Prilozi Auto moto

MERCEDES-BENZ A 180d SEDAN

Prvi test: savršena urbana limuzina

MERCEDES-BENZ A 180d SEDAN

Četvrta generacija Mercedes-Benza A-klase odrasla je u svakom pogledu kada su u pitanju dimenzije, ali je istodobno postala najmoderniji i najnapredniji kompakt s pet vrata, s tehnološkim inovacijama koje vožnju čine sigurnijom i udobnijom. 

Sada se na tržištu modelu s pet vrata prvi put pridružila i limuzina s četvorim vratima, poznatija kao sedan, za koju možemo ustvrditi kako je to sada najmanji pravi Mercedes, jer je tu titulu prije nosila C-klasa toga njemačkog automobilističkog giganta.

Limuzinska inačica A-klase potpuni je novitet u kompaktnoj premium klasi i prvi put se uz hatchback verziju nudi model s četvorim vratima. Ova limuzina ima međuosovinski razmak od 2729 milimetara i proporcije dinamične, ali istodobno i kompaktne limuzine s kratkim prednjim i stražnjim prevjesima.

S koeficijentom otpora zraka Cd od 0,22, nova A-klasa Sedan ima najmanji otpor zraka od svih velikoserijskih vozila na svijetu i time izjednačava svjetski rekord modela CLA Coupe.

U odnosu na hatchback verziju, limuzina je 13 centimetara duža, širina im je ista, te je šest milimetara viša, čime je dobivena prostrana unutrašnjost i veći prtljažnik. Osnovni obujam prtljažnika kod limuzine je 50 litara veći nego kod verzije s pet vrata i broji 420 litara (hatchback ima 370 litara).

Otvor prtljažnika je vrlo velik sa širinom od 950 mm i dijagonalom od 462 mm između brave poklopca i donjeg ruba stražnjeg stakla, što omogućava jednostavan utovar i istovar većih komada prtljage. Međuosovinski razmak kod oba modela je isti – 2729 milimetara, ali je putnicima na stražnjoj klupi ponuđeno 944 mm prostora za glavu, čime je kompaktna premium limuzina u vrhu segmenta.

Unutrašnjost limuzinske verzije A-klase potpuno je redefinirana s njezinim modernim i avangardnim izgledom. To je najsofisticiranija i najkvalitetnija unutrašnjost ikad viđena u ovakvom tipu automobila. Interijer je poseban zbog avangardnog dizajna prednje ploče. Prvi put je uklonjen pokrov iznad instrumenata.

Široki zaslon je u potpunosti samostojeći, a dodatno istaknuta značajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine. Samostojeći zaslon dostupan je u tri inačice, pri čemu smo na testnom modelu imali onu najbogatiju s dva 10,25-inčna zaslona.

Sedan je, među ostalim, opremljen umjetnom inteligencijom s mogućnošću učenja i prilagođavanja zahvaljujući novom multimedijskom sustavu MBUX (Mercedes-Benz User Experience), koji u sebi nosi i opcijske napredne funkcije navigacije koje omogućavaju komunikaciju s drugim automobilima i cestovnom infrastrukturom.

Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. Jedna od najnaprednijih i zanimljivih funkcija je Voicetronic, inteligentna glasovna kontrola s uporabom prirodnog govora i aktiviranja izrazom “Hej Mercedes”. Dovoljno je kazati “Hej Mercedes” i počinje dijalog (naravno na engleskome) s automobilom, u kojem sustav MBUX nudi informacije, predlaže odredišta, ali i izvršava naredbe.

Najmanju Mercedesovu limuzinu pokreće poznati 1,5-litreni turbodizelaš od 116 KS s okretnim momentom od 260 Nm raspoloživim između 1750 i 2750 “điri”. S ovim agregatom Sedan sprinta do “stotke” za 10,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 206 km/h.

Pritom mu je prosječna potrošnja vrlo mala, tek nekih 5,0 l/100 km, što je izvrstan rezultat. Ovaj dizelski agregat uparen je s automatskim 7-stupanjskim 7G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom. Njegova prednost je što se brzine mogu mijenjati i ručno uz pomoć polugica smještenih ispod kola upravljača. 

Rad motora također se može podešavati pa je u ponudi opcija Sport, koja je najdinamičnija i najživlja, potom Individual, Comfort i Eco. Zahvaljujući pogođenoj aerodinamičnoj liniji, limuzinska verzija A-klase probija zrak poput šila, a odlično ugođen ovjes pruža odličan odnos između udobnosti obiteljskog sedana i dinamičnosti sportskog kompakta.

Osnovna verzija modela A 180d Sedan košta 30.790 eura, ali Mercedes ne bi bio ono što jest da ne nudi niz dodatne opreme. Zanimljivo je da, barem za naše tržište, kao serijski dio opreme dolaze sigurnosni sustavi, poput sustava pomoći pri održavanju smjera kretanja, sustav upozorenja i pomoć pri kočenju radi izbjegavanja sudara, ažurirana verzija MBUX sustava, aktivan poklopac motora kao zaštita za pješake...

Međutim, testni automobil je imao više od 10.000 eura vrijednosti doplata, koje je teško nabrojiti sve, ali ćemo izdvojiti barem neke. Najvrjedniji je paket Progressive, zatim Parking paket s kamerom za vožnju unatrag, LED High Performance prednja svjetla, središnji zaslon visoke rezolucije dijagonale 10,25 inča, proširene MBUX funkcije – aktivacija pomoću riječi “Hej Mercedes”, paket retrovizora, digitalni zaslon iza upravljača... Tako opremljena obiteljska premium limuzina košta 40.965 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 116 KS pri 4000/min

Okretni moment: 260 Nm pri 1750-2750/min

Mjenjač: automatski, 7 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4549 x 1796 x 1446 mm

Međuosovinski razmak: 2729 mm

Prtljažnik: 420 l

Ubrzanje: 10,6 s

Najveća brzina: 206 km/h

Potrošnja: 3,8/4,1/4,4 l/100 km

Cijena: testni model 30.790 eura, s doplatama 40.965 eura

Naslovnica Auto moto