Prilozi Auto moto

KIA CEED 1.0 T-GDI SPORTSWAGON FRESH

Najveći prtljažnik u segmentu, besprijekorna izrada, bogata oprema i turbobenzinac koji lijepo radi i umjereno troši

KIA CEED 1.0 T-GDI SPORTSWAGON FRESH

Karavanska verzija treće generacije Kije Ceed odlikuje se najvećim prtljažnikom u segmentu, a uz čvrsto izrađenu karoseriju otpornu na uvijanje, stražnji multilink i uvjerljive kočnice, nudi sve potrebno za suvereno ponašanje na cesti.

S prtljažnikom osnovnog obujma 625 litara, što je 97 litara više u odnosu na prethodnika, korejski Sportswagon nadmašuje karavansku konkurenciju, poput bratskog Hyundaija i20 (602 litre), Opel Astre Sportstourera (540 l), Meganea Grandtoura (521 l), ali i Volkswagen Golfa Varianta (605 l).

U usporedbi s njim bitku gubi i poslovično prostrana Škoda Octavia Combi, koja broji 610 litara osnovnog obujma.

Međutim, kada se preklope nasloni stražnjih sjedala koji su u Ceedu djeljivi 40:20:40 i mogu se u potpunosti složiti samo jednim povlačenjem ručice u prtljažniku (s potpuno ravnom podnicom), tu je češki kompaktni adut još uvijek nedodirljiv jer može prihvatiti 1740 litara prtljage, a Ceed SW “samo” 1694 litre.

Novi karavan širi 20 je milimetara od prethodnika, ali s istim međuosovinskim razmakom od 2650 mm. Od izvedbe s pet vrata razlikuju ga dva centimetra veća visina i čak 29 centimetara veća dužina.

Rastegnutom Sportswagonu na 4600 mm itekako pašu parkirni senzori i stražnja kamera s obzirom na relativno malo staklo prtljažnih vrata, koji su serijski dio bogatog paketa opreme Fresh. Kupci karavana segmenta C očekuju više od pukog velikog prtljažnika, zbog čega su Kijini dizajneri omogućili iznimnu svestranost i upotrebljivost, koji su ključni aduti Ceed Sportswagona, koji je jedan od najpraktičnijih karavana u svojem segmentu.

Svaki Ceed karavan opremljen je posebnim pretincem u dnu prtljažnika, gdje su na sigurnom manji predmeti, a tu su i pokrivač i kuke za vješanje vrećica, koji sprječavaju prosipanje sadržaja iz vrećica. Ugrađeni krovni nosači također su dio standardne opreme, a namijenjeni su prijevozu dužih stvari.

Može se izabrati i električno otvaranje i zatvaranje prtljažnih vrata, koja se automatski otvaraju kada prepoznaju Ceedov pametni ključ u blizini stražnjeg dijela vozila.

Na testu smo imali verziju karavana opremljenu novim 1,0-litrenim 3-cilindarskim turbobenzincem od 120 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Turbobenzinac ima okretni moment od 172 Nm između 1500 i 4000 “điri”. Emisija CO2 je niža od 120 g/km po novom WLTP voznom ciklusu.

S ovim agregatom, koji ima sustav Stop & Go, novi Ceed ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 187 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 5,2 l/100 km. Zvukom pomalo sirov, ali radom uglađen, miran i tih, iznenadit će sve koji na male turbobenzince gledaju s predrasudama.

Sklon je visokim okretajima koje frktavo nabire, a približavanjem crvenoj zoni od 7000 “điri” postaje iznenađujuće reskog zvuka. U gradu je iznenađujuće okretljiv i živahan, a na autocesti gotovo pa da zadivljuje. Brzine izvan dopuštenih zakonskih granica mali motor održava bez naprezanja.

Parkirni senzori i kamera, tempomat, dobra multimedija s velikim ekranom i sadržajnom navigacijom s besplatnim ažuriranjem karata sedam godina dolaze bez doplate u top-opremi. Na udobna i izdašno podesiva sjedala, s dobrim bočnim držanjem i modernim uzorkom, nema primjedbi.

Središnji nasloni za ruke i keyless sustav dolaze u serijskoj opremi. Osnovni paket Active kod novog Ceeda je vrlo dobro opremljen. Serijski u paketu Active dolazi sustav za izbjegavanje sudara (FCA), sustav održavanja vozila u kolničkom traku (LKA), automatsko zatamnjivanje dugih svjetala (HBA), upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača (DAA), kao i elektronička kontrola dinamičke stabilnosti ESC s TCS (sustav protiv proklizavanja)...

Cijena testnog modela s 1,0-litrenim turbobenzincem, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i paketom opreme Fresh je 21.065 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 998 ccm

Snaga: 120 KS pri 6000/min

Okretni moment: 172 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4600 mm x 1800 mm x 1470 mm

Međuosovinski razmak: 2650 mm

Prtljažnik: 625/1694 l

Ubrzanje: 11,1 s

Najveća brzina: 187 km/h

Potrošnja: 4,6/5,2/6,2 l/100 km

Cijena: testni model 21.065 eura

Naslovnica Auto moto