Prilozi Auto moto

HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC SEDAN ELEGANCE NAVI

Testirali smo: velika, komforna i coupeovski razvučena karoserija, uz sjajan mjenjač i podvozje

HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC SEDAN ELEGANCE NAVI

Honda je nakon kompaktnog Civica s pet vrata u ponudu ubacila i limuzinsku inačicu, koja je 13 centimetara duža i 16.000 kuna skuplja od verzije s pet vrata. 

Velika, komforna i coupeovski razvučena karoserija, uz sjajan mjenjač i podvozje, može čak biti i nadomjestak za umirovljeni Accord. Ipak, ako bismo pokušali objasniti filozofiju Civica s četvorim vratima, prije bismo mogli kazati kako se radi o križancu coupea i liumuzine.

Civic s četvorim vratima visok je tek 141,6 centimetara, tako da je u prosjeku niži pet centimetara od svoje klase, zbog čega širina od 1799 milimetara i dužina karoserije od 4648 milimetara dolaze do punog izražaja.

Kao cjelina limuzina izgleda pomalo amerikanizirano i šteta je što se do prtljažnika obujma 519 litara, koji je veći za oko 100 litara nego kod kompakta, dolazi otvaranjem klasičnog, limuzinskog poklopca. Doduše, otvor prtljažnika je prilično izdašan i unos stvari nije problem, ali peta vrata bila bi pravi pogodak.

Kompakt s pet vrata ima, za razliku od limuzine, brisač stražnjeg stakla koji bi dobro došao odmah nakon kiše, bez obzira na parkirnu kameru i senzore. Srećom, u vožnji kapi brzo skliznu sa stražnjeg stakla. Detalji koji čine razliku između ovih dviju inačica su u plastičnim oblicima donjih dijelova branika na limuzini, koji su manji nego na izvedbi s pet vrata.

Zahvaljujući velikoj karoseriji koja vozi na platformi osovinskog razmaka 2798 milimetara, najvećeg u kompaktnoj klasi, gotovo na razini srednje, u unutrašnjosti se nudi jako puno mjesta, što je vrlo upadljivo straga. Za upravljačem se sjedi niže nego u većini limuzina, sjedala su dobra podrška tijelu, a volan i mjenjač odlično leže u ruci. Vozačko okruženje je isto kao i u izvedbi s pet vrata, s trendovima novog doba i visokom reputacijom Honde.

Na visini je i oprema Elegance Navi, koja, iako tek srednja u Civicovoj ponudi, ima i navigaciju, grijanje sjedala, parkirnu kameru i senzore sprijeda i straga, sadržajnu multimediju. Sve to je u kombinaciji s poznatim 1,6-litrenim turbodizelašem od 120 KS i okretnim momentom od 300 Nm raspoloživim pri 2000 “điri”.

Ovaj agregat opravdava očekivanja kako u kompaktu, tako i u limuzini koja je lakša 30 kilograma od hatchbacka. Ubrzava dosta snažno i bez turborupe, a brz tempo drži na autocesti kao da je u pitanju veći motor.

S ovim agregatom limuzinska inačica Civica ubrzava do 100 km/h za 10 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 201 km/h. Pritom mu ni potrošnja nije velika. Prosjek je malo veći od 5,0 l/100 km, premda je potrošnja prema tvorničkim podacima niža.

Ručni 6-stupanjski mjenjač zaslužuje sve pohvale, čak bismo mogli kazati kako je fantastičan. Mala zadebljana ručica brzo, precizno i mekano pogađa brzine, a s jednako izvrsnim ovjesom i izravnim upravljačem perfektno neutralizira veću dužinu stražnjeg dijela.

Limuzinska verzija Civica dolazi s čitavim nizom sigurnosnih sustava objedinjenih pod nazivom Honda Sensing. Riječ je o sustavima napredne sigurnosti i pomoći u vožnji koji koriste kombinaciju informacija dobivenih pomoću radara i kamera smještenih na vozilu.

Honda Sensing obuhvaća sustav automatske prevencije sudara, sustav upozorenja na opasnost od frontalnog sudara, sustav detekcije i praćenja prometnog traka, prilagodljivi tempomat sa sustavom za održavanje stalne udaljenosti od vozila, te sustav za prepoznavanje prometnih znakova. Tu je i sustav za praćenje mrtvog kuta.

Također, serijski dio opreme nove Honde Civic je sustav stabilnosti vozila (VSA) s kontrolom proklizavanja, ABS, EBD, pomoć pri kretanju na uzbrdici, kao i sustav za praćenje pritiska u gumama (TPMS).

Limuzinska inačica Civica s 1,6-litrenim dizelašem, ručnim mjenjačem i paketom Elegance Navi košta 26.810 eura, a od doplata je imala jedino metalik boju, tako da joj je cijena u konačnici 27.345 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1597 ccm

Snaga: 120 KS pri 4000/min

Okretni moment: 300 Nm pri 2000/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4648 mm x 1799 mm x 1416 mm

Međuosovinski razmak: 2698 mm

Prtljažnik: 519 l

Ubrzanje: 10,0 s

Najveća brzina: 201 km/h

Potrošnja: 3,4/3,4/3,5 l/100 km

Cijena: testni model 26.810 eura, s doplatama 27.345 eura

Naslovnica Auto moto