Prilozi Auto moto

DACIA DUSTER 1.3 TCe 150 TECHROAD

Testirali smo: u posebnoj seriji jako dobro je opremljen i pokreće ga odličan turbobenzinac

DACIA DUSTER 1.3 TCe 150 TECHROAD

Rumunjski SUV druge generacije Duster koji je predstavljen 2017. godine obogaćen je posebnom serijom Techroad koja je svjetlo dana ugledala na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi.

U novom izdanju Dacia Duster prepoznaje se po crvenim detaljima na retrovizorima i 17-colnim aluminijskim naplatcima, neupadljivoj dekoraciji na karoseriji te po bedžu Techroad pored bočnih žmigavaca.

U osnovi posebna serija je i najopremljenija verzija koja je između ostalog standardno opremljena kamerom za vožnju unatrag, automatskim klima-uređajem i upozorenjem na mrtvi kut, te multimedijalnim sustavom kompatibilnim s aplikacijom Android Auto. Testni model uz to bio je opremljen i karticom za otvaranje i pokretanje bez ključa (opcija od 1000 kuna).

Ni unutrašnjost se previše ne razlikuje od vanjštine. Točnije interijer je ukrašen crvenim detaljima uočljivim na ventilacijskim otvorima, oblogama vrata i oko ručice mjenjača, te na presvlakama sjedala. U pitanju su sitnice, ali vrlo bitne u razbijanju monotonije.

Dizajneri su naprosto s drugom generacijom Dustera pokušali odvojiti od niskobudžetnog imidža. Usprkos tvrdoj i gruboj plastici, u tome su uspjeli zahvaljujući elegantnom upravljaču s komandama, bolje postavljenom središnjem zaslonu s novim prekidačima u podnožju, ali i sitnim poboljšanjima, kao što je automatsko paljenje svjetala, te profinjenije ručice komandi brisača i žmigavaca.

Uz 21 centimetar udaljenosti podnice od tla i odmjerene prevjese Duster i bez pogona 4x4 spreman je za ne pretjerane off-road zadatke. Bogato opremljen Duster pruža viši stupanj komfora i sigurnosti, a kada se tome pridoda moderan turbobenzinski motor od 150 KS, cijena izlazi iz okvira na koje nas je navikla Dacija. Ipak, omjer uloženog i dobivenog je izvanredan.

Ključni korak u tom bijegu, barem kada je testni model u pitanju, predstavlja motor. Ultra moderni tubobenzinski motor obujma 1,3 litre nastao je u suradnji Mercedesa i Renaulta, pronašao je svoje mjesto i u rumunjskom SUV-u. Motor koji Renault nudi u čak pet izvedbi, kod Dustera je ponuđen u dvije, a kada je u pitanju paket Techroad serija, samo u onoj snažnijoj sa 150 KS i 260 Nm okretnog momenta. Međutim, pogon 4x4 nije niti opcija.

Četverocilindarski turbobenzinac uz 150 “konja” i 260 Nm okretnog momenta raspoloživog već pri 1600 “điri” djeluje vrlo živahno i temperamentno. S okretnim momentom pri nižim “đirima” zasjenjuje i manje dizelaše, te vožnju pretvara u užitak.

Uz precizni ručni 6-stupanjski mjenjač lako ga je održavati u zoni udobnosti, odnosno na niskim i srednjim okretajima kada pokazuje zavidnu razinu uglađenosti i elastičnosti. S ovim turbobenzincem Duster s prednjim pogonom ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Pritom mu ni potrošnja nije prevelika, malo više od sedam litara na 100 km.

Paket opreme Techroad sadrži između ostalog 17-colne alu naplatke, automatsku klimu, središnji 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir, navigaciju, kameru za vožnju unatrag, tempomat, limitator, upozorenje na mrtvi kut, putno računalo, prednja svjetla za maglu, pomoć pri startu na uzbrdici...

Ovako opremljen Duster košta 18.985 eura, a kao doplata su metalik boja, rezervni kotač i kartica za otvaranje i pokretanje bez ključa, pri čemu cijena raste na 19.705 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16 V

Obujam: 1333 ccm

Snaga: 150 KS pri 5250/min

Okretni moment: 250 Nm pri 1600/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4340 x 1800 x 1690 mm

Međuosovinski razmak: 2580 mm

Prtljažnik: 445/1478 l

Ubrzanje: 10,4 s

Najveća brzina: 200 km/h

Potrošnja: 7,1 l/100 km

Cijena: testni model 18.985 eura, s doplatama 19.705 eura

 

Naslovnica Auto moto