Prilozi Auto moto

u svibnju 9149 novih registracija

Rekordan mjesečni rezultat na krilima flotne prodaje

u svibnju 9149 novih registracija

Tržište novih automobila u Hrvatskoj tijekom svibnja je eksplodiralo pošto je u tom mjesecu zabilježeno rekordnih 9149 novih registracija čime je nadoknađen minus iz prethodna četiri ovogodišnja mjeseca u odnosu na lani. 

Ovogodišnji svibanj, premda rekordan po broju novih registracija koje prati agencija Promocija plus, nije bio puno bolji od istog mjeseca lani. Naime, lani je u svibnju prodano 8758 novih automobila, dok je u istom mjesecu ove godine zabilježen rast od 4,5 posto.

Kada se gleda ukupan broj novih registracija od početka ove godine pa do zadnjeg dana svibnja proizlazi da je ostvaren rezultat sličan onom prošlogodišnjem za prvih pet mjeseci. Naime, u prvih pet mjeseci 2019. ukupno je registriran 29.921 novi automobil, dok je u istom razdoblju lani ta brojka bila za 278 komada manja (29.643 primjerka). To je lagani porast od zanemarivih 0,9 posto, ali je ipak porast.

Naravno, ovim tržišnim brojkama najviše pridonose rent-a-car kuće koje se pripremaju za turističku sezonu tako da se još i u lipnju može očekivati porast broja registracija. A nakon toga - teško je odgovoriti što će biti jer će flotna prodaja sigurno pasti.

A da li će pojedinačni kupci krenuti u potragu za novim automobilima teško je predvidjeti. Prošlogodišnja brojka od 60.000 registriranih novih vozila vjerojatno je plafon hrvatskog tržišta i teško je očekivati da će rekordna prodaja nakon 2008. godine biti premašena.

U prvih pet mjeseci ove godine najprodavanija marka na našem tržištu je i dalje Volkswagen koji je imao 3738 novih registracija što predstavlja 12,49 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Renault koji opasno ugrožava prvo mjesto Volkswagena s 3418 novih registracija ili 11,42 posto tržišnog udjela. Ovo je već drugim mjesec za redom da Renault ima preko tisuću novih registracija, naravno zahvaljujući flotnoj prodaji.

Na treće mjesto se probio Opel sa 2883 nove registracija (9,64 posto tržišnog udjela), preskočivši Škodu koja je skliznula na četvrto mjesto sa 2631 prodanim novim automobilom (8,79 posto tržišta). Na petom mjestu je Dacia koja je u prvih pet mjeseci prodala 1917 novih vozila čime drži 6,41 posto tržišnog udjela. Od šestog do desetog mjesta poredali su se Peugeot (1879), Suzuki (1723), Toyota (1399), Citroen (1267) i Hyundai (1195 primjeraka).

U ovogodišnjem svibnju ponovno je iznenađujuće najuspješniji po broju novih registracija bio Renault koji je zabilježio njih 1186 (15 više nego mjesec prije) što je tržišni udio od 12,96 posto. Naravno, u tom rezultata flotna prodaja je dominantna. Na drugom mjestu, također kao svojevrsno iznenađenje je Opel koji je drugi mjesec za redom prodao preko tisuću vozila, točnije 1163 nova automobila uzevši pri tom 12,71 posto tržišnog kolača, opet na krilima flotne prodaje.

Volkswagen je zadržao treće mjesto prodavši 909 novih vozila što predstavlja 9,94 posto tržišnog udjela. Na četvrtom mjestu je Peugeot sa 833 nove registracije (9,10 posto), a na petom Dacia sa 539 novih registracija (5,89 posto). Škoda je tek na šestom mjestu sa 536 prodanih novih primjeraka (5,86 posto), a potom slijede Citroen (482), Fiat (469), Toyota (336) i Hyundai (328 primjeraka).

Što se tiče prodaje novih modela u prvih pet mjeseci ove godine na vrhu je došlo do promjene jer je Renault Clio preskočio Škodu Octaviju koja je lani bila najprodavaniji model u Hrvatskoj. Ovog puta u razdoblju siječanj-svibanj 2019. Clio na svom kontu ima 1667 novih registracija što predstavlja tržišni udio od 5,57 posto.

Na drugom mjestu je Škoda Octavia sa 1452 prodana nova primjeraka ili 4,85 posto tržišnog udjela, dok je treća Dacia Duster koja je preskočila Volkswagen Golf sa 895 zabilježenih novih registracija (2,99 posto). Volkswagen Golf je na četvrtoj poziciji sa 890 prodanih novih primjeraka (2,97 posto), dok je peti Renault Captur sa 869 novih registracija (2,90 posto).

