Prilozi Auto moto

RENAULT ESPACE 2.0 BluedCi INITIALE PARIS

Testirali smo: dnevni boravak na kotačima

RENAULT ESPACE 2.0 BluedCi INITIALE PARIS

Pad interesa kupaca za klasičnim monovolumenima te popularnost crossovera ponukala je Renaultove stručnjake da u tom stilu naprave petu generaciju Espacea. Francuzi su odlučili napustiti klasičnu filozofiju monovolumena priklonivši se crossoverskoj izvedbi.

Istodobno, masa praznog vozila smanjena je za čak 250 kilograma u odnosu na prethodnika, što je utjecalo na mnogobrojne parametre, a u konačnici to je bio pun pogodak. Koketiranje s filozofijom crossovera rezultiralo je gotovo monumentalnim automobilom, koji naročito u najskupljoj opremi Initiale Paris na 19-colnim naplatcima izgleda poput velike pokretne skulpture.

Istodobno, unutrašnjost je doslovno dnevni boravak na kotačima. Gotovo sve je obloženo rukom šivanom Nappa kožom, is-punjava je moćan zvuk Hi-Fi sustava Bose, a prednja sjedala su poput masažnih fotelja. Stražnja sjedala, kao i suvozačevo, preklapaju se i prekidačima iz prtljažnika, u kompletu ili zasebno.

Svako sjedalo je zasebno klizno i namjestivo, a sam doživljaj prostranosti nije tako intenzivan kao u prijašnjim generacijama. Prtljažnik je osnovnog obujma 680 litara i može se povećati na 785 litara.

Karakter hi-tech automobila daje mu dugačko razlivena središnja konzola s multimedijsko-informatičkim sustavom R-Link2 i ekranom veličine i sadržaja tableta, koja završava mjenjačem u formi umjetničke instalacije. Sve to stvara uzvišenu atmosferu u specifičnom prostornom okruženju. Izvana promjene su vidljive već na prvi pogled, u prvom redu povećana je udaljenost podnice od tla sa 120 na 160 mm, a kotači su na felgama od 17 cola u osnovnoj konfiguraciji, s mogućnošću doplate do 20 cola.

Dužina je praktički neizmijenjena, odnosno smanjena je dva milimetra, s 4859 mm na 4857 mm, dok je međuosovinski razmak produžen s 2870 na 2884 milimetra. Novi Espace je širi 29 mm, što znači da je širina povećana na 1888 mm, a visina smanjena s 1750 na 1677 mm. Ispeglana je i silueta pete generacije, čime je postignut koeficijent otpora zraka od 0,28.

Bez obzira na dimenzije koje mu daju monumentalnost, te ostavljaju dojam luksuza i komfora, novi Espace je neobično okretan. To može zahvaliti sustavu 4control zakretanja stražnjih kotača koji skretanje čini bržim, okretnijim i direktnijim te u gradu smanjuje pun krug okretanja, na samo 11,9 metara.

Kompletan prestiž nedavno je okrunjen novim, Espacevoj reputaciji i veličini bolje pristajućim najsnažnijim dizelskim agregatom u ponudi, 2,0-litrenim BluedCi s 200 KS i 400 Nm okretnog momenta, raspoloživog već pri 1750 “điri”. Za razliku od pojave pete generacije 2015. godine, sada je tada najsnažniji 1,6-litreni turbodizelaš od 160 KS postao osnovni agregat u Espaceu.

Veći dizelaš pokazuje jak liderski karakter, fino povuče uz pomoć prilagođenog i proračunatog 6-stupanjskog automatskog mjenjača s dvije spojke, te je vožnja prožeta osjećajem elegantne isporuke snage i okretnog momenta. Sustav MultiSense mijenja karakter vožnje i u sportskom programu rada; motor, amortizeri volan i mjenjač rade energičnije i tvrđe, dok je u ostala tri programa (Eco, Normal i Comfort) odziv mekaniji, a osjećaj vožnje smireniji.

Nova izvedba s lakoćom razvija brzine, i visokim komforom prvoklasni gutač kilometara podsjeća na dnevni boravak na kotačima. S najsnažnijim dizelskim agregatom Espace ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h.

Testni model s najsnažnijim turbodizelašem od 200 KS, automatskim 6-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke i najbogatijim paketom Initiale Paris, košta 48.480 eura. S obzirom da je imao dosta dodatne opreme (grijanje volana, vjetrobrana i svih sjedala, head-up, radarski aktivni tempomat, automatsko otvaranje prtljažnika, metalik boju...), cijena mu se penje na 51.990 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 200 KS pri 3500/min

Okretni moment: 400 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4857 mm x 1888 mm x 1677 mm

Međuosovinski razmak: 2884 mm

Prtljažnik: 680/785 l

Ubrzanje: 9,1 s

Najveća brzina: 215 km/h

Potrošnja: 7,8 l/100 km

Cijena: testni model 48.480 eura, s doplatama 51.990 eura

 

Naslovnica Auto moto