Prilozi Auto moto

SEAT TARRACO 2.0 TDI DSG 4DRIVE XCELLENCE

Testirali smo: španjolska cestovna tvrđava

SEAT TARRACO 2.0 TDI DSG 4DRIVE XCELLENCE

Za razliku od Volkswagena, Škode i Audija koji su u SUV segment zakoračili s najvećim modelima, Seat je napravio upravo suprotno jer je za kraj serijala ostavio upravo najveći automobil. Tarraco je predstavljen i lansiran na tržište nakon Arone i Atece, kao treći i najveći španjolski SUV.

Najveći Seatov SUV najavljuje i nove stilske smjernice koje su zacrtali u Martorellu pa masku koju nosi Tarraco možemo očekivati i na novom Leonu. Platforma MQB – A s međuosovinskim razmakom rastegnutim na 279 centimetara (10 cm više u odnosu na standardnu platformu Tiguana) univerzalno je rješenje za prostor, osobito na stražnjim sjedalima.

Treći u nizu Seatovih SUV-ova dolazi u kombinaciji s pet ili sedam sjedala (u našem slučaju sa sedam sjedala), te je tehnološki blizanac sa Škodom Kodiaq s kojom dijeli veliki broj sklopova, motora i sustava, te slične dimenzije. Najnoviji španjolski SUV dizajniran je i razvijen u Seatovim proizvodnim pogonima u Martorellu kod Barcelone, a proizvodi se u njemačkom Wolfsburgu.

Najveći španjolski SUV dugačak je 4735 milimetara, širok 1839 mm te visok 1658 mm s međuosovinskim razmakom od 2790 mm, čime je osiguran golem unutrašnji prostor i impozantan eksterijer. Treći Seatov SUV objedinjuje najsuvremeniju tehnologiju, dinamičnost, praktičnost i funkcionalnost.

U unutrašnjosti zaista ima puno prostora, bez obzira radi li se o inačici s pet ili sedam sjedala. Obujam prtljažnika u varijanti sa sedam sjedala je 700 litara, dok se preklapanjem drugog i trećeg reda taj prostor povećava na ogromnih 1775 litara. U trećem redu sjedala mjesta u dužinu ima dovoljno, ali osim otežanog pristupa, dodatno ograničenje je visina, zbog čega su dva posljednja mjesta primjerenija dječjem uzrastu.

Tarraco se ne nudi s dosad uobičajenim osnovnim paketom opreme, nego samo u varijantama Style i Xcellence. Početni paket opreme Style serijski ima, između ostalog, sedam zračnih jastuka, klima-uređaj, digitalni kokpit, LED prednja i stražnja svjetla, sustav nadzora i zadržavanja vozne trake, tempomat i limitator brzine s multifunkcijskom kamerom, sustav nadzora prometa uključujući kočenje u slučaju nužde, stražnje parking senzore, maglenke s funkcijom zakretanja, električno podesive i grijane retrovizore... Paket Xcellence prepoznaje se po kormiranim lajsnama prozora i krovnim nosačima.

U kombinaciji s 1,5-litrenim TSI turbobenzincem od 150 KS i paketom Style Tarraco košta 30.070 eura. U slučaju našeg testnog modela koji je bio opremljen 2,0-litrenim TDI turbodizelašem od 150 KS, automatskim DSG 7-stupanjskim mjenjačem, pogonom na sve kotače i bogatijim paketom opreme Xcellence (19-colni alu kotači, električno otvaranje prtljažnika, aktivni tempomat...), cijena skače na 40.605 eura.

Uz doplate kao što su sedam sjedala, metalik boja, navigacija..., cijena se penje na 43.325 eura, što u konačnici ne mijenja ništa na stvari jer Tarraco s obzirom na izgled i sadržaj opcija koje ima nema puno dostojnih konkurenata.

Ni sveprisutni 2,0-litreni TDI turbodizelaš od 150 KS s 340 Nm okretnog momenta raspoloživog između 1750 i 3000 „điri“ nema većih problema s masom Tarraca malo većom od 1,8 tona. Vuče uglađeno i bez zastajkivanja, u čemu mu pomaže i automatski 7-stupanjski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom, na koji se nadovezuje pogon na sva četiri kotača.

Stupnjevi prijenosa, naročito prva dva, relativno su kratki za gradsku vožnju, dok su istodobno šesta i sedma brzina jako duge za vožnju autocestom, gdje direktno utječu na manju potrošnju.

Integralni pogon koji u Seatu nazivaju 4Drive, temelji se na klasičnoj elektroničkoj kontroliranoj Haldexovoj spojki, pri čemu se snaga na stražnju osovinu prenosi samo kada je to potrebno. S ovim agregatom Tarraco ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi i pri tome postiže maksimalnu brzinu od 198 km/h.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 150 KS pri 3500/min

Okretni moment: 340 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač: automatski, DSG, 7 brzina

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 4735 x 1839 x 1658 mm

Međuosovinski razmak: 2790 mm

Prtljažnik: 700/1775 l

Ubrzanje: 9,8 s

Najveća brzina: 198 km/h

Potrošnja: 5,2/5,6/6,2 l/100 km

Cijena: testni model 40.605 eura, s doplatama 43.325 eura

Naslovnica Auto moto