Na šestom i sedmom mjestu su dva Opela, Corsa i Astra koji imaju 829, odnosno 810 novih registracija što predstavlja tržišni udio od 2,77 odnosno 2,71 posto. Među deset top modela još su Citroen C3 sa 796 primjeraka, Suzuki Vitara (767) i Dacia Sandero (729 primjeraka).

Ako analiziramo isključivo uspjeh u ovogodišnjem svibnju proizlazi da je Renault Clio ponovno bio najuspješniji model sa 538 novih registracija ili 5,88 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je iznenađujuće plasiran Fiat 500 koji je zabilježio 408 prodanih novih primjeraka (4,46 posto), dok je treća Opel Corsa (396 primjeraka i 4,33 posto tržišnog udjela).

Četvrto mjesto pripalo je Renault Capturu sa 383 nove registracije (4,19 posto), a peto Citroenu C3 (328 komada i 3,59 posto udjela). Na šestom mjestu je Dacia Duster (295), a potom slijede Opel Crossland X (277), Škoda Octavia (272), Peugeot 2008 (236) i Opel Astra (229 primjeraka).

Prodaja po regijama i županijama još jednom je potvrdila snagu i potencijal Zagrebačke regije jer je u prvih pet mjeseci ove godine na tom području prodano 10.307 novih vozila što je tržišni udio od čak 34,45 posto. Dakle, svako treće vozilo koje je registrirano na hrvatskom tržištu otpalo je upravo na Zagrebačku regiju.

Na drugo mjesto je Požeško-slavonska županija zahvaljujući ponajviše flotama gdje je registriran 3031 novi automobil što je 10,13 posto tržišnog udjela. Na trećem mjestu je i dalje Istarska županija koja je prošli mjesec preskočila Primorsko-goransku i Splitsko-dalmatinsku županiju. U Istarskoj je zabilježeno 2521 nova registracija (8,43 posto), a u Splitsko-dalmatinskoj 2033 nova vozila (6,79 posto).

Na peto mjesto je pala Primorsko-goranska županija gdje je registrirano 2005 novih vozila (6,70 posto). Na začelju su kao i obično Ličko-senjska i Virovitičko-podravska županija gdje je u pet mjeseci ove godine prodano 120, odnosno 109 novih vozila. Ličko-senjska županija ima tržišni udio od 0,40 posto, a Virovitičko-podravska još manje, tek 0,36 posto.

 

Benzinci bolje ‘kure’ od dizelaša

U prvih pet mjeseci ove godine nastavljen je trend prema kojem su benzinci popularniji od dizelaša, te se razlika između njih stalno povećava. Tako je prodano 18.141 novo vozilo s benzinskim motorom što je udio od 60,6 posto. Novih automobila s dizelskim agregatima registrirano je 10.740 komada ili 35,9 posto.

Vozila s hibridnim pogonom čine 2,5 posto tržišnog udjela (751 komad), a s još manjim postotkom od 0,8 posto sudjeluju automobili s tvornički ugrađenim plinom (241 komad). Na dnu su naravno električni automobili sa 48 novih registracija ili tek 0,2 posto tržišnog udjela.

BMW-u premium segment u svibnju

U premium segmentu među „njemačkim svetim trojstvom“ u svibnju najuspješniji brend bio je BMW koji je registrirao 232 nova vozila. Iza BMW-a su Mercedes i Audi koji su kraj mjeseca dočekali sa 231, odnosno 204 prodana primjerka.

Na ukupnoj ljestvici Audi je na 15. mjestu sa 698 novih registracija (2,33 posto), Mercedes je na 18. mjestu sa 628 prodanih novih vozila (2,10 posto), dok je najlošiji BMW na 19. mjestu s ukupno prodanih 590 novih automobila (1,97 posto).            

Od 15 sedam ima negativan skor

U prvih pet mjeseci 2019. od 15 najuspješnijih brendova čak njih sedam ima negativan skor u odnosu na isto razdoblje lani. Najveći minus trenutno ima Ford kojem nedostaje 340 prodanih vozila u odnosu na isto razdoblje lani.

Odmah do njega je Opel koji ima minus od 288 automobila, a potom Hyundai kojem nedostaje 251 novi automobil da ostvari prošlogodišnji rezultat. Suzuki je kraći za 212 novih primjeraka, Audi je u minusu za 194 nova vozila. Listu zaključuju Volkswagen sa minusom od 123 primjerka, dok Škodi nedostaje 114 komada da dostigne prošlogodišnji rezultat.

Naslovnica Auto moto