Prilozi Auto moto

Mercedes-Benz GLB

Najnoviji kompaktni SUV robusnim izgledom podsjeća na veću G-klasu, a koristi sigurnosne blagodati S-klase

Mercedes-Benz GLB

Mercedes-Benz nezaustavljivo gazi u sve popularnijem SUV segmentu, a najnoviji izdanak obitelji sa srebrnom trokrakom zvijezdom je kompaktni terenac GLB.

S off-road orijentiranim dizajnom, opcijskim pogonom na sva četiri kotača 4Matic i posebnim off-road svjetlom koje pomaže u otkrivanju prepreka ispred vozila pri malim brzinama, novi Mercedes GLB je svestrani SUV.

Njemački div iz Stuttgarta predstavio je u Salt Lake Cityju svoj najnoviji model, koji će u ovom segmentu opcijski biti dostupan sa sedam sjedala, s tim da će dva sjedala u trećem redu moći koristiti osobe do 1,68 metara visine. S novim GLB-om Mercedesova obitelj kompaktnih automobila sada broji osam članova.

GLB s 2829 mm međuosovinskog razmaka ima deset centimetara više razmaka među osovinama u odnosu na, primjerice, novu B-klasu. S dimenzijama 4634 x 1834 x 1658 mm uz sveobuhvatnu kontrolu udobnosti Energizing Comfort, te intuitivno upravljivim sustavom za informiranje i zabavu MBUX, novi GLB donosi sve prednosti trenutne generacije kompaktne klase.

Kapacitet prtljažnika je od osnovnog obujma od 560 pa do 1755 litara, u slučaju da je riječ o modelu s pet sjedala. Opcijski drugi red sjedala može se pomicati uzdužno 140 mm pri čemu se dobiva još do 179 litara prtljažnog prostora.

Snažne proporcije GLB-a naglašavaju dizajn s off-road orijentacijom. Okomiti prednji dio s upečatljivim prednjim svjetlima jasan je dokaz off-road pretenzija te podsjeća na puno veću i čuveniju G-klasu. Novi model GLB opremljen je 4-cilindarskim benzinskim i dizelskim turbomotorima koji su u potpunosti obnovljeni.

U usporedbi s prethodnom generacijom imaju povećanu snagu, poboljšanu učinkovitost i manju emisiju štetnih plinova. Ulazni model je GLB 200 čiji je benzinski motor zapremine 1,33 litre, snage 163 KS i okretnog momenta od 250 Nm. Drugi benzinac u ponudi je 2,0-litreni GLB 250 sa 224 KS i 350 Nm okretnog momenta. Slabiji benzinac je uparen sa 7G-DCT automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a snažniji s 8G-DCT automatikom, također s dvije spojke.

Kad su u pitanju dizelski agregati, u ponudi su također dva turbomotora, 200d i 220d pri čemu slabiji može biti i u kombinaciji s pogonom na sve kotače (4Matic). Oba dizelaša su obujma 2,0 litre pri čemu slabiji raspolaže sa 150 KS i 320 Nm okretnog momenta.

Snažniji turbodizelaš ima 190 KS, uz okretni moment od 400 Nm. Oba motora, bez obzira je li pogon na sve kotače ili ne, dolaze u kombinaciji s automatskim 8-stupanjskim 8G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Sustavi pomoći u vožnji s podrškom vozaču preuzeti su iz S-klase. Zahvaljujući poboljšanim sustavima kamere i radara GLB može “gledati” do 500 metara naprijed i može voziti djelomično samostalno u određenim situacijama.

Kao nova funkcija aktivnog asistenta za upravljanje tu je Active Lange Change Assist. Ako je aktivni sustav pomoći pri parkiranju s Parktronicom ugrađen, GLB također ima funkciju proširenog automatskog ponovnog kretanja na autocestama.

Opcijski kompaktni Mercedesov SUV može biti opremljen sustavom 4Matic s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Ova sportska konfiguracija omogućuje vozaču da koristi prekidač Dynamic Select kako bi utjecao na karakteristike pogona na sve kotače.

U redovnom programu vožnje Eco i Comfort distribucija okretnog momenta je 80:20 u korist prednje osovine, dok je u Sportu 70:30. U off-road načinu rada spojka pogona na svim kotačima djeluje kao međuosna blokada diferencijala s osnovnom raspodjelom 50:50 posto.

Naslovnica Auto moto