Prilozi Auto moto

MERCEDES-BENZ GLC

Prvi kilometri: na asfaltu i u blatu, vozi se podjednako

MERCEDES-BENZ GLC

Mercedes-Benz je u okolici Frankfurta i na ADAC-ovu off-road centru predstavio redizajnirano izdanje modela GLC u „civilnom“ i off-road izdanju. 

Promjene koje su uslijedile nakon debija u jesen 2015. godine donose napredne pionirske tehnologije, prepoznatljiv dizajn, povezivost i tehnološki napredne informacijske i zabavne sustave. Pritom ovaj SUV C-klase kombinira izvanredne cestovne i terenske vozne karakteristike s prostranošću, praktičnošću i udobnošću.

Svojim prepoznatljivim izgledom, novim operativnim tehnologijama, inovativnim sustavima pomoći u vožnji i obnovljenom ponudom motora nudi najbolje iz Mercedesova svijeta. Vanjski dizajn karakterizira široka i sportski vizualna pojava, dok u unutrašnjosti kombinira luksuz s uobičajeno visokom razinom izrade.

Najnovija generacija MBUX Mercedes-Benz User Experience multimedijskog sustava impresionira raznovrsnim operativnim opcijama kao što su dodir, kontrola gestama i optimizirani sustav glasovnih naredbi. Sučelje čini opcijska 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča i 10,25-inčni veliki središnji zaslon.

Novost na vanjskom izgledu su redizajnirana prednja svjetla i snažno istaknuta maska hladnjaka koji mu osiguravaju upečatljiv terenski izričaj. Izgled je ukupno više sportski, a kromirani elementi sada se standardno protežu od prednjeg prema stražnjem kraju.

Snažan terenski karakter istaknut je standardnim LED High Performance prednjim svjetlima s dnevnim svjetlima u obliku baklje, kao i snažno oblikovanom prednjom maskom s dvostrukim prečkama i dijamantnim uzorkom. Sportski karakter vidljiv je i straga u potpuno redizajniranom braniku i završecima ispušnih cijevi.

Sustavi pomoći u vožnji značajno su prošireni i nadopunjeni funkcijom upozorenja prilikom izlaska, funkcijom koridora za slučaj nužde i funkcijom detektiranja kraja kolone u prometnoj gužvi. Novo u ponudi je i Trailer Manoeuvring Assist funkcija koja pruža pomoć prilikom manevriranja prikolicom unazad. Active Distance Assist Distronic i Active Steer Assist pružaju još veću podršku kako bi vozač održao sigurnu udaljenost i upravljanje.

Brzina se namješta automatski ispred zavoja ili križanja. Active Steer Assist pomaže u formiranju koridora za slučaj nužde i kod promjene voznog traka. Rizik od potencijalnih sudara može se smanjiti funkcijom isključivanja Active Brake Assist sustava, autonomnim kočenjem ako vozač ne detektira promet iz suprotnog smjera.

Na prezentaciji u okolici Frankfurta imali smo prilike voziti modele GLC i GLC Coupe s trenutno dostupnim motorima koji će se na našem tržištu naći početkom rujna.

Međutim, svakako najupečatljiviji dojam na nas je ostavio Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ koji raspolaže V8 biturbo benzincem snage 510 KS i okretnog momenta ogromnih 700 Nm raspoloživih između 1750 i 4500 „điri“. GLC u AMG verziji s ovim 4,0-litrenim V8 biturbom ubrzava do „stotke“ za samo 3,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 280 km/h.

Na njemačkom autobanu isprobali smo brzinu ovog supersportskog SUV-a i uspjeli smo ga natjerati do 260 km/h, ali dalje nije išlo zbog gustog prometa. Zahvaljujući Race start sustavu, ovaj SUV iz mjesta se katapultira za 3,8 sekundi, pri čemu treba držati istovremeno jednu nogu na kočnici, a drugu na gasu, te naglo dignuti nogu s kočnice.

