Prilozi Auto moto

MAZDA 3

'Trica' za čistu peticu: jedan je od najekstravagantnijih modela u segmentu s puno opreme već u standardnom paketu

MAZDA 3

Otkako je 2003. lansirana prva generacija Mazdine “trojke” pa do kraja 2018. godine, samo u Europi prodano je više od milijun primjeraka ovog modela, dok na globalnoj razini taj broj prelazi šest milijuna primjeraka.

Ove brojke dovoljno govore o kvaliteti i popularnosti koju uživa Mazdin bestseler, čije smo četvrto generacijsko izdanje isprobali u Portugalu, u okolici Lisabona i Sintre. Riječ je o potpuno novom modelu koji se proizvodi u dvije karoserijske izvedbe, kao sedan s četvera vrata i hatchback s pet vrata.

Hatchback verzija Mazde 3 stigla je i na hrvatsko tržište, s tim što kvalitativni skok prema premium segmentu s još bogatijim paketima opreme prati i veća cijena. Tako osnovni model “trojke” s pet vrata, atmosferskim benzincem i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem košta 162.641 kunu. Za razliku od hatchbacka, sedan stiže na hrvatsko tržište u svibnju ove godine, a pretpostavke su kako će upravo limuzina činiti više od 50 posto tržišnog kolača Mazde 3.

Prema onome što smo vidjeli i isprobali na testnim vožnjama u Portugalu, bit će to jedan od najekstravagantnijih modela u segmentu, vjerna kopija koncepta Kai, koji je napokon stigao u serijskom obliku. Bit će to zanimljiva bitka u prenapučenom kompaktnom segmentu gdje su nedavno lansirani novi Ford Focus, Kia Ceed, pa nova generacija Toyote Corolle, a sredinom godine pojavit će se i Volkswagen Golf osme generacije.

Unatoč tome što dijele isto ime – Mazda 3, modeli hatchback i sedan imaju sasvim različite osobnosti. Dizajn hatchbacka je dinamičan, dok je sedan naglašeno elegantan. 

Aktualna “trojka” iz 2013. godine pokazala se vrlo uspješnom pa je po istoj ideji nastavljen razvoj novog modela na novoj platformi međuosovinskog razmaka od čak 272,5 centimetara. To je najveći međuosovinski razmak u klasi. Novi dizajn donio je i djelomice promijenjen odnos dimenzija i proporcija. Model s pet vrata sada je kraći za centimetar i niži za dva i pol centimetra, dok je četverovratna limuzina duža osam centimetara i niža pola centimetra.

Širina u odnosu na trenutačnu treću generaciju nije se mijenjala, a za nove proporcije najviše je zapravo zaslužna potpuno nova platforma, međuosovinskog razmaka većeg dva i pol centimetra i nešto šireg traga kotača. Dužina modela s pet vrata je 446 centimetara, dok je limuzina duža čak 20 centimetara.

Hatchback model krasi iznimno veliki stražnji krovni nosač i relativno mali stražnji bočni prozori, koji nagovještavaju mogućnost razmišljanja o preglednosti unatrag. Za razliku od modela s pet vrata, limuzina sliči na broj manju “šesticu”.

Naime, inspiracija se crpi iz većeg modela, što je posebno vidljivo sprijeda. Narasla je u dužinu osam centimetara (466 cm), a i niža je pola centimetra (144,5 cm). Ima još čvršću šasiju i dotjeran ovjes, prednji McPherson i stražnji polukruti.

Pogonska grupa obuhvaća najnovije Skyactiv-G i Skyactiv-D motore, od kojih svaki omogućava uglađenost i linearnu kontrolu snage u svim uvjetima vožnje. U ponudi je standardni atmosferski 2,0-litreni Skyactive-G benzinac od 122 KS s mild hybridnom tehnologijom.

Obujam motora je 1998 ccm uz okretni moment od 213 Nm pri 4000 “điri”. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 10,4 sekunde s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, te 10,8 sekundi ako je uparen s automatskim mjenjačem s istim brojem stupnjeva. 

Pritom u oba slučaja maksimalna brzina koja je limitirana iznosi 202 km/h. Prosječna potrošnja s ručnim mjenjačem je 6,1 l/100 km, a s automatikom 6,4 l/100 km. To je ekvivalent emisiji CO2 od 139, odnosno 149 g/km. Tu je i novi 1,8-litreni SkyActiv dizelski agregat predstavljen u redizajniranom modelu CX-3.

Riječ je o 4-cilindarskom dizelašu od 116 KS s okretnim momentom od 270 Nm između 1600 i 2600 “điri”. Za ubrzanje do “stotke” treba mu 10,3 sekunde s ručnim i 12,1 sekunda s automatskim mjenjačem. Maksimalna brzina hatchbacka s ovim agregatom je 194, odnosno 192 km/h.

Prosječna potrošnja je 5,1 l/100 km u kombinaciji s ručnim mjenjačem i 5,7 l/100 km s automatikom. To je ekvivalent emisiji CO2 od 133, odnosno 151 g/km. Istodobno cijela se pogonska filozofija i dalje oslanja na Skyactive princip primjene lakih i čvrstih materijala.

Svakako najzanimljivija će biti premijera dugo najavljivanog revolucionarnog atmosferskog 2,0-litrenog Skyactive-X benzinca s mehaničkim kompresorom snage 190 KS, na koji treba još pričekati. Osnovna karakteristika mu je što uz svjećice za paljenje i rad dobrim dijelom koristi i kompresiju, kao dizelski agregati.

Uz novitete u području ubrizgavanja, ali i niza drugih, posebnih rješenja, rezultat u vožnji je fin rad benzinca uz potrošnju manju do 30 posto, što je na razini dizelskog motora.

Osnovni paket opreme sadrži puno toga što prije nije bilo dostupno u standardnoj opremi, ali to se osjeti i na cijeni. Paket iznad toga je “Plus”, a na njega se mogu uzeti opcijski paketi: Sound, Style, Luxury i Safety, za koje treba doplatiti između 3500 i 11.000 kuna bez posebnog poreza na motorna vozila.

 

Skuplji u odnosu na prethodnika

Najjeftinija verzija nove Mazde 3 košta 162.641 kunu, a to se odnosi na hatcback s benzinskim motorom od 122 KS, ručnim mjenjačem i standardnim paketom opreme. S paketom “Plus” cijena iste inačice je 173.211 kuna. Međutim, s automatskim mjenjačem spomenuta verzija zapada 181.196 kuna, a s paketom “Plus” 192.396 kuna.

Početna cijena Mazde 3 s dizelskim agregatom od 116 KS i standardnim paketom opreme košta 179.201 kunu, dok s paketom “Plus” košta 189.851 kunu. Najskuplja verzija dizelaša je u kombinaciji s automatskim mjenjačem i paketom “Plus”, čija cijena je 215.276 kuna.

 

Naslovnica Auto moto