Prilozi Auto moto

HONDA FORZA 300

Testirali smo: stare kvalitete u novom ruhu

HONDA FORZA 300

Honda Forza kao tipičan predstavnik GT-klase srednjeg segmenta godinama, unatoč neospornim kvalitetama, kod nas nije bila konkurentna, sve do pojave prošle generacije 2014., kada je stala uz bok sveprisutnoj Yamahi X-max 250.

No čak i s vrlo pristojnom cijenom od 39.900 kuna, Forza 300 se nije mogla pronaći na listi najprodavanijih maksi skutera. Oblih linija, korpulentna ali spljoštena, nije bila po ukusu većine koja je ipak preferirala malo više sportskog štiha.

Novo izdanje Forze 300 predstavljeno krajem prošlog ljeta dobilo je linije koje su osjetno oštrije i atraktivnije, pojava je skladnija, a oprema znatno bogatija. Svjetla i pokazivači smjera su u LED tehnologiji, kokpit je temeljito moderniziran i digitaliziran, pridodan je praktičan keyless-sustav te ugrađena kontrola trakcije.

Ujedno Forza kao rijetka u klasi nudi električno podesiv vjetrobran u rasponu od 11 centimetara. Pogonski agregat je i dalje identičan. Riječ je o jednocilindarskom agregatu obujma 279 ccm koji razvija 25 KS te se ugrađuje i u aktualni SH 300.

Vrlo je kultiviran i linearan, što je već otprije poznato, te sasvim neprimjetno dolazi do brzine od 100 km/h, a da vozač pritom uopće ne osjeti ubrzanje. Kada se vjetrobransko staklo podigne na najvišu razinu Forza pruža puno komfora, bilo po pitanju ublažavanja ili zaštite od vjetra.

Forza 300 je podjednako dobra u gradskom režimu stani-kreni kao i na brzim međugradskim relacijama gdje može držati brzinu od 130 km/h bez ikakvih problema. Potrošnja na testu većinom u gradskoj vožnji iznosila je 3,6 l/100 km, dok se otvorenu magistralnu cestu po ograničenjima brzine može svladavati i s manje od 3,0 l/100 km.

Komfor, pak, narušavaju poprečne neravnine koje unose podosta živosti u ciklistiku (uvijanje), no to je ionako obilježje svih maksi skutera. S druge strane, ne mogu se svi pohvaliti tako učinkovitim kočnicama koje se doziraju vrlo precizno. Poželjeli smo da stražnja ipak ne reagira tako lagano i ne aktivira učestalo ABS.

Mjesta pod sjedalom ima, i to u izobilju. U skladan prostor volumena 50 litara stanu dvije integralne kacige, kao i nešto opreme, poput ljetne jakne ili bubrežnjaka. Manji pretinac za rukavice ionako je odvojen i nalazi se u bočnom dijelu, a u drugom pretincu je i 12-voltna utičnica. Osjećaj kvalitete, materijali, završna obrada – premium na Forzi vrišti iz svakog detalja. Honda ga je svojim kupcima uspjela omogućiti u okvirima vrlo razumne cijene.

Naime, 48.000 kuna se na prvu može učiniti mnogo, no gledajući količinu opreme i tehnologiju, ta je cijena sasvim korektna. To uostalom potvrđuje i usporedba s glavnim konkurentom – Yamaha X-max 300 stoji 49.368 kuna (za gotovinu 46.900 kuna), i to bez kufera koji u Hondi dobivate na poklon (45 litara).

Svima kojima je cijena od 48.000 kuna za Forzu 300 i dalje nedostižna, Honda je ponudila Forzu 125. Tako za 36.000 kuna dobivate dvadesetak kilograma lakši skuter identičnih dimenzija i istog dizajna, koji razvija zakonski podobnih 15 KS.

Prema Hondinim navodima troši tek 2,3 l/100 km te baš kao i PCX ima sustav start-stop koji se može isključiti. Da, Forza 125 je slabija, ali s druge strane znatno jeftinija te jednako atraktivna.

Naslovnica Auto moto