Prilozi Auto moto

mazda cx-30

Ljepota coupea, snaga SUV-a: unutrašnjost je kvalitetna i izrađena vrlo precizno, kao i što dolikuje jednom japanskom automobilu

mazda cx-30

Do zadnjeg trenutka Mazda je na međunarodnom salonu automobila u Ženevi skrivala svoj najnoviji crossover čime je dodatno izazvala znatiželju predstavnika “sedme sile”. 

Riječ je o Mazdinom kompaktnom crossoveru koji ipak nije ponio naziv CX-4, nego je potpuno neočekivano dobio ime CX-30. Razlog je vrlo jednostavan.

Oznaku CX-4 u Mazdi su iskoristili za crossover namijenjen kineskom tržištu, predstavljen još 2016. godine u Pekingu. Imati koncepcijski vrlo sličan, a tehnološki zapravo sasvim različit model istog naziva na europskom tržištu donijelo bi samo popriličnu zbrku.

Dimenzijama između gradskog crossovera CX-3 i većeg CX-5 logično je da nova Mazda CX-30 bude pozicionirana upravo između ova dva modela. Dužina joj je 439,5 centimetara, širina 179,5 cm, a visina 154 centimetra.

Postavljen je na novoj SkyActiv Vehicle Architecture platformi poput nove Mazde 3 međuosovinskog razmaka od 265,5 centimetara. Istodobno kineski CX-4 dijeli platformu s modelom CX-5. Izgleda poput Nissan Qashqaija ili Seat Atece. Na tom tragu je i prtljažnik obujma 430 litara.

Svojim dizajnerski konceptom “Sleek and Bold” Mazda CX-30 istodobno ujedinjuje dva kontradiktorna elementa – ljepotu coupea i drsku izdržljivost SUV-a. Prednji dio novog crossovera odražava elegantnu, ali smionu osobnost. Prednja i stražnja svjetla također odišu elegancijom, dok LED svjetla naglašavaju cilindrični oblik svjetlosnih sklopova.

Trodimenzionalni Mazdin logo na maski hladnjaka s izduženim poklopcem motora ističe se u svakom pogledu. Hauba motora ima novu unutarnju strukturu koja apsorbira energiju, a dizajnirana je tako da odmah u početku ublažava udarac u glavu prilikom naleta na pješaka i postepeno smanjuje silu udara.

Unutrašnjost je kvalitetna i izrađena vrlo precizno, kao i što dolikuje jednom japanskom automobilu. Kokpitom dominira 8,8-inčni zaslon multimedije, a instrumentna ploča ima analogne i digitalne prikaze.

Gornji dio table s instrumentima ima pokrov u obliku krila. Kokpit je simetričan i usredotočen prema vozaču, što osigurava još bolji položaj za upravljačem i pogled na instrumente.

Previše detalja o motorizaciji nije poznato. Međutim, najavljeno je kako će svi benzinci umjesto klasičnog alternatora imati elektromotor koji ujedno funkcionira i kao generator te puni bateriju od 24 V. To je takozvani mild hibrid. Mazda CX-30 će u ponudi imati dizelske agregate SkyActiv-D, a u ponudi će se naći i revolucionarna izvedba SkyActiv-X.

Radi se o agregatu koji pri paljenju i radu koristi principe dizelske koncepcije. Taj agregat je kombinacija svih najboljih karakteristika benzinskih i dizelskih motora svedenih pod zajedničku kapu SkyActiv-X. Raspolagat će sa 180 konjskih snaga i imat potrošnju 30 posto manju od snagom usporedivih turbomotora.

Naslovnica Auto moto