Prilozi Auto moto

AUDI Q3 35 TDI S-TRONIC ADVENCED+

Testirali smo: 'gospodaru prstenova' još veće moći

AUDI Q3 35 TDI S-TRONIC ADVENCED+

S drugom generacijom Audija Q3, najprodavanijeg SUV-a iz Ingolstadta, stigao je i novi trend koji je najavljen vanjskim izgledom, ali još snažnije do izražaja dolazi s vozačkom pozicijom. 

U prethodnom Q3 iz 2011. godine, vozačka pozicija nudila je pravi turistički ugođaj s upravljačem nagnutim prema naprijed i sjedalima koja su nalikovala na fotelje. U novom izdanju sjedalo je bliže podnici (31 cm u najnižem položaju), a upravljač je postavljen gotovo okomito.

Kompaktni obiteljski SUV obogaćen je suvremenim sigurnosnim i multimedijskim sustavima, a uz uobičajene adute Audi je u slučaju novog Q3 dodao udobnost i praktičnost. Naravno, sve zbog toga da bude što konkurentniji među mnogobrojnim rivalima, poput BMW-a X1 ili Volva XC40.

Razlike između dviju generacija uočljive se i u dimenzijama. U odnosu na prethodnika, novi Audi Q3 narastao je u svim smjerovima, naročito u dužinu, za gotovo punih 10 centimetara (4485 mm), dva centimetra u širinu (1856 mm), dok je niži tek pet milimetara (1585 mm).

Međuosovinski razmak razvučen mu je za 77 milimetara pa sada iznosi 2680 mm, pri čemu omogućuje prostranost, ali istodobno i raznovrsnost. Stražnja sjedala mogu se pomicati naprijed/natrag za 150 milimetara. Njihova tri podijeljena sjedala mogu se preklopiti u sedam položaja u omjeru 40:20:40.

Ovisno o položaju stražnjih sjedala, kapacitet prtljažnika kreće se između 530 i 675 litara, a obaranjem naslona raste na 1525 litara. Podnica prtljažnika može se namjestiti u tri razine, a polica prtljažnika po potrebi može se spremiti ispod podnice. Nove dimenzije pogodovale su povećanju prtljažnika, čiji je obujam sada za 70-ak litara veći i sada više nije detalj s kojim je zaostajao za konkurencijom.

U unutrašnjosti pojednostavljena verzija virtualnog kokpita i multimedijalnog uređaja koji je uveden s posljednjom generacijom Audija A8 svoje mjesto je našlo i u novom Q3. Razlika je što je još poneka fizička komanda ostala u svakodnevnoj upotrebi, što i nije tako loše. Digitalni instrumenti ne nude previše opcija, tek izbor prikaza na središnjem dijelu kojim dominira putno računalo.

Zaslon na središnjoj konzoli reagira na dodir, ali bez povratne informacije koja prati sofisticirane sustave. Nedostaje treći displej u podnožju središnjega grebena, ali za upravljanje dvozonskom klimom sasvim je prihvatljivo i klasično rješenje s fizičkim komandama. Kombinacija novog i već dobro poznatog djeluje uvjerljivo.

Iznenađenja nema ni kada je u pitanju ukupan dojam. Audi je s vremenom postao sinonim za besprijekornu kvalitetu materijala i završnu obradu, a novi Q3 je dodatna potvrda. Razina je uobičajeno vrlo visoka, ali, kao i obično, razlog ne leži samo u materijalima i preciznosti spojeva koliko u pažnji prema detaljima na koje obično pogled ne pada.

Puno je novosti koje donosi druga generacija Q3, no postoje elementi koji su ostali isti. Jedan od njih je poznati 2,0-litreni turbodizelski motor u izvedbi sa 150 “konja”. Optimalni raspon njegove uporabe je između 1700 i 3500 “điri” u koje razvija maksimalni okretni moment od 340 Nm.

Držanje kazaljke u navedenom rasponu vrlo je lako s automatskim DSG 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Motor je dovoljno moćan da dostojanstveno pokreće 1,7 tona težak Q3, ali očekivati nešto više nije opravdano. S ovim agregatom novi Q3 ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 207 km/h.

Uz elegantne, tanke prednje krovne nosače, te retrovizore oslonjene na vrata, preglednost prema naprijed je dobra, a manevri unatrag bez senzora bili bi vrlo zahtjevni. Značajan napredak da se primijeti i kod ovjesa, koji nije tako krut kao u prethodnom izdanju, te vrlo dobro održava kontakt kotača s podlogom i održava kretanje.

Oprema Advenced+ vrlo je bogata i lakše je nabrojiti što joj nedostaje nego što ima. Ovako opremljen Audi Q3 košta poprilično visokih 41.055 eura. A zbog dodatne opreme kao što su prednja sportska sjedala, metalik boja, 19-colni naplatci, rezervni kotač manjih dimenzija... testni Q3 je još skuplji, s konačnom cijenom od 44.735 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16 V

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 150 KS pri 3000-4200/min

Okretni moment: 340 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4485 mm x 1856 x 1585 mm

Međuosovinski razmak: 2680 mm

Prtljažnik: 530/1525 l

Ubrzanje: 9,2 s

Najveća brzina: 207 km/h

Potrošnja: 4,3/4,7/5,4 l/100 km

Cijena: testni model 41.055 eura, s doplatama 44.735 eura

Naslovnica Auto moto