Prilozi Auto moto

OPEL COMBO LIFE 1.5 TURBO D INNOVATION

Testirali smo: putnička verzija njemačkog dostavnjaka u top-izvedbi

OPEL COMBO LIFE 1.5 TURBO D INNOVATION

Nakon što je PSA grupacija kupila Opel, bilo je logično da će se peta generacija dostavnog, ali i putničkog Comba kotrljati na EMP2 platformi, te da će motorizaciju dijeliti s francuskim klonovima Peugeot Rifterom i Citroen Berlingom. 

Ono što je iznimno važno za petu generaciju Comba jest činjenica da se prvi put taj automobil kreirao suprotnim smjerom, najprije kao putničko vozilo, pa tek onda s prilagodbama kao teretno.

Combo dolazi u dvije karoserijske izvedbe. Razlikuju se po dužini, kraćem je 4,40, dužem 4,75 metara, dok su im međuosovinski razmaci 2,79 te 2,98 metara. Manjemu je volumen prtljažnika 597 litara, većemu 850, a kod te, duže verzije, zanimljivo je da može primiti predmete dužine do 3,05 metara.

Na testu smo imali kraću putničku verziju Comba naziva Life, koji je četiri centimetra duži, a dva širi od prethodnika (185 cm). Novi Combo u putničkoj verziji riznica je prostora i pravi izbor za obiteljski nastrojene vozače koji su u potrazi za dodatnim prostorom.

Osim izdašnog prtljažnika, koji u kraćoj verziji raspolaže s velikih 597 litara obujma, putnici mogu računati i na brdo korisnih pretinaca i polica za odlaganje sitnica, posebno kod paketa Innovation, kojim je bila opremljena naša putnička verzija dostavnjaka.

Može se primijetiti kako je izvana Combo dizajnerski smireniji od svoje francuske braće, dok su u unutrašnjosti slični kao jaje jajetu. Sličnost se vidi i u rasporedu prekidača, dizajnu ventilacijskih otvora i ponuđenoj multimediji...

U prostranoj unutrašnjosti Comba Life krije se i 28 raznih pretinaca za odlaganje čak i većih predmeta (u središnju konzolu, iza mjenjača, stanu čak dvije boce od jedne litre), a tu su i pretinci na središnjem krovnom segmentu kod izvedbe s panoramskim krovnim prozorom, kao i stropno spremište u stražnjem dijelu vozila.

Konačno, vrijedno je spomenuti da u izvedbi koja umjesto stražnje klupe ima tri zasebna sjedala Combo Life donosi i tri ISOFIX priključka. U opremi Innovation poklopac prtljažnika ima prozor koji se otvara i omogućava pristup polici, dok su stražnja stakla zatamnjena. Sjedi se povišeno, te se, zahvaljujući tom položaju, nudi crossoverski pogled na cestu.

Testni model bio je opremljen najsnažnijim turbodizelašem od 130 KS koji je PSA razvio u suradnji s Fordom, ali u ponudi su i slabiji dizelaši od 75 i 100 “konja”. Turbodizelaš sa 130 “konja” i okretnim momentom od 300 Nm, raspoloživim već pri 1750 “điri”, s lakoćom se nosi s visokom karoserijom mase gotovo 1,6 tona, pri čemu mu pomaže i ručni mjenjač s dobro raspoređenih šest stupnjeva prijenosa.

S ovim agregatom novi Combo Life ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 184 km/h. Visoka i kutijasta karoserija s lošijom aerodinamikom ima svoja ograničenja, no buka od vjetra na autocesti nije nepodnošljiva. Prosječna potrošnja koja se kreće malo iznad šest litara na 100 kilometara sasvim je pristojan rezultat za ovu čarobnu kutiju.

Već od starta putnička verzija Comba nudi brdo sigurnosne elektronike, no klima stiže tek u drugoj razini opreme Selection, dok su naplatci čelični i u najskupljoj opremi Innovation.

Testni model Comba s najsnažnijim turbodizelašem, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem te paketom opreme Innovation košta 24.270 eura. Od doplata je imao parkirne senzore sprijeda i straga, automatsku klimu, stražnju kameru, električnu ručnu kočnicu... pa mu je cijena 27.870 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1449 ccm

Snaga: 130 KS pri 3750/min

Okretni moment: 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4400 x 1850 x 1840 mm

Međuosovinski razmak: 2790 mm

Prtljažnik: 597 l

Ubrzanje: 11,4 s

Najveća brzina: 184 km/h

Potrošnja: 6,1 l/100 km

Cijena: testni model 24.270 eura, s doplatama 27.870 eura

Naslovnica Auto moto