Prilozi Auto moto

TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS 2.0 HYBRID SOL

Testirali smo: vrlo štedljiv obiteljski karavan bez obzira na uvjerljive performanse

TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS 2.0 HYBRID SOL

S najnovijom generacijom japanskog kompakta Toyote Corolle stigle su tri karoserijske verzije (hatchback, limuzina i karavan) od kojih je svaka specifična i različita, premda su napravljene na istoj TNGA platformi. 

Teško je kazati je li ljepša i atraktivnija peterovratna verzija ili prostrana i elegantna limuzina ili karavan koji ima ogroman prtljažnik obujma 581/598 litara. Nova TNGA platforma osnova je iznimnih performansi nove generacije japanske uzdanice.

Corolla se uz klasične benzinske motore nudi s dva hibridna pogona, poznatim 1,8-litrenim HSD sustavom izlazne snage 122 KS i najnovijim 2,0-litrenim hibridom, čija kombinacija benzinca i elektromotora daje ukupnu snagu od čak 180 „konja“.

Nakon peterovratne verzije i limuzinske inačice, na testu smo imali karavan službenog naziva Touring Sports (TS), koji je bio opremljen najnovijim 2,0-litrenim hibridom Dynamic Force od 180 KS. Razlika u dužini između Touring Sports (karavan) i limuzine je u samo dva centimetra u korist karavana koji je duljine 465 centimetara, dok je limuzina duga 463 cm.

Međuosovinski razmak im je isti i iznosi 2700 mm, uz napomenu kako karavan ima veći prtljažnik. Uz to poklopac dna prtljažnika može se okrenuti na dvije strane, jednu s tepihom i ukrasima i drugu s grubom gumom praktičnom za prevoženje prljavijih stvari ili kućnih ljubimaca. Na prednjim sjedalima mjesta ima dovoljno, a ni straga ne nedostaje prostora.

Bez problema se mogu učvrstiti dvije dječje autosjedalice, dok u prtljažnik, koji je u kombinaciji sa 2,0-litrenim HDS sustavom nešto manji i broji 581 litru (slabiji hibrid raspolaže s 591 litrom u prtljažniku), mogu stati dupla dječja kolica za blizance. Stoga atraktivan karavan može biti idealno rješenje za obiteljske potrebe s manjom djecom, ali i kasnije kad porastu.

U kokpitu dominira veliki zaslon osjetljiv na dodir, no u Toyotinu stilu još uvijek ima i mnogo tipki. Tu su i atraktivni i vrlo funkcionalni digitalni instrumenti. Dojam kvalitete materijala i izrade je na mnogo višoj razini nego kod prethodnika.

Najsnažnija hibridna inačica od 180 KS u karavanskoj verziji ugodno nas je iznenadila po pitanju performansi, ali i prosječne potrošnje. Radi se o kombinaciji 2,0-litrenog benzinskog 4-cilindarskog motora snage 153 KS i sinkronog elektromotora od 40 kW, pri čemu je hibridni sklop uparen sa e-CVT, elektronički upravljanim bezstupanjskim mjenjačem.

Benzinca krasi okretni moment od 190 Nm raspoloživih između 4400 i 5200 „điri“. Ukupna izlazna snaga hibridnog pogonskog sklopa je 180 KS, kojim Corolla Tourer Sports ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundu, što je čak tri sekunde brže od slabijeg hibrida. Krajnja brzina ovog modela je 180 km/h i ona je istovjetna slabijem hibridu. Osim što je živahniji od hibrida ukupne snage od 122 KS, snažniji HSD sustav omogućava znatno uzbudljiviju sportsku vožnju.

Na otvorenoj cesti jurnjava se pretvara u pravi vozački užitak, što je do sada bilo nepojmljivo za hibridna vozila. Karavan se vozi vrlo uvjerljivo i lagano, a zavoje prolazi kao na tračnicama. S obzirom na masu od 1,5 tona, hibridni sustav se bez problema nosi s karoserijom u paketu Sol, a potrošnja je zaista minimalna.

Karavan je standardno opremljen sofisticiranim funkcijama i sustavima najnovije tehnologije Toyota Safety Sense.

Novi aktivni sigurnosni paket uključuje sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (PCS) druge generacije s detekcijom pješaka tijekom dana i noći, te biciklista samo pri dnevnom svjetlu, adaptivni tempomat (ACC), sustav upozorenja na napuštanje prometne trake (LDA), sustav prepoznavanja prometnih znakova (RSA) i automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala (AHB), kao i LTA sustav napredne podrške u vožnji (Lane Trace Assist).

Testni model bio je s paketom Sol, koji je treći po razini opreme. U odnosu na prethodne pakete ima 17-colne aluminijske naplatke, dodatno zatamnjena stražnja bočna stakla, kao i staklo prtljažnika, te Smart Entry sustav automatskog otključavanja i zaključavanja vozila.

Ovako opremljen Toyotin kompaktni hibridni karavan košta 27.015 eura, pri čemu je u cijenu već uračunat akcijski poput od dvije tisuće eura. S doplatom za metalik boju, cijena testnog modela je 27.520 eura. Najjeftinija karavanska verzija košta 22.440 eura, gdje je također već uračunat akcijski popust od 2000 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski + elektromotor

Obujam: 1987 ccm

Snaga: 153 KS pri 6000/min

Okretni moment: 190 Nm pri 4400-5200/min

Elektromotor: 40 kW

Okretni moment: 202 Nm

Ukupna snaga: 180 KS pri 6000/min

Mjenjač: e-CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 4650 x 1790 x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2700 mm

Prtljažnik: 581/1591 l

Ubrzanje: 8,1 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,6/3,9/4,0 l/100 km

Cijena: testni model 27.015 eura, s doplatama 27.520 eura

Naslovnica Auto moto