Uistinu prava „bara roga“ sa 510 „konja“ koja ostavlja konkurenciju iza sebe. Uz AMG Ride Control i zračni ovjes, električni diferencijal dolazi kao dio standardne opreme. Slabiji Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic raspolaže sa 476 KS i 650 Nm okretnog momenta, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 4,0 sekunde. Cijena ova dva modela još nije poznata.

Ipak, ne smijemo zaboraviti ni ostale motore koji će u početku prodaje biti na raspolaganju kupcima. U SUV verziji trenutno isporučivi motori su 200d i 220d sa pogonom na sve kotače ili bez njega, te 300d s pogonom 4x4. Najslabiji dizelaš ima 163 „konja“, srednji je sa 194 KS, a najjači raspolaže s 245 konjskih snaga.

Ista trenutna ponuda motora u GLC Coupe verziji je vrlo slična, gotovo ista. Jedina razlika je što Coupe 220d dolazi isključivo s pogonom na sve kotače. Svi motori upareni su s automatskim 9G-Tronic automatskim mjenjačem. Zanimljivo je da redizajnirani model GLC-a u ponudi ima i pakete „Off-road“ i Off-road+“ koji dolaze kao opcija u svakom slučaju.

Već kad spominjemo off-road karakteristike GLC-a treba napomenuti kako smo imali prilike voziti na stazi Adac off-road centra, na kojem se voze i lokalne trke motokrosa. Na vrlo teškom i zahtjevnom terenu, s puno blata, neravnina i rupa ispunjenih vodom, GLC je zahvaljujući off-road sustavima savladavao sve prepreke bez problema.

Zahvaljujući zračnom ovjesu koji varira 50 milimetara, ali i ulaznom kutu od 30,8 stupnjeva i izlaznom od 24,9 stupnja GLC prolazi gdje ni koza ne može. U jednom trenutku prednji lijevi kotač bio je potpuno u zraku, a odraz na velikom ogledalu kraj staze zastrašujući. Naginjanja na jednu pa drugu stranu, strmi usponi, još strmiji silasci na stazi izazivaju strah u kostima, ali i nalete adrenalina. Ali uz instruktora koji sjedi na mjestu suvozača sve je pod kontrolom.

Osnovni model GLC-a u SUV verziji sa 200d agregatom od 163 KS košta 402.664 kune.

 

Blagi hibridi

U ponudi će biti novi benzinski i dizelski motori s većom snagom i manjom potrošnjom. Na europskim bi tržištima trebale biti dostupne benzinske izvedbe s 48-voltnim sustavom tzv. blagog hibrida. Kombinacija 48-voltnoga ugrađenog izvora napajanja i remenom pokretanog startera-generatora povećava agilnost, poboljšava udobnost, te značajno smanjuje potrošnju goriva.

To je omogućeno time što sustav dozvoljava bitne hibridne funkcije kao što su obnavljanje energije, trenutno pojačanje i režim krstarenja bez visokonaponskih komponenata. Konkretno, pojačanje, obnavljanje energije do 10 kW u rasponu do 2500 „điri“ i rad u režimu krstarenja s isključenim motorom.

Cijena od 402.664 kune

Najjeftiniji model GLC-a u SUV verziji je 200d sa 163 KS čija cijena starta od 402.664 kune. Isti agregat s pogonom 4x4 košta 424.984 kune. Model 220d bez pogona na sve kotače zapada 418.204 kune, a s pogonom 4x4 440.524 kune. Najskuplji je GLC 300d s pogonom 4x4 koji košta 480.335 kuna.

Cijene GLC Coupea nešto su više tako da za osnovni model 200d treba izdvojiti 439.698 kuna. Isti motor s pogonom 4Matic stoji 463.474 kune. Agregati 220d i 300d dolaze isključivo s pogonom na sve kotače a cijena im je 478.503, odnosno 519,666 kuna.

Naslovnica Auto moto