Prilozi Auto moto

geneva motor show

Što je novo u svijetu automobila? Bugatti prodan za 16,7 milijuna eura, veliki interes izazvao je i nastup Mate Rimca

geneva motor show

Najutjecajni salon automobila u Europi, onaj u Ženevi, otvoren je po 89. put, kao što je to i uobičajeno, novinarskim danom. 

Sva svita novinara, fotoreportera, snimatelja i ostalih pripadnika javnih medija sjatila se na izložbeni prostor Palexpo, gdje je svakako najsjajnija zvijezda bio Bugatti “La Voiture Noire” (crni automobil).

Riječ je o unikatnom primjerku “složenom” na bazi modela Type 57 SC Atlantic, koji je osnivač ove marke izgubio u Drugom svjetskom ratu, i moderne izvedbe Divo. Ne samo što je ovaj Bugatti zasjenio konkurenciju izgledom, nego ih je potukao i cijenom od 16,7 milijuna eura.

Toliko je anonimni kupac platio automobil čija je cijena bez poreznih davanja oko 11 milijuna eura. Karoserija ovoga crnog automobila napravljena je ručno iz karbona, a pokreće ga 8,0-litreni W16 koji razvija 1500 konjskih snaga i ima okretni moment od čak 1600 Nm. “La Voiture Noire” nevjerojatan je izgledom, performansama i svim ostalim detaljima, ali sumnjamo da ćemo ga ikad više vidjeti ovako uživo.

Rimac predstavio poboljšano izdanje C-Two

Veliki interes hrvatskih novinara izazvao je i nastup Mate Rimca s konceptom nazvanim C-Two, automobilom koji je predstavljen u unaprijeđenom izdanju s poboljšanim performansama. Uglavnom riječ je o električnom automobilu s četiri elektromotora koji razvijaju 1914 KS uz okretni moment od nevjerojatnih 2300 Nm.

Do “stotke” ubrzava za 1,97 sekundi, dok mu za ubrzanje do 300 km/h treba 11,8 sekundi. Baterije su kapaciteta 120 kWh, što mu omogućava autonomiju od 550 kilometara po novom WLTP sustavu, odnosno 650 kilometara po starom NEDC sustavu. Na presici je Mate Rimac istaknuo da će tijekom 2020. godine krenuti sa serijskom proizvodnjom ovog automobila koji će biti homologiran po hrvatskim propisima.

Na ženevskom autosalonu bilo je više od 40 svjetskih premijera te, premda su izostali neki izlagači, poput Volva, Opela, Hyundaija, Forda, Jaguara, Land Rovera i Infinitija, noviteta nije nedostajalo. Iz svega viđenog nameće se jedan zaključak, a to je da se autoindustrija sve više okreće električnim automobilima, što ne znači da vozila s klasičnim benzinskim i dizelskim agregatima gube bitku.

Nissan je otišao malo dalje što se tiče hibridnog pogona pa je predstavljanjem koncepta IMq pokazao kako benzinski motor ne mora biti glavna pokretačka jedinica. Jer u ovom slučaju 1,5-litreni benzinac služi kao generator za proizvodnju struje kojom se puni baterija iz koje se napaja elektromotor i snaga prenosi na prednje kotače. Inače, ovaj koncept najava je treće generacije Nissanova crossovera.

Svjetske premijere Peugeota 208 i Renault Clija

Ipak, za naše tržište najzanimljivije su bile svjetske premijere Peugeota 208 i Renault Clija. Dva mala gradska automobila doživjela su novo generacijsko izdanje, uz napomenu kako je 208-ica prvi gradski automobil koji će, uz benzinski i dizelski agregat, raspolagati i električnim pogonom.

Svojevrsno iznenađenje priredila je Mazda koja je do posljednjeg trenutka skrivala svoj najnoviji model CX-30, crossover iz C-segmenta, izgrađen na platformi nove Mazde 3. Zapravo je to nabildano i mišićavo izdanje peterovratne verzije “trice” jer je napravljen upravo na njezinoj platformi. Nova Mazda CX-3 bit će smještena između malog crossovera CX-3, napravljenog na platformi Mazde 2, i velikog SUV-a CX-5.

Citroen, osim konceptnog modela Ami One, nije imao nekih noviteta, ali je zanimljivo da je posebnom izložbom starih automobila, od kojih je najzanimljiviji bio “spaček”, obilježio stotu obljetnicu postojanja marke s “double chevronom”. Mitsubishi je pokazao kako će izgledati nova generacija kompaktnog SUV-a ASX-a.

Kad su u pitanju modeli iz premium segmenta, Mercedes-Benz se predstavio inačicom CLA Shooting brakea, kao i redizajniranim GLC SUV-om modelom. BMW je uz poznate modele pokazao električne verzije “trojke” (330e) i “sedmice” (745e).

Audi je pokazao konceptnu verziju električnog SUV-a Q4 e-tron, što dovoljno govori o elektrifikaciji koju provodi marka s logom četiri prstena. Volkswagen se predstavio R-verzijom kompaktnog SUV-a T-Roca, kao i konceptom I.D. Buggyja. Ipak, najvrjedni eksponat bio je redizajnirani Passat, koji je opremljen svom silom novih sigurnosnih i ostalih sustava za pomoć vozaču.

Škoda je, prema najavama, pokazala najmanji SUV iz svoje game Kamiq, te kompaktnu hatchback verziju naziva Scala, koja je po svim karakteristikama najbliža Golfu. Naime, do sada Škoda nije imala konkurenta Golfu, jer je Octavia bila “pola broja” veća. Seat je predstavio konceptnu verziju podmarke Cupra – model Formentor koji je plug-in hibrid CUV segmenta.

Imamo je i svjetsku premijeru modela el-Born. Sada je već postalo uobičajeno da uz automobile više nema neizostavnih ljepotica, tako da, uz izostanak određenog broja proizvođača, nije bilo ni zgodnih hostesa.

Naslovnica Auto moto