Prilozi Auto moto

PEUGEOT 5008 1.5 BlueHDi ALLURE EAT8

Testirali smo: transformacija monovolumena u SUV pokazala se punim pogotkom

PEUGEOT 5008 1.5 BlueHDi ALLURE EAT8

Peugeot 5008 u svom drugom generacijskom izdanju doživio je transformaciju iz monovolumena, koji lagano izumire poput dinosaura, u velikog SUV-a s pet ili sedam sjedala. 

Bio je to pun pogodak jer je francuski proizvođač automobila napravio istu stvar kao i s manjim modelom 3008, koji je također doživio metamorfozu iz monovolumena u kompaktni SUV. Ukupna duljina novog Peugeota 5008 sada iznosi 464 centimetra, što je 11 centimetara više od prethodnika.

Bez obzira na vanjske dimenzije, ovaj Peugeot s logom lava i dalje je jedan od najkompaktnijih vozila velikog obujma u C segmentu. Istodobno, s međuosovinskim razmakom od 284 centimetra nameće se kao najprostraniji SUV u svom segmentu. Zahvaljujući opcijskom dodatnom trećem redu sjedala, 5008-ica može primiti i do sedam putnika u kabinu.

Bez obzira što je izgledom SUV, a ne kao nekada monovolumen, zbog jedinstvene konfiguracije sjedala i njihove varijabilnosti unutrašnjost pruža puno kombinacija u rasporedu sjedenja. U drugom redu su tri zasebna sjedala koja su podesiva po duljini i nagibu, te sklopiva, dok su u trećem redu dva zasebna i sklopiva sjedala koja se mogu izvaditi.

Jedina mana im je što su prilično skučena i nisu primjerena za duža putovanja. U njih se bez problema mogu smjestiti djeca, ali za one prosječnog stasa i nije neka sreća. Međutim, 5008-ica kao taksi-vozilo izuzetno bi dobro mogao poslužiti s obzirom na varijabilnu unutrašnjost i sve pogodnosti koje pruža. Model 5008 ima i najveći obujam prtljažnika u kategoriji sa 1060 litara.

Također nudi mogućnost sklapanja prednjeg suvozačeva sjedala, tako da se mogu prevoziti predmeti duljine do 3,20 metara, kao i poklopac prtljažnika s funkcijom pristupa bez ruku. Tu je i Peugeotov i-Cockpit najnovije generacije. Osim kompaktnog upravljača i velikog dodirnog zaslona od 8 inča, novi Peugeot i-Cockpit serijski nudi i izvanredni digitalni prikaz u visini očiju visoke razlučivosti, do 12,3 inča s animacijama i zadivljujućim izgledom.

Testni model s kojim su prešli više od 1500 kilometara pokazao se kao pun pogodak s obzirom na udobnost, komfor, varijabilnu unutrašnjost i 1,5-litreni turbodizelski agregat od 130 KS u kombinaciji s novim automatskim 8-stupanjskim mjenjačem.

Premda smo najveći dio kilometara napravili na autocesti, u konačnici prosječna potrošnja nam je bila 6,4 l/100 km uz prosjek brzine od 108 km/h. To je dvije litre više od tvornički deklarirane potrošnje, ali smo s tim rezultatom bili više nego zadovoljni.

Naime, 4-cilindarski turbodizelski agregat s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva snage 130 KS i okretnim momentom od 300 Nm raspoloživim već pri 1750 „điri“ pokazao se kao odličan dugoprugaš. S ovim agregatom veliki SUV težak preko 1,6 tona ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 187 km/h.

Osim toga bez problema povuče, a u kombinaciji sa solidnim automatskim mjenjačem bili smo gospodari i lijeve pretjecajne trake, naročito na autocesti u Italiji. Kod automatskog mjenjača postoji mogućnost i ručnog mijenjanja brzina uz pomoć polugica ispod kola upravljača, ali kako se radi o turbodizelašu s dovoljno snage, vrlo rijetko ih se i upotrebljava.

Paket opreme Allure prilično je bogat, premda je odmah iznad osnovnog Activea. U kombinaciji s 1,5-litrenim turbodizelašem od 130 KS i automatskim 8-stupanjskim mjenjačem takav model košta 32.615 eura.

Međutim, testni automobil imao je još dosta dodatne opreme (metalik boja plava Emerald, dva sjedala u trećem redu, grijanje prednjih sjedala, 3D navigacija, viso park 360, čelični rezervni kotač, otključavanje i pokretanje bez ključa, paket sigurnost plus...) vrijedne malo više od pet tisuća eura pa mu je cijena u konačnici 37.625 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 130 KS pri 3500/min

Okretni moment: 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4641 x 1844 x 1640 mm

Međuosovinski razmak: 2840 mm

Prtljažnik: 780/1940 l

Ubrzanje: 11,8 s

Najveća brzina: 187 km/h

Potrošnja: 3,9/4,1/4,4 l/100 km

Cijena: testni model 32.615 eura, s doplatama 37.625 eura

Naslovnica Auto moto