Prilozi Auto moto

HONDA AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Testirali smo: avanturist za prave izazove

HONDA AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Prije dvije godine Honda je neprestano ponavljala kako im ne treba ride-by-wire, alu-okvir, tubeless-gume, kako je njihov putni enduro ozbiljan avanturistički motocikl.

Ako se, primjerice, na njemu u džungli nešto “potrga”, u toj istoj džungli se mora moći i popraviti. Međutim, dvije godine kasnije, Honda se ipak predomislila i predstavila modificiranu Africu Twin s ride-by-wireom, tri mappinga, kontrolom trakcije podesivom u sedam stupnjeva...

Isto tako, u ponudu je pridodala i opremljeniji model Adventure Sports koji ne samo da ima veći spremnik goriva (24,2 litre), već u rang serijske opreme ubraja i grijače ručki, crash-bar, veći donji štitnik motora, povišeno vjetrobransko staklo, veći hod ovjesa...

Zašto je Honda tako drastično promijenila smjer svoje jednostavne, izvorne ideje? Ne, Euro 4 nije bio razlog, baš kao ni povećanje snage motora koji i dalje isporučuje sasvim dostatnih 95 KS. BMW GS je u međuvremenu postao čista konfekcija, a Honda Adventure Sportsom želi ponuditi povoljniju alternativu, koja se može pohvaliti i jednom tehničkom posebnošću – DCT mjenjačem.

Naravno, riječ je o sustavu koji omogućuje mijenjanje brzina bez uporabe ručice spojke, u automatskom modu ili pak manualno preko prekidača. Tako opremljena i podešena Honda Africa Twin Adventure Sports dostojna je alternativa BMW GS-u. Bijeli okvir, kombinacija HRC-boja, zlatni žbičani naplatci – sve je briljantni hommage izvornoj Africi Twin otprije 30 godina, što mnogi motociklisti na prvu i prepoznaju.

Pritiskom na prekidač elektropokretača budi se šarmantni paralelni twin čiji modificirani ispuh (volumen smanjen deset posto) zvuči još jezgrovitije i punašnije. Vozaču gotovo da su potrebne ljestve ne bi li se uspeo na ovu Hondu (visina sjedala 900-920 mm), povećanje hoda ovjesa itekako je primjetno, osobito u režimu gradske vožnje, odnosno čestog stajanja.

Vozači niži od 180 cm gotovo da nemaju što tražiti na njoj i neka se radije opredijele za light-izvedbu. Isto tako, upravljač je podignut dodatna 33 mm ugradnjom viših distanci, dok su instrumenti sada pod blažim kutom i vrlo su pregledni, čak i po najjačem suncu.

Paralelni twin briljantno prima gas, doziranje je izvrsno, a na raspolaganju su tri mappinga – gravel, urban i tour. Ni jedan od spomenutih ne “kastrira” snagu, a svaki od njih određuje intenzitet kontrole trakcije, kočenje motorom te doziranje gasa.

U četvrtom modu User, pak, možete odvojeno podešavati sustave asistencije, i to poprilično jednostavno i intuitivno. Prebacivanje modova vožnje krajnje je jednostavno, u modu User snaći će se i potpune digitalne neznalice, a uz to tijekom vožnje po terenu možete isključiti kontrolu trakcije i ABS na stražnjem kotaču.

Gravel se, kao što i sam naziv kaže, nikako ne uklapa na asfalt. Leptirasta tijela reagiraju suviše nježno te twinu oduzimaju poletnost, a vozaču gušt. Urban je nešto bolji dok je Tour pravi odgovor za svaku situaciju. Motor reagira spontano i svježe, te napokon do izražaja dolazi njegov puni potencijal. Godilo mu je olakšavanje kontrabalansne osovine, dvocilindrik se sada vrti energičnije, življe, lakše...

Povećanje spremnika goriva nije utjecalo na njegovu širinu, nema neugodnog širenja nogu, a kut savijanja koljena ostao je vrlo ugodan. No, prigovoriti možemo turbulencijama u predjelu glave koje stvara povišeni vjetrobran (već od 80 km/h), s tim da i neugodno “reže” pogled. S druge strane, prsa su posve rasterećena od strujanja zraka, a vjetar gotovo da i ne osjećamo.

Adventure Sports ne pripada redu lelujavih putnih endura, no i uz sportski tvrdo podešen ovjes vozaču nikada ne nedostaje komfora. Ublažavanje je udobno, povrat pravovremen, a prednja vilica pri oštrijim kočenjima nikada pretjerano ne ponire.

Kada već spominjemo kočnice, treba li uopće reći da su na vrhunskoj razini? Iako se to na Hondi gotovo pa podrazumijeva, treba istaknuti da je doziranje prednje kočnice izvrsno, a ABS radi potpuno neprimjetno.

A neprimjetno nije prošao povećani doseg Adventure Sportsa, koji je odsad u kategoriji respektabilnih vrijednosti. Naime, nakon što spremnik goriva napunite “do čepa”, putno računalo će vam ispisati doseg iznad 400 km.

Africa Twin Adventure Sports DCT na testu je prosječno trošila 5,7 l/100 km, što je u konačnici iznimno dobar rezultat za motocikl s automatskim mjenjačem koji teži više od 250 kg. Rezultat koji ga i po pitanju potrošnje dodatno približava najvećem rivalu na tržištu – BMW-u R 1200 GS.

 

Tehničke karakteristike

Motor: tekućinom hlađeni paralelni twin, četiri ventila po cilindru

Obujam: 998 ccm

Snaga: 95 KS pri 7500 o/min

Okretni moment: 99 Nm pri 6000 o/min

Mjenjač: DCT-mjenjač, šest brzina

Međuosovinski razmak: 1580 mm

Visina sjedala: 900-920 mm

Spremnik goriva: 24,2 l

Potrošnja: 5,7 l/100 km

Kočnice: Sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 256 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, ABS

Gume: 90/90-21 (sprijeda); 150/70-18 (straga)

Cijena: 133.000 kuna, 125.000 kuna bez DCT-a

Naslovnica Auto moto