Prilozi Auto moto

KIA PROCEED 1.6 CRDi GT Line

Testirali smo: atraktivna kombinacija karavana i coupea

KIA PROCEED 1.6 CRDi GT Line

Premda naziv Kia ProCeed djeluje pomalo zbunjujuće s obzirom na trovratni model iz prošle generacije koji je imao isto ime, ovdje se radi o tipičnom shooting brake karavanu.

Atraktivan shooting brake dizajn vozačima pruža uvjerljivu kombinaciju dizajna, prostranosti i svestranosti. Kia ProCeed, kao kombinacija odvažnog dizajna i tehnologije, te križanac karavana i coupea, predstavlja najsportskijeg člana obitelji Ceed koji je raspoloživ samo u izvedbama GT Line i GT. GT Line izvedba je više šminkerska, dok je GT sportska, gotovo trkaća verzija.

S ukupnom dužinom od 4605 milimetara ProCeed je 5 mm duži od karavanske izvedbe (Sportswagen) zahvaljujući dužim prednjim prevjesima. Visinom od 1422 mm krovna linija mu je niža za 43 mm u odnosu na karavan, dok je istovremeno udaljenost od tla smanjena za 5 mm, na 135 mm. Time je postao najniži model u svom segmentu.

ProCeed, kao i prestale dvije izvedbe, hatchback i karavan, imaju istu platformu K2 s međuosovinskim razmakom od 2650 mm koji je ostao nepromijenjen u odnosu na prethodnika. Prateći želje kupaca, u Kiji su shvatili kako popularnost karavanskih modela raste, dok coupea pada.

U skladu s time, odlučeno je da se krene s razvijanjem shooting brake izvedbe, s kojom bi trebali privući nove kupce koji do sada nisu razmišljali o nekom od modela ovog korejskog proizvođača. Kupci koji kupuju shooting brake veliku pažnju posvećuju dizajnu automobila, zatim novim tehnologijama kojima može biti opremljen, kao i dizajnu putničke kabine.

ProCeed je jedini automobil u svojoj klasi u atraktivnoj shooting brake karoserijskoj formi koktela karavana i velikog coupea, dosad rezerviranog samo za visoku klasu. Malo niža karoserija traži i malo veću pognutost prilikom ulaska i izlaska, ali je i na stražnjem sjedalu jednako kao u običnom Ceedu.

S obzirom na kosinu stražnjeg dijela prtljažnik iznenađuje volumenom. Skupa s pretincima ispod preklopne podnice mjeri 594 litre, samo 30 litara manje od prtljažnika karavanskog modela, a taj je najveći u kompaktnoj klasi i veći od mnogih u višim segmentima. ProCeed, dakle, nije samo šminker nego i pravi prijevoznik.

U unutrašnjosti za volanom je dizajnerski doživljaj jednak kao u bogato opremljenom standardnom Ceedu, ali zbog nakošenog vjetrobrana i malo niže karoserije ima i blage atmosfere coupea. Dio sportskog ugođaja su dvobojna sjedala s bijelim prošivima, prednja uz to s potpisom GT Line. Straga je udobno, bez visokog tunela u sredini.

Zasad je raspoloživa samo bogata oprema GT Line što je i razlog nešto više cijene. Serijski se dobivaju 17-colni aluminijski naplatci, sva svjetla u LED tehnologiji, grijani volan i sjedala, zatamnjena stakla, kamera...

Testni model bio je opremljen poznatim 1,6-litrenim CRDi turbodizelašem od 136 KS, s okretnim momentom od 280 Nm raspoloživih već pri 1500 “điri”, u kombinaciji sa solidnim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Agregat je dobar kompromis dizelske živahnosti i niske potrošnje. S ovim turbodizelašem shoting brake izvedba ProCeeda ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Kultivirani motor ima snage i momenta dovoljno i za lagodnu vožnju bržim tempom i 1365 kilograma težak i aerodinamičan automobil nije mu preteško breme.

Potrošnja mu je očekivano niska, normalnim pristupom ispod šest litara. Provjerena šasija, multilink ovjes straga i ukupno malo tvrđe podešeno podvozje dobra su osnova čvrstom ležaju i sigurnim prolascima kroz zavoje.

ProCeed je vrlo zanimljiv i u startu vrlo dobro opremljen automobil kojem se malo što može zamjeriti. Glupo bi bilo nabrajati svu serijsku opremu u GT Line izvedbi, jer bi bilo lakše napisati što nema, a ne što sve ima. Na kraju ProCeed s 1,6-litrenim turbodizelašem i ručnim mjenjačem košta 28.265 eura, dok najjeftinija inačica s 1,0-litrenim turbobenzincem od 120 KS stoji 25.465 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16 V

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 136 KS pri 4000/min

Okretni moment: 280 Nm pri 1500/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4605 mm x 1800 mm x 1420 mm

Međuosovinski razmak: 2650 mm

Prtljažnik: 594 l

Ubrzanje: 9,9 s

Najveća brzina: 200 km/h

Potrošnja: 5,8 l/100 km

Cijena: testni model 28.265 eura

 

Naslovnica Auto moto