1.8 SKYACTIV-D116 PLUS

Testirali smo: bogato opremljen kompakt sa štedljivim dizelskim agregatom od 116 KS pun je pogodak

MAZDA 3 1.8 SKYACTIV-D116 PLUS

Prva generacija Mazde 3 lansirana je još tamo 2003. godine i od tada je na europskom tržištu prodana u više od milijun primjeraka, a u svijetu u čak šest milijuna, što dovoljno govorio o ovom japanskom bestseleru.

Najnovija, četvrta generacija Mazde 3 do sada je najekstravagantnije dizajnersko, ali i tehnološki najnaprednije izdanje. Prava bomba iz Hirošime, naročito u hatchback izdanju s peterim vratima! Doduše, u ponudi je i četverovratna limuzina koja više sliči na umanjenu „šesticu“, ali ovog puta na testu smo imali model s pet vrata.

Pozornost koju je u javnosti izazvala nova Mazda 3 ne može se mjeriti ni s jednim japanskim automobilom. Čvrstih površina, sportskih malih bočnih prozora i zaobljenog masivnog stražnjeg dijela, s atipično širokim stražnjim nosačem i još u top opremi, djeluje doista spektakularno.

Međutim, bez obzira na stražnji, pomalo oklopni dio karoserije japanskog kompakta, ne treba strahovati od loše preglednosti unatrag. Jer tu su veliki retrovizori i detekcija vozila u mrtvom kutu, a pri parkiranju senzori i kamere, bila standardna širokokutna ili panoramska. Veći problem je širina središnjeg krovnog nosača koja limitira pogled prilikom izlaska iz bočne na glavnu cestu.

Prethodna „trojka“ iz 2013. godine pokazala se vrlo uspješnom, pa je po istoj ideji nastavljen razvoj novog modela na novoj platformi međuosovinskog razmaka od čak 272,5 centimetra. To je najveći međuosovinski razmak u klasi. Novi dizajn donio je i djelomice promijenjen odnos dimenzija i proporcija.

Model s pet vrata sada je kraći za centimetar i niži za dva i pol centimetra. Širina u odnosu na treću generaciju nije mijenjana, a za nove proporcije najviše je zapravo zaslužna potpuno nova platforma, međuosovinskog razmaka većeg dva i pol centimetra i nešto šireg traga kotača. Dužina peterovratnog modela je 446 centimetara.

U suštini nova „trojka“ je dužinom i veličinom nove platforme gotovo najveća u segmentu. Iako bi se na osnovi toga očekivalo više prostora u unutrašnjosti, nepravedno bi bilo kazati da mjesta u unutrašnjosti nema dovoljno. Pa čak i na stražnjoj klupi. Prtljažnik mjeri 358 litara, što je nominalno donji razred ove klase, ali reklo bi se prema rasporedu da ima barem 50-ak litara više, posebno zbog pravilnog oblika i ravne podnice.

Minimalističko, ali otmjeno i funkcionalno vozačko okruženje skrojeno je radi boljeg doživljaja vožnje, bez previše detalja i tipki. Jednostavnost, na prvome mjestu klasičan izgled digitalnih i grafički djelomice promjenjivih instrumenata napravljen je s ciljem da što manje odvraća pozornost s ceste.

Kontrole automatske klime i grijanja sjedala i volana izdvojena su na zaseban panel, a podešavanje je kao i sve ostalo, vrlo jednostavno. Info ekran multimedije i navigacije postavljen je u stilu položenog mobitela i dosta je daleko na armaturi pa se ponekad čini malim. Nije dodirni, već se surfa kontrolerom na središnjem grebenu.

Što se tiče pogonskog sklopa, testni model bio je opremljen novim, 1,8-litrenim SkyActiv-D dizelašem koji je svoju premijeru imao u obnovljenom kompaktnom SUV-u CX-3 uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Riječ je o 4-cilindarskom dizelašu snage 116 KS koji raspolaže okretnim momentom od 270 Nm između 1600 i 2600 „điri“.

Agregat je vrlo uglađen, niske potrošnje, a opet ima dovoljno snage kako bi se nosio s karoserijom Mazde 3, čija masa je oko 1350 kilograma. Mjenjač je izuzetno brz i precizan, upravo kako se to od Mazde i očekuje. Za ubrzanje do „stotke“ treba mu 10,3 sekunde s ručnim mjenjačem i maksimalna brzina mu je 194 km/h. Prosječna potrošnja je 5,1 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od 133 g/km.

Cijela pogonska filozofija i dalje se oslanja na SkyActive principu primjene lakih i čvrstih materijala. Na autocesti bez problema linearno hvata zakonski dozvoljenu brzinu od 130 km/h, iako smo vozili u puno brže od toga. Za svaku pohvalu je i dotjeran ovjes, prednji McPherson i stražnji polukruti, kao i čvršća šasija.

Mazda 3 je najbogatije opremljen automobil u kompaktnoj klasi kada se gleda osnovni model. Vlasnik bazne opreme može računati na sve što imaju vlasnici prijašnjeg modela u visokoj opremi Revolution, pa i koji detalj više. Naime, startna cijena Mazde 3 s paketom Plus i benzincem G122 (122 KS) na koji se može nadograđivati paket Sound, Style, Safety i Luxury je 21.685 eura.

Inače, testni model s dizelašem od 116 KS, odličnim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i paketom Plus košta 25.315 eura. Uz malo dodatne opreme, kao što su metalik boja i još neke sitnice, cijena testne Mazde 3 je 25.900 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1759 ccm

Snaga: 116 KS pri 4000/min

Okretni moment: 270 Nm pri 1600-2600/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4460 mm x 1795 mm x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2725 mm

Prtljažnik: 358 l

Ubrzanje: 10,3 s

Najveća brzina: 194 km/h

Potrošnja: 4,4/5,1/5,7 l/100 km

Cijena: testni model:25.315 eura, s doplatama 25.900 eura

 

Naslovnica Auto moto