Prilozi Auto moto

SUZUKI IGNIS 1.2 DUALJET GL+ AC 2WD

Testirali smo: najveći urbani SUV

SUZUKI IGNIS 1.2 DUALJET GL+ AC 2WD

Budući da na našim testovima uglavnom imamo „napucana“ i bolje opremljena vozila, namjerno smo tražili i naravno dobili Suzukijeva malog crossovera Ignisa sa srednjim paketom opreme GL+ AC i prednjim pogonom kako bismo se na vlastitoj koži uvjerili u vrijednosti ovog mališana. 

Simpatična i funkcionalna izvedba malog SUV-a, odnosno crossovera mini segmenta, duga je 370 cm, široka 169 cm i visoka 159,5 cm uz međuosovinski razmak od 243,5 centimetara. Visok gotovo kao Vitara, koji je Suzukijev daleko najprodavaniji model, te solidno širok, mališan pruža iznenađujuće puno komfora u unutrašnjosti za jedan automobil iz A segmenta.

Osnovni GL AC paket sadrži dovoljno opreme za kupce koji ne žele izdvojiti previše novca za novi automobil. Međutim, da odmah odbacimo sve predrasude, treba istaknuti kako mali Ignis u baznom paketu opreme ima klimu, doduše ručnu, automatsko paljenje svjetala, stražnju maglenku, električno podizanje prednjih stakala, električno podesive vanjske retrovizore, komande za audiouređaj na kolu upravljača, kao i za hand free telefoniranje, središnje daljinsko zaključavanje...

Od sigurnosnih elemenata tu su ABS s EBD-om (raspodjelom kočione sile), potom ESP za elektroničku kontrolu stabilnosti, zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke sprijeda, te zračne zavjese, potom sustav pomoći pri naglom kočenju, nadzor tlaka u gumama...

Paket iznad kojeg smo imali na testu (GL+AC) dodatno ima 16-colne alu felge, krovne nosače, zaštitne obrube blatobrana, zatamnjenja stakla na stražnjim i prtljažnim vratima, grijane vanjske retrovizore…

U unutrašnjosti središnja konzola i obloge dijela vrata su u krem bijeloj boji, čime je stvoren efektan kontrast s tamnom kabinom, dok je stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40, pri čemu prtljažnik raspolaže osnovnim obujmom od 267 litara. Preklapanjem naslona stražnje klupe taj prostor raste na 1097 litara. U boljem paketu opreme raspodjela stražnje klupe je 50:50.

Ignis na raspolaganju ima samo jedan motor, moderni 4-cilindarski 1.2-litreni benzinac Dualjet koji je od ranije poznat iz novog Balena, te razvija 90 KS uz najveći okretni moment od 120 Nm pri 4400 „điri“. Serijski dolazi s 5-stupanjskim dobro proračunatim ručnim mjenjačem, a šteta je što nema i šestu brzinu radi uštede goriva i manje buke na autocesti.

Suzukijev mini SUV-a sa srednjim paketom opreme GL+ AC, prednjim pogonom i 1.2-litrenim DualJet benzincem snage 90 KS koje istiskuje pri 6000 „điri“ odmah u startu iznenađuje živošću kojom se Ignis odaziva na pritisak papučice gasa.

Pri svakom startu na semaforu ostavlja konkurenciju iza sebe, ugodno iznenađujući ubrzanjem od 0 do 100 km/ koje na papiru iznosi 12,2 sekunde, ali u stvarnosti se to čini puno bržim. Razlog ovakvog ubrzanja leži u maloj težini novog Ignisa koji s osnovnim paketom opreme ima masu puno manju od 900 kilograma. Jedina primjedba u svemu tome ide na mali spremnik goriva koji je kapaciteta tek 32 litre.

Ignis, opremljen 4-cilindarskim benzincem od 90 KS, srednjim paketom opreme i ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, te prednjim pogonom, košta 11.730 eura, što je više povoljna cijena, a jedina doplata je metalik boja pa na kraju košta 11.985 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 12V

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 90 KS pri 6000/min

Okretni moment: 120 Nm pri 4400/min

Mjenjač: ručni, pet brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3700 x 1690 x 1595 mm

Međuosovinski razmak: 2435 mm

Prtljažnik: 267/1097 l

Ubrzanje: 12,2 s

Najveća brzina: 170 km/h

Potrošnja: 4,1/4,6/5,5 l/100 km

Cijena: testni model 11.730 eura, s doplatama 11.985 eura

Naslovnica Auto moto