Prilozi Auto moto

AUDI A4

Redizajn je zahvatio sve inačice, od limuzine preko karavana, robusnog Allroada pa do sportskih varijanti

AUDI A4

Audi je predstavio obnovljeni model A4 u različitim verzijama, premda je prije samo godinu dana obavljeno tek lagano zatezanje bora. 

Ovogodišnji redizajn je mnogo ozbiljniji i zahvatio je sve inačice, od limuzine preko karavana (Avant), robusnog Allroada pa do sportskih varijanti S4 TFSI i S4 TDI. Proizvođač iz Ingolstadta redizajnom je spomenuti model srednje klase napravio još naprednijim i zanimljivijim. 

Dotjerani A4 vizualno će se razlikovati od prethodnika. Vanjština je integrirana u novi dizajnerski izričaj marke, dok neke opcije motora sada dolaze s MHEV tehnologijom, čime se širokom elektrifikacijom unaprjeđuje učinkovitost i udobnost.

U model S4 TDI prvi put se ugrađuje V6 TDI agregat, 48-voltni glavni električni sustav i električno pokretani kompresor (EPC) sa snažnim ubrzanjima.

Kao najprimjetnije novine tu su nova šira i tanja singleframe prednja maska, redizajnirana prednja svjetla te niža bočna linija. Prednja LED svjetla će biti dio standardne opreme, no kupcima će se nuditi i opcijska Matrix LED tehnologija s automatskim dugim svjetlima. U stiliziranoj unutrašnjosti Audija A4 vodoravne linije definiraju ukupni dojam.

U sredini instrumentne ploče, malo zakrenute prema vozaču, nalazi se veliki MMI touch zaslon, veličine 10,1 inč, koji je kontrolni centar novog sustava upravljanja. MMI touch zaslon s akustičkim povratnim informacijama zamjenjuje funkcije prethodnih rotacijskih kontrola i tipki na središnjem tunelu.

Navigacija u modelu A4 još je svestranija i jednostavnija za upotrebu. Dostupne su tri varijante vozačkih instrumenata: kombinacija analognog “đirometra” i brzinomjera s monokromatskim, odnosno putnim računalom u boji i u kombinaciji s MMI plus sustavom potpuno digitalni Audijev virtualni kokpit plus.

U početnoj prodaji u Europi Audi će ponuditi model A4 sa šest turbomotora. Njihova snaga je od 150 KS do 347 KS, od modela Audi A4 35 TFSI do modela Audi S4 TDI. Nedugo nakon toga, u ponudi će se naći još dva turbomotora: 30 TDI sa snagom od 136 KS i 35 TDI sa snagom od 163 KS.

Svi motori, bilo da se radi o 4-cilindarskom dizelskom motoru, V6 TDI ili 4-cilindarskom TFSI, zadovoljavaju ograničenja Euro 6d-temp norme o emisijama. Tri izvedbe motora uključivat će “Mild hybrid” tehnologiju (MHEV) na bazi 12 volti, koji smanjuje potrošnju goriva uz povećanje udobnosti.

Prema vlastitim Audijevim mjerenjima, u svakodnevnoj uporabi, MHEV tehnologija smanjuje potrošnju goriva do 0,3 litre na 100 kilometara.

Isto tako Audi će predstaviti izvedbu A4 modela s nazivom “edition one”. Bit će dostupan u limuzinskoj ili karavanskoj izvedbi uz odabir između triju motora: 2.0 TFSI od 245 KS, 2.0 TDI od 190 KS i 3.0 TDI od 231 KS.

Vanjski dizajn bazira se na S line liniji opreme, nadopunjenoj privlačnim elementima, kao što je Black optik paket. Što se tiče unutrašnjosti, klijenti mogu birati između design selection i S line interijer paketa. Prodaja Audi A4 modela i S4 modela s TDI motorima predviđena je za jesen ove godine, a početna cijena u Njemačkoj bit će 35.900 eura.

S4 i S4 Avant TFSI pokretat će 3,0-litreni turbo V6 snage 355 KS i najvećeg okretnog momenta od 500 Nm. Do 100 km/h će stizati za 4,7 (4,8 s) sekundi. Dizelski S4, limuzinu i karavan, pokretat će novi 3,0-litreni V6 TDI motor snage 347 KS te najvećeg okretnog momenta od 700 Nm.

Za ubrzanje do 100 km/h limuzini će trebati 4,8 s, a karavanu 4,9 sekundi. Najveća brzina je elektronički ograničena na 250 km/h u oba modela.

Naslovnica Auto moto