Prilozi Auto moto

u veljači 3547 novih registracija

Lagani potres na domaćem tržištu auta

u veljači 3547 novih registracija

U prva dva mjeseca 2019. godine hrvatsko tržište novih automobila u usporedbi s istim razdobljem lani bilježi lagani pad. Naime, u siječnju i veljači ove godine prodano je 7098 novih automobila, dok je u istom razdoblju 2018. zabilježeno 7548 novih registracija, što predstavlja pad od 5,9 posto u odnosu na lani.

U brojčanom smislu to znači da je prodano 448 primjeraka manje nego 2018. godine. Je li u pitanju početak nove gospodarske krize ili je to samo trenutna slabost hrvatskog tržišta novih automobila pokazat će sljedeći mjeseci i priprema za skorašnju turističku sezonu.

Uspoređujući prodaju novih vozila u veljači ove godine s onom lani vidimo i da je drugi ovogodišnji mjesec bio slabiji od lanjskog. U veljači ove godine zabilježeno je 3547 novih registracija, dok je u istom mjesecu lani prodano 3840 novih automobila. Dakle, ovogodišnja veljača je u minusu s 293 primjerka ili 7,6 posto.

U prva dva ovogodišnja mjeseca najprodavanija marka na hrvatskom tržištu je i dalje Volkswagen s 1270 novih registracija, što predstavlja 17,89 posto tržišnog udjela. Na drugom je mjestu, kao što je to uobičajeno u posljednje vrijeme, Škoda koja je pronašla put do 787 novih kupaca uzimajući 11,09 posto tržišnog udjela.

Na iznenađujućem trećem mjestu, ali u pozitivnom smislu, je Suzuki s 492 nove registracije ili 6,93 posto tržišnog udjela. Ovaj rezultat je za spomenuti japanski brend odličan s obzirom na to da veliki broj njihovih kupaca predstavljaju fizičke osobe. Među prvih pet ugurali su se još Renault s 463 prodana primjerka (6,52 posto) i Dacia s 431 novom registracijom (6,07 posto).

Drugi dio tablice od deset najuspješnijih brendova u prva dva mjeseca ove godine počinje s Hyundaijem koji ima 372 prodana nova primjerka, a iza njega su se poredali Peugeot (329), Opel (303), Toyota (302) i Seat (299 primjeraka).

U veljači, dakle u 28 dana, ponovno je najprodavaniji brend Volkswagen koji je zabilježio 546 novih registracija, što je tržišni udio od 15,39 posto. Na drugom i trećem mjestu su Škoda s 391 prodanim primjerkom (11,02 posto) i Suzuki s 278 novih registracija (7,84 posto).

Dacia je četvrta s 219 prodanih primjeraka (6,17 posto), a Renault peti s 216 komada (6,09 posto). U top deset brendova u veljači još su ušli Opel s 201 novom registracijom, Hyundai (188), Seat (172), Peugeot (171) i Toyota (145 primjeraka).

Kada su u pitanju modeli pojedinih brendova u prva dva mjeseca ove godine najuspješnija je Škoda Octavia koja je prodana u 416 primjeraka, pri čemu je ostvarila tržišni udio od 5,86 posto. Na drugome mjestu je Volkswagen Tiguan s 291 registriranim primjerkom ili 4,01 posto tržišnog udjela, dok je treći Volkswagen Golf s 289 novih registracija (4,07 posto).

Na visokom četvrtom mjestu je Suzuki Vitara koja je pronašla put do 252 nova kupca (3,55 posto), dok je peti Volkswagen T-Roc s 212 komada (2,99 posto). Zanimljivo je da se među pet najprodavanijih modela nalaze čak tri Volkswagena (Tiguan, Golf i T-Toc), a da je na osmome mjestu i VW Touran sa 184 prodana primjerka.

Na šestome mjestu je Dacia Sandero (209), sedmi je Renault Clio (191), osmi je već spomenuti Touran, deveta je Hyundai Kona (165), a deseti Suzuki SX4 S-Cross (155). Iz ovih rezultata vidljivo je da među deset najprodavanijih modela u prva dva mjeseca Volkswagen ima čak četiri, a Suzuki dva dok ostali imaju jednog predstavnika.

Što se tiče odnosa prodanih novih automobila s benzinskim motorima nasuprot onih s dizelskim agregatima još uvijek su benzinci u prednosti. U prva dva mjeseca ove godine prodana su 3843 nova vozila s benzinskim motorom, što je udio od 54,1 posto.

Novih automobila s dizelskim agregatom registrirano je 3018 primjeraka što je udio od 42,5 posto. Kad su u pitanju automobili s hibridnim pogonom, kod njih su zabilježene 142 nove registracije što je tržišni udio od 2,0 posto. S ugrađenom tvorničkom plinskom instalacijom registrirana su tek 73 primjerka, što u ukupnom udjelu iznosi tek 1,0 posto.

Najmanje je registrirano automobila na električni pogon – tek 22 i to je zanemarivih 0,3 posto. Međutim, treba očekivati da će taj broj rasti u narednim mjesecima jer država daje novčani poticaj za električne automobile i hibride.

 

Škoda Octavia najprodavanija u veljači

Što se tiče prodajnih rezultata isključivo u veljači po modelima prvo mjesto zauzela je Škoda Octavia sa 176 novih registracija ili 4,96 posto tržišnog udjela. Druga je Suzuki Vitara sa 142 prodana nova primjerka (3,35 posto), dok je treći Volkswagen T-Roc sa 126 komada (2,03 posto).

Na četvrtom i petom mjestu su još dva Volkswagena Tiguan (119) i Touran (105 primjeraka). Šesto mjesto dijele Renault Clio i Suzuki SX4 S-Cross koji su pronašli put do 96 novih kupaca, osma je Hyundai Kona (94), deveta Škoda Karoq (93) dok desetu poziciju dijele Dacia Sandero i Dacia Duster s 90 prodanih komada.

Zagrebačka regija najbolja

U prva dva mjeseca ove godine među regijama i županijama daleko najuspješnija je Zagrebačka regija koja drži 37,39 posto tržišnog udjela. Na tom području prodana su 2654 nova automobila, dok je na drugome mjestu s velikim zaostatkom Splitsko-dalmatinska županija koja ima “samo” 642 novoregistrirana primjerka (9,04 posto).

Na trećemu mjestu je prema očekivanju Primorsko-goranska županija sa 613 prodanih novih vozila ili 8,64 posto tržišnog udjela. Osječko-baranjska županija ima 478 novih registracija na svom kontu, a Istarska 401 primjerak. Dvije najlošije županije su i dalje, kao i uvijek, Ličko-senjska i Virovitičko-podravska županija gdje je prodano 47, odnosno 39 novih automobila. To je tržišni udio od mizernih 0,66, odnosno 0,55 posto.

Premium segment Audiju

U veljači najprodavaniji brend u premium segmentu bio je Audi koji je zabilježio 86 novih registracija, dok je sa 176 prodanih primjeraka u prva dva mjeseca na 15. mjestu ukupne tablice.

Mercedes je u veljači prodao 67 novih vozila čime je povećao svoj ukupni konto na 164 i trenutno je na 17. mjestu od ukupno 33 brenda. BMW je bio najlošiji u veljači od članova njemačkog “svetog trojstva” prodavši 58 novih automobila. U ukupnom poretku su na 18. mjestu sa 158 novih registracija.       

Naslovnica Auto moto