Prilozi Auto moto

TOYOTA CAMRY

Povratak luksuzne limuzine: potpuno novi automobil atraktivnog dizajna i hibridnog pogona

TOYOTA CAMRY

Toyota se s luksuznom limuzinom Camry vraća na zapadnoeuropsko tržište nakon 15 godina stanke, te će se prvi put prodavati i u Hrvatskoj.

Na ovaj potez Toyota se odlučila nakon što je ukinuta proizvodnja modela Avensis koji je zbog loših prodajnih rezultata otišao u povijest, tako da je nastala praznina u gami ovog japanskog proizvođača.

Inače, Camry je lansiran daleke 1982. godine, te je u sedam generacijskih izdanja prodan u 19 milijuna primjeraka, uz napomenu kako se godišnje proizvede 700.000 primjeraka ove luksuzne limuzine. Camry je najprodavaniji model na svjetskom tržištu i najprodavanija limuzina u D/E segmentu.

Najnovija, osma generacija Toyote Camry dizajnirana je i napravljena od nule, tako da se radi o potpuno novom automobilu koji se razlikuje od prethodnika u svemu. Jednostavno rečeno to nije tipična američka limuzina. Luksuzna limuzina je postavljena na novoj TNGA platformi, onoj istoj na kojoj se kotrlja i Toyotin hibridni SUV RAV4.

Prema riječima glavnog inženjera Masato Katsumata tijekom vremena promijenili su se zahtjevi kupaca pa se i Toyota morala prilagoditi tom trendu. Još jednom je potvrdio riječi izrečene 2014. godine kako Toyota više neće raditi dosadne automobile i za tako nešto najbolji su primjer novi RAV4 i Corolla u tri karoserijske izvedbe.

Tim inženjera trebao je kroz novi, atraktivni izgled Camryija pretočiti u stvarnost opjevanu pouzdanost, trajnost i kvalitetu limuzine iz premium segmenta.

Što se tiče dizajna Masato Katsumata tvrdi kako Camry krasi dizajn bez presedana i da nitko nije očekivao tako atraktivan automobil. Za opisati Camry dovoljno je kazati kako se radi o limuzini elegantnih linija, niskog krova i dinamičnih proporcija. Uz nižu liniju krova ide i niža pozicija sjedenja vozača čime je poboljšan centar gravitacije.

Limuzina dužina 488,5 cm s međuosovinskim razmakom od 282,5 centimetara pruža punih komfor vozaču i putnicima u kvalitetnoj i precizno izrađenoj unutrašnjosti. Širina vozila je 184 cm, a visina 144,5 centimetara. Pritom osma generacija luksuze limuzine raspolaže prtljažnikom obujma 500 litara, a može se povećati do 524 litre.

Vozačev kokpit sastoji se od tri dijela: 7, 9 i 10-inčnog displeja pri čemu je uz navigaciju u ponudi i head-up zaslon koji na vjetrobransko staklo projicira sve potrebne informacije kako vozač ne bi dizao pogled s ceste. Ispred mjenjača je i bežični punjač za mobitel.

Camry koristi isti hibridni sustav kao Toyotin SUV RAV4 što znači da se radi o kombinaciji 2,5-litrenog benzinskog motora i elektromotora ukupne snage 218 KS. Atmosferski benzinac ima snagu od 177 “konja” s okretnim momentom od 221 Nm raspoloživim između 2600 i 5200 “điri”.

Permanentni sinkroni elektromotor razvija 120 KS s okretnim momentom od 202 Nm što u konačnici daje ukupnu snagu od 218 KS. S ovim agregatom luksuzni Camry ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Pritom prosječna potrošnja je 4,3 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od 119 g/km po WLTP sustavu mjerenja ispušnih plinova, a po korealiranom NEDC sustavu 98 g/km CO2.

Novi hibridni sustav omogućava racionalnije korištenje vozila, a to znači niže troškove održavanja, nižu potrošnju i emisiju ispušnih plinova, tišu vožnju... Hibridni pogonski sustav uparen je s CVT planetarnim mjenjačem (elektronski upravljanim kontinuiranim promjenjivim prijenosom). U potpunosti je nova i nikal-hidrid baterija koja je nešto drukčijeg oblika i sada je smještena između prtljažnika i stražnjeg sjedala.

Automobil je opremljen najsuvremenijom sigurnosnom tehnologijom, poznatijom kao Toyota Safety Sense koja objedinjuje veliki broj sustava za sigurnost vozača i putnika. Do sada je TSS sustavom kao dijelom standardnog paketa opremljeno više od dva milijuna Toyotinih vozila.

Ovaj sustav podrazumijeva mogućnost sudara i kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka, adaptivni tempomat, praćenje vozne trake i zadržavanje u njoj, čitanje znakova, parkirne senzore, stražnju kočnicu i radar prilikom izlaska s parkinga unatrag, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu...

Prodaja nove Toyotine limuzine započinje u svibnju s početnom cijenom oko 265.000 kuna. Uz jedan jedini pogonski sustav, u ovom slučaju hibridni, u ponudi će biti četiri paketa opreme o kojima će ovisiti i konačna cijena pojedinog modela.

Međunarodna prezentacija u Šibeniku

Dinamička prezentacija Toyote Camry održava se u Šibensko-kninskoj županiji gdje testna ruta starta iz splitske zračne luke, a novinari mogu birati između kraće i duže rute od 50, odnosno 85 kilometara koja vodi do nacionalnog parka Krka.

Nakon kraće stanke u nacionalnom parku kreće se prema Šibeniku do hotela D Resort, a u opciji su dvije rute – kraća od 34 km i duža od 63 km. Na ovoj međunarodnoj prezentaciji koja traje tri tjedna sudjeluje oko 400 novinara iz 26 europskih zemalja, što je odlična promocija za dalmatinski, ali i hrvatski turizam.

Testne vožnje

Testne vožnje cestama Dalmatinske zagore i na Jadranskoj magistrali pokazale su svu vrijednost nove generacije Camryja. Toyotina limuzina vozi se vrlo tiho i stabilno, kroz zavoje prolazi kao da je na tračnicama.

TNGA platforma i niže gravitacijsko težište omogućava dinamičniju vožnju bez stresa, a hibridni sustav od 218 KS ima sasvim dovoljno snage za pretjecanja i u najškakljivijim situacijama.

Osim toga, uz bržu vožnju i pritiskanje papučice gasa potrošnja i nije pretjerano velika. Zabilježili smo potrošnju od 5,9 l/100 km što nije previše u odnosu na tvornički deklarirani prosjek od 4,3 l/100 km.

Naslovnica Auto moto