Prilozi Auto moto

TOYOTA COROLLA 1.8 VVT-i HYBRID 5V SPORT

Veliki iskorak u pogledu dizajna, voznih osobina i približavanju premium segmentu dizajnom i opremom

TOYOTA COROLLA 1.8 VVT-i HYBRID 5V SPORT

Najnovija, 12. generacija Toyote Corolle dolazi u tri karoserijske izvedbe s hibridnim sustavom (hatchback, sedan i karavan), a nakon 12 godina ukinuto je i ime Auris koje je unijelo dosta zabune u Toyotin kompaktni segment. 

Vraćen mu je stari naziv Corolla kojim je ovaj japanski kompakt poznat širom svijeta. Riječ je o vrlo popularnom Toyotinu modelu koji se prvi put našao na tržištu daleke 1966. godine, a od tada je prodan u više od 46 milijuna primjeraka.

Sada je napravljen veliki iskorak u pogledu dizajna, voznih osobina i približavanju premium segmentu dizajnom i opremom a sve u skladu s obećanjem koje su Japanci dali prije nekoliko godina da “nećemo više raditi dosadne automobile”. Koliko su se potrudili oko dizajna vidljivo je na prvi pogled jer Corolla je, bez sumnje, jedan od najbolje dizajniranih kompakta na tržištu.

Peterovratna verzija (hatch-back) prva nam je stigla na test i to s 1,8-litrenim hibridnim pogonom, premda je u ponudi i 2,0-litrena hibridna verzija, kao i 1,2-litreni turbobenzinac. Naime, 12. generacija Corolle donijela je novu TNGA arhitekturu s platformom prilagođenom u prvom redu hibridnim pogonskim sustavima, što je postao najjači Toyotin adut, naročito nakon izostavljanja dizelskih agregata.

Nova platforma TNGA GA-C svime nadmašuje postojeće konkurente, a osim što osigurava vrhunsku upravljivost, omogućila je dizajnerima i konstruktorima da od jednog naprave nekoliko automobila. Zbog toga su sve tri karoserijske izvedbe dobile vizualni odmak i individualnost.

S obzirom na dimenzije hatchback je s dužinom od 437 centimetara najkraća inačica Corolle jer je sedan duži 26 cm, a karavan (Sports Tourer) čak 28 centimetara. I međuosovinski razmak hatchback verzije (264 cm) kraći je od sedana i karavana za čitavih šest centimetara. U peterovratnoj verziji na prednjim sjedalima ima dovoljno mjesta, a ni na stražnjoj klupi nije tijesno, a što je najznačajnije ima puno više prostora od prethodnika.

Corolla s pet vrata može se pohvaliti prtljažnikom kapaciteta 361 litrom, a preklapanjem sjedala i krcanjem do vrha prostor se povećava na 1024 litre. U unutrašnjosti dominira veliki zaslon osjetljiv na dodir, no u Toyotinom stilu još uvijek ima i mnogo tipki. Tu su i atraktivni i vrlo funkcionalni digitalni instrumenti. Dojam kvalitete materijala i izrade je na mnogo višoj razini nego kod Aurisa.

Toyotin hibridni pogon čine 1,8-litreni benzinac i sinkroni elektromotor snage 53 kW u kombinaciji s CVT mjenjačem. Ukupna izlazna snaga ovog pogonskog sklopa je 122 KS pri 5200 “điri”. Emisija CO2 je 101 g/km po WLTP standardu što je ekvivalent prosječnoj potrošnji od 3,3 l/100 km.

Krasi ga okretni moment od 142 Nm pri 3600 “điri”, a s ovim hibridnim pogonom Corolla ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi, te postiže najveću brzinu od 180 km/h. Kompaktni hatchback se vozi vrlo uvjerljivo i lagano, a zavoje prolazi kao na tračnicama. S obzirom na masu od 1285 kilograma hibridni sustav se bez problema nosi s atraktivnom dvobojnom karoserijom u paketu Sport.

Corolla je standardno opremljena sofisticiranim funkcijama i sustavima najnovije tehnologije Toyota Safety Sense.

Novi aktivni sigurnosni paket uključuje sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (PCS) druge generacije s detekcijom pješaka tijekom dana i noći, te biciklista samo pri dnevnom svjetlu, adaptivni tempomat (ACC), sustav upozorenja na napuštanje prometne trake (LDA), sustav prepoznavanja prometnih znakova (RSA) i automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala (AHB). Osim toga tu je sada i LTA sustav napredne podrške u vožnji (Lane Trace Assist).

Osim hibridnog 1,8-litrenog pogona testna Corolla bila je opremljena jednim od najbogatijih paketa Sport (samo je Executive iznad) što osnovnu cijenu hibrida od 23.455 eura diže na 27.585 eura. Od doplata treba istaknuti bisernu boju tako da u konačnici testni automobil košta 28.345 eura. Za one manje zahtjevne u ponudi je i 1,2-litreni turbobenzinac sa 116 KS, koji u osnovnom paketu stoji 18.655 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski + elektromotor

Obujam: 1798 ccm

Snaga: 98 KS pri 5200/min

Okretni moment: 142 Nm pri 3600/min

Elektromotor: 53 kW

Okretni moment: 163 Nm

Ukupna snaga: 122 KS pri 5200/min

Mjenjač: automatski, CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 4370 x 1790 x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2640 mm

Prtljažnik: 361/1024 l;

Ubrzanje: 10,9 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,2/3,3/3,6 l/100 km

Cijena: testni model: 27.585 eura, s doplatama 28.345 eura

Naslovnica Auto moto