Prilozi Auto moto

BMW SERIJE 1

Treća generacija bavarskoga kompakta postavljena je na potpuno novoj platformi, a umjesto stražnjeg koristi prednji pogon uz motore snage između 116 i 306 KS

BMW SERIJE 1

Treća generacija BMW-a serije 1 svjetsku premijeru imat će na autosalonu u Frankfurtu, ali je bavarski proizvođač već krajem svibnja obznanio sve informacije i “servirao” fotografije novoga kompakta. 

Svakako najveća promjena je prelazak s koncepcije stražnjeg pogona na prednji, tako da će “jedinica” biti tek drugi BMW-ov model s prednjim pogonom nakon BMW-a serije 2 Activ Tourer. Istodobno, nova “jedinica” postavljena je na potpuno novoj platformi, i uz prednji pogon, prvi put intergriran u seriju 1, to su dvije najvažnije stvari.

S novom “jedinicom” stigle su i nove dimenzije, tako da je treća generacija nešto kraća, ali šira i viša uz skraćeni međuosovinski razmak. S duljinom od 4319 milimetara, nova serija 1 je kraća za 5 mm od prethodnika, no proširena je za 34 mm i povišena za 12 mm, pa sada u širinu broji 1799 mm, a u visinu 1434 mm. Međuosovinski je razmak smanjen za 20 milimetara i sada iznosi 2670 mm.

Usprkos svemu, ponuda prostora u unutrašnjosti putničke kabine je narasla zahvaljujući uklanjanju pogona sa stražnjih kotača te općenito dotjeranom obliku vozila. Tako je sada putnicima na stražnjoj klupi dostupno 19 mm više prostora za glavu, 33 mm dodatnog prostora za noge te 13 mm više s boka nego kod druge generacije.

Osim toga, narasla je i zapremina prtljažnika, i to za 20 litara, popevši se na 380 litara. S preklopljenim naslonima stražnje klupe obujam prtljažnika raste do 1200 litara.

Što se tiče eksterijera, vizualno nova serija 1 uvelike podsjeća na model X2, a u odnosu na prethodnika ističu se veća maska motora, oštrije linije svjetala sprijeda i straga. Stražnji dio se može pohvaliti i difuzorom, kao i parom završetaka ispuha, ali ovo potonje vrijedi za perjanicu ponude, odnosno model M135i xDrive. Kupcima će s ovom novom “jedinicom” biti dostupni i naplatci veličine između 16 i 19 cola.

U ponudi novog BMW-a serije 1 bit će dva benzinska i tri turbodizelska agregata u rasponu snage od 116 pa do čak 306 KS. U modelu 118i osnovni benzinac je 1,5-litreni 3-cilindarski motor, čija je snaga povećana za četiri KS pa sada istiskuje 140 KS uz okretni moment od 220 Nm između 1480 i 4200 “điri”.

On je lakši pet kilograma od agregata koji zamjenjuje, a uparen je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Perjanica ponude je model M135i xDrive s pogonom na sve kotače.

Agregat obujma 2,0 litre razvija 306 KS i raspolaže s 450 Nm okretnog momenta između 1750 i 4500 “điri”. Ovaj 4-cilindarski agregat standardno je uparen s 8-stupanjskim Steptronicom, a zahvaljujući njemu i pogonu na sve kotače (xDrive) postiže ubrzanje do “stotke” za samo 4,8 sekundi.

Paletu dizelaša čine modeli 116d, 118d i 120d xDrive, pri čemu je najslabiji obujma 1,5 litara, dok su preostala dva 2,0-litrena agregata. Osnovni turbodizelaš je 1,5-litreni 3-cilindarski agregat snage 116 KS i 270 Nm okretnog momenta, raspoloživog između 1750 i 2250 “điri”, u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Iznad njega je 2,0-litreni 4-cilindarski turbodizelaš snage 150 KS i okretnog momenta od 350 Nm između 1750 i 2500 “điri”. Perjanica dizelske ponude je model 120d xDrive koji isporučuje 190 KS uz okretni moment od 400 Nm raspoloživ između 1750 i 2500 “điri”. Ovaj agregat standardno dolazi s pogonom na sve kotače (xDrive), kao i s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem.

Brojni sigurnosni sustavi dolaze standardno ili su dostupni kao opcija. Pritom treba izdvojiti sustav upozorenja na predstojeći sudar i sustav prepoznavanja pješaka s automatskim kočenjem u nuždi, sustav održavanja vozila u voznom traku, upozorenja pri nenamjernom napuštanju voznoga traka, upozorenje na sudar otraga, sustav upozorenja na bočni promet, kameru za vožnju unatrag...

Naslovnica Auto moto