Prilozi Auto moto

TOYOTA COROLLA SEDAN 1.6 SOL

Testirali smo: kompaktni sedan s benzinskim srcem

TOYOTA COROLLA SEDAN 1.6 SOL

U preko pola stoljeća postojanja u 11 generacijskih izdanja Toyota je prodala više od 46 milijuna primjeraka u svijetu, a s najnovijom 12. generacijom stigla je i nova TNGA platforma koja je japanskim dizajnerima omogućila puno više slobode pri kreiranju ovog automobila. 

Osim što osigurava vrhunsku upravljivost, nova platforma je omogućila dizajnerima i konstruktorima da od jednog naprave nekoliko automobila. Zbog toga su sve tri karoserijske (hatchback, limuzina i karavan) izvedbe dobile vizualni odmak i individualnost, a nova platforma prilagođena je hibridnim pogonskim sklopovima.

Veliki iskorak je napravljen u pogledu dizajna, voznih osobina i približavanju premium segmentu po dizajnu i opremi, a sve u skladu s obećanjem koje su Japanci dali prije nekoliko godina da “neće više raditi dosadne automobile”. Koliko su se potrudili oko dizajna, vidljivo je na prvi pogled, pa tako i na limuzinskoj verziji Corolle s četvorim vratima koja može biti u neku ruku i rješenje za umirovljeni Avensis.

Elegantni izgled podudara se sa sjajnim performansama Toyotine kompaktne limuzine, dok unaprijeđena tehnologija i dopunjene sigurnosne funkcije čine ovaj Sedan boljim nego ikad prije. U ponudi su dva agregata, od kojih je jedna hibridna 1,8-litrena e-CVT inačica od 122 KS, dok je drugi motor 1,6-litreni atmosferski benzinac snage 132 „konja“ koji smo imali na testnim vožnjama.

Karoseriju nove Corolle Sedan karakteriziraju profinjene, izdužene linije, dok aerodinamična silueta zrači snagom. Dugački niz suvremenih vanjskih detalja nadopunjavaju istaknuti dizajn, uključujući LED svjetla, masku u crnoj boji, kromirane ukrase i dvobojne 17-colne alu naplatke. U odnosu na hatchback verziju Sedan je duži 26 centimetara, te ima šest centimetara veći međuosovinski razmak (270 cm).

Širina i visina (1780 x 1435 mm) su identični, ali su dužina i veći međuosovinski razmak utjecali na veću ponudu prostora u unutrašnjosti. Pri tom limuzina raspolaže prtljažnikom kapaciteta 471 litre, što je puno više u odnosu na 313 litara iz hatchbacka. Osim što je unutrašnjost izdašna po pitanju prostora, ne samo na prednjim, nego i na stražnjim sjedalima, treba pohvaliti završnu izradu i kvalitetne materijale.

Ispod prednjeg poklopca nove limuzine smješten je 1,6-litreni 4-cilindarski atmosferski benzinac snage 132 KS i okretnog momenta od 159 Nm pri 4200 „điri“. Spomenuti benzinac uparen je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem čiji su omjeri odlično izračunati, a prijenosi precizni i brzi. Treba odmah u startu istaknuti kako se benzinac odlično nosi s karoserijom dužine 4,63 metara i težine 1,2 tone.

S ovim benzincem Sedan ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Što se tiče ulazaka u zavoje, čak i većom brzinom, limuzina je vrlo stabilna i sigurna, te bez problema zadržava zadanu putanju. Pri tome mu je prosječna potrošnja, barem prema tvorničkim podacima, 5,7 l/100 km, premda se u realnim uvjetima penje i do 8,0 l/100 km, naročito na autocesti.

Corolla je standardno opremljena sofisticiranim funkcijama i sustavima najnovije tehnologije Toyota Safety Sense.

Novi aktivni sigurnosni paket već u osnovnom paketu opreme Terra uključuje sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (PCS) druge generacije s detekcijom pješaka tijekom dana i noći, te biciklista samo pri dnevnom svjetlu, adaptivni tempomat (ACC), koji uz pomoć radara radi iznad brzine od 40 km/h, sustav upozorenja na napuštanje prometnog traka (LDA), sustav prepoznavanja prometnih znakova (RSA) i automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala (AHB).

Osim toga, uveden je i LTA sustav napredne podrške u vožnji (Lane Trace Assist), ali samo u kombinaciji s automatskim mjenjačem, što nije bio slučaj kod testnog vozila.

Toyota Corolla Sedan s 1,6-litrenim benzincem i ručnim mjenjačem, te paketom opreme Sol košta 21.720 eura, a od doplata je imao samo metalik boju pa u konačnici košta 22.225 eura. Međutim, u tijeku je akcijski popust od 10.000 kuna, tako da spomenuti iznos treba smanjiti za malo više od 1300 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski, 16V

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 132 KS pri 6400/min

Okretni moment: 159 Nm pri 4200/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4630 x 1780 x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2700 mm

Prtljažnik: 471 l

Ubrzanje: 9,7 s

Najveća brzina: 200 km/h

Potrošnja: 4,6/5,7/7,6 l/100 km

Cijena: testni model 21.720 eura, s doplatama 22.225 eura

 

Naslovnica Auto moto