Prilozi Auto moto

CITROËN BERLINGO 1.5 BlueHDi 100 FEEL

Puno atraktivniji od prethodnika, udoban i opremljen kao nikad, dok dizelaš od 102 KS malo troši i solidno vuče

CITROËN BERLINGO 1.5 BlueHDi 100 FEEL

Začetnik klase obiteljskih dostavnjaka Citroën Berlingo svojom pojavom još davne 1996. godine postao je svojevrsna ikona u segmentu vozila za slobodno vrijeme.

Treća generacija Berlinga u putničkom izdanju nastavlja priču o modelu s originalnom, jednostavnom i funkcionalnom siluetom karoserije koja se uspješno mijenjala tijekom vremena. Neuobičajeno dugo, 12 pa deset godina trajale su prethodne dvije generacije Berlinga, zajedno s tehnološkim blizancem Peugeotom Partnerom.

Berlingo ima pobjedničku formulu, čudesnu kutiju čija formula s jedne strane spaja robusnost i izdržljivost, a s druge prostranost, praktičnost i udobnost. I novi model nosi prepoznatljiv Citroënov potpis, sprijeda maštovit, s boka zanimljiv, a straga začudo skoro jednak prethodniku. Duži je tri centimetra, širi je solidnih četiri centimetra i niži za dva centimetra s međuosovinskim razmakom većim pet centimetara.

Istodobno, poboljšana je i unutrašnjost kada je u pitanju modularnost i prostranost, a sve u cilju što jednostavnijeg i lakšeg svakodnevnog korištenja Berlinga. Riječ je o tri neovisna stražnja sjedala u opremi Feel koja je vrlo lako ukloniti, ravnoj podnici do sklopivog suvozačeva sjedala čime se omogućava utovar predmeta duljine do 2,70 metara.

Uz još veće gabarite s još više mjesta i komfora tu je još veći prijevoznički potencijal zato što novi Berlingo raspolaže prtljažnikom osnovnog obujma 775 litara, koji raste do čak 3000 litara uz nosivost od 700 kilograma.

Puna funkcionalnost dolazi do izražaja kod najopremljenijeg modela kao što je bio slučaj s našim testnim automobilom. Takav je slučaj s doplatnim paketom Modutop, koji uz stakleni panoramski krov donosi i dodatne stropne pretince kao prava manja ili veća skrovišta.

Doplatu traži i zasebno otvaranje prozora petih vrata, a i za dvoja klizna bočna vrata treba odabrati jedno od dva bolja paketa opreme (početni ima samo na desnoj strani). U korak s vremenom, koristi prednosti nove EMP2 platforme i nudi 19 sustava pomoći u vožnji i četiri tehnologije za povezivost uz motore posljednje generacije, kao što su novi 1,5-litreni turbodizelski BlueHDi agregat ili automatski 8-stupanjski mjenjač.

Koncepcija instrumenata i putnog računala viđena u C3 i Aircrossu našla je u prilagođenoj formi svoje mjesto i u Berlingu. Usprkos dimenzijama Berlingo je vrlo okretan i u vožnji mekan.

S dizelskim 1,5-litrenim BlueHDi turbodizelašem snage 102 KS i okretnim momentom od 250 Nm pri 1750 “điri”, razvijenim u partnerstvu s Fordom, srednjim u ponudi i nasljednikom dosadašnjeg 1,6-litrenog agregata, uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem Berlingo ne puca od snage i brzine.

Pod većim opterećenjem ili na duljim uzbrdicama nedostaje mu snage, brže gubi dah i traži “šaltanje” u niži stupanj prijenosa, kako bi se održao ritam. Međutim, u normalnim okolnostima na valu okretnog momenta od 250 Nm brzine i živahnosti mu ne nedostaje. Kad se jače stisne može fino potegnuti, a na autocesti je dovoljno brz i tih taman do malo više od zakonskih 130 km/h.

Nakon toga buka raste, a vrijeme nabiranja viših brzina se produljuje, tako da bi dobro došla i šesta brzina u mjenjaču. S ovim agregatom testni Berlingo ubrzava od 0 do 100 km/h za 12,3 sekundi i postiže maksimalnih 171 km/h. Prosječna potrošnja oko šest litara na 100 km u normalnoj vožnji za visoku i 1400 kilograma tešku karoseriju očekivana je odlična vrijednost.

Oprema Feel je najbogatiji paket opreme koji donosi puno toga, poput kliznih bočnih vrata s obje strane, info i multimedijskog sustava Connect, električne parkirne kočnice..., a testni model bez dodatne opreme košta 21.985 eura.

Testni model imao je dosta doplatnih elemenata, poput Modutop panoramskog krova i stropnih pretinaca, paketa XTR sa 17-colnim alu naplatcima, head-up displeja, parkirne kamere... čime mu cijena raste na čak 27.545 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16 V

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 102 KS pri 3500/min

Okretni moment: 250 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4400 x 1850 x 1845 mm

Međuosovinski razmak: 2785 mm

Prtljažnik: 775/3000 l

Ubrzanje: 12,3 s

Najveća brzina: 171 km/h

Potrošnja: 4,0/4,3/4,8 l/100 km

Cijena: testni model 21.985 eura, s doplatama 27.545 eura

Naslovnica Auto